Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
Sylabus przedmiotu Didactic practice III:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Didactic practice III | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | No entry requirements. Optional pedagogical preparation. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The internship prepares the doctoral student for didactic work. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Teaching program practice in the form of conducting classes or participating in conducting classes with students for 30 hours. Didactic practice in the form of conducting classes of 30 hours per year in the unit in which research related to the discipline in which the doctoral student carries out education at the doctoral school is conducted; conducting classes may not apply to PhD students pursuing a doctorate in cooperation with the socio-economic environment, based on the decision of the headmaster of the doctoral school. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Conducting classes or participating in conducting classes. | 30 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Report on conducting classes or participating in conducting classes. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Feeding methods. Practical methods. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_P03_W01 The PhD student has knowledge related to the methodology and methodology of teaching, including the use of modern technologies in education. The PhD student has knowledge of the scope of dissemination of results of scientific activities, also in a popularized form and knows the basic principles knowledge transfer to the social sphere. | ISDE_4-_W01, ISDE_4-_W06, ISDE_4-_W08 | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_P03_U01 PhD student is able to provide the public in an appropriate and universally understandable way with information and opinions on key issues related to his scientific discipline | ISDE_4-_U02, ISDE_4-_U03, ISDE_4-_U04, ISDE_4-_U06 | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_P03_K01 PhD student has the competence to creatively search for answers to contemporary challenges and shape patterns of attitudes towards new phenomena and problems. PhD student is ready to engage in the implementation of didactic and popularizing tasks while respecting the subjectivity of participants in interactions and sharing the results of scientific activities with others and to disseminate them. | ISDE_4-_K02, ISDE_4-_K03, ISDE_4-_K05 | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_P03_W01 The PhD student has knowledge related to the methodology and methodology of teaching, including the use of modern technologies in education. The PhD student has knowledge of the scope of dissemination of results of scientific activities, also in a popularized form and knows the basic principles knowledge transfer to the social sphere. | 2,0 | |
3,0 | Report on conducting classes or participating in conducting classes. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_P03_U01 PhD student is able to provide the public in an appropriate and universally understandable way with information and opinions on key issues related to his scientific discipline | 2,0 | |
3,0 | Report on conducting classes or participating in conducting classes. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_P03_K01 PhD student has the competence to creatively search for answers to contemporary challenges and shape patterns of attitudes towards new phenomena and problems. PhD student is ready to engage in the implementation of didactic and popularizing tasks while respecting the subjectivity of participants in interactions and sharing the results of scientific activities with others and to disseminate them. | 2,0 | |
3,0 | Report on conducting classes or participating in conducting classes. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |