Wydział Architektury - Architecture (S2)
Sylabus przedmiotu Urban and architectural design 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architecture | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Urban and architectural design 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Urbanistyki i Planowania Przestrzennego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Lechosław Czernik <lechoslaw.czernik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Participation in the workshop: Urban designing CS1-XIV/4 (4 semester); |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The scope of the course The scope of the workshops is to elaborate concept of spatial arrangements of waterfront area functional linked to the city system of recreational areas based on water sport resources and programs in this range. The attention should be given to the existing and potential natural, landscape resources, shaped architectural forms based on of undertaken analytical investigations. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | The purpose of the course is to teach students in the range of: identification and solution to the problems of given urban unit related to the waterfront areas, setting goals for design in urban and architecture scale objects characterized by waterfront functions in the aspect of recreation and tourism development playing important role for the city and its region as developing successful strategies for the implementation of urban design initiatives. Design workshops are preceded by a seminar, discussion concerning principles that capture the process of shaping the spatial structure of aquatic recreation and tourism (with special reference to cross-border metropolitan region Szczecin) Workshops: Development the concept of the functional structure aquatic tourism and recreation areas (with a focus on physiognomic elements of the existing landscape and character of local identity). Form of excercise: Stage I: -Local vision -Egzogenic conditoin - analysis the location of the area in the functional-spatial structure of the city. -Endogenic conditions - inventory work, recognition of natural and cultural resources, valorisation of the physignomy of the lanscape resources. Stage II: -Concept of spatial arrangement of selected area based on urban planning analyses. Stage III: Presentation of the concept. | 45 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Participation in workshops and seminar. | 45 |
A-P-2 | Participation in individual studies and research concerning the topic | 75 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Teaching methods: Seminars problem, didactic discussion of specific issues related to development of selected elements of the spatial structure of tourism and recreation in waterside areas. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Assessment: Evaluation takes place through the public presentation of the development concept including the results of local vision, planning analysis, description of the concept, and some graphics including external and internal conditions of the selected area predestined for development of recreation and tourism, and final result - urban and architectural concept of the selected area. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB4-F_W05 AUP_2A_W05 Knows theory, elements and principles of architectural and urban composition. | AUP_2A_W05 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB4-F_U13 AUP_2A_U13 In design and planning, appropriately perceives the functional and formal relations in space, harmoniously includes individual solutions in the existing structures | AUP_2A_U13 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB4-F_K01 AUP_2A_K05 Is ready to work with a single- and multi-discipline team, also a more extended one consisting of specialist from more distinct disciplines. | AUP_2A_K04 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB4-F_W05 AUP_2A_W05 Knows theory, elements and principles of architectural and urban composition. | 2,0 | |
3,0 | Presentation of development concept for selected area with the scope to architectural scale. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB4-F_U13 AUP_2A_U13 In design and planning, appropriately perceives the functional and formal relations in space, harmoniously includes individual solutions in the existing structures | 2,0 | |
3,0 | Elaboration of the project in urban scale with the access to architectural scale . Public presentation of the project. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB4-F_K01 AUP_2A_K05 Is ready to work with a single- and multi-discipline team, also a more extended one consisting of specialist from more distinct disciplines. | 2,0 | |
3,0 | Presentation of development concept for selected area with the scope to architectural scale. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Edgell David L., Maria del mastro Allen, Ginger Smith, Jason Swanson, Tourism Policy and Planning, Buterwarth Heinemann, 2007
- Gordon, L. A. D., Planning, design, and managing change in urban waterfront redevelopment, Town Planning Review, Vol. 67, 2011, Vol. 67
Literatura dodatkowa
- Clare A.;, Tourism Planning, basic concepts, cases, Routledge, London, 2002
- De Jong W. M., Revitalizing the urban core waterfront development in Baltimore, Maryland, 1999
- Dreiseitl H;, Waterscapes - Planning, Building and Designing with Water, Birkhaeuser, Basel, Berlin, Boston, Basel, Berlin, Boston, 2002
- Gehl, Jan ; Gemzøe, Lars, Public spaces - public life, Arkitektens Forlag, 2004, Kopenhaga, 2004, ID:2397929732