Wydział Architektury - Architektura (N2)
Sylabus przedmiotu Projektowanie konserwatorskie 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier architekt | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie konserwatorskie 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Halina Rutyna <rutyna@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Warsztat projektowania architektonicznego na poziomie S1 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z zaawansowaną wiedzą z projektowania konserwatorskiego, w tym w zakresie dopuszczalnej interwencji w historycznych założeniach pałacowo-parkowych, obszarach poprzemysłowych, militarnych |
C-2 | Zapoznanie studenta z metodą opracowania programów prac konserwatorskich. |
C-3 | Przyswojenie zasad wartościowania projektowania konserwatorskiego |
C-4 | Nabycie zaawansowanych umiejętności związanych z projektowaniem konserwatorskim w odniesieniu do zespołów sakralnych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Przedstawienie rozwiązań projektowych stosowanych w obrębiepoddawanych rewaloryzacji historycznych założeń pałacowo-ogrodowych. | 9 |
T-P-2 | Przedstawienie rozwiązań projektowych stosowanych w obrębiepoddawanych rewaloryzacji historycznych budowli lub zespołów sakralnych | 9 |
T-P-3 | Przedstawienie rozwiązań projektowych stosowanych w obrębiepoddawanych rewaloryzacji historycznych założeń poprzemysłowych, militarnych, innych. | 9 |
T-P-4 | Omowienie i krytyczna ocena nowych kreacji w kontekście krajobrazu kulturowego. | 9 |
36 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 36 |
A-P-2 | praca w domu | 84 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykonanie specjalistycznego opracowania projektowego. |
M-2 | Opracowanie programu prac konserwatorskich. |
M-3 | Opracowanie analiz badania zabytku |
M-4 | Dyskusja w grupie i określenie zaleceń konserwatorskich i kryteriów wartościowania interwencji konserwatorskich. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena okresowych osiągnięć badawczych,projektowych i programu konserwatorskiego |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_N2/A.2/2_W01 Badania naukowe w kontekście kulturowym w ramach studium wybranego przypadku - zabytku. | AU_2A_W20 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4 | M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_N2/A.2/2_U01 Potrafii określić ideę projektową, dobrać do niej metody badawcze i opracować projekt konserwatorski | AU_2A_U06 | — | — | C-2 | T-P-4, T-P-3, T-P-2, T-P-1 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_N2/A.2/2_K01 Student jest świadom wartości dziedzictwa kulturowego i bierze odpowiedzialność jako przyszły ekspert. | AU_2A_K04 | — | — | C-1 | T-P-4 | M-3, M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_N2/A.2/2_W01 Badania naukowe w kontekście kulturowym w ramach studium wybranego przypadku - zabytku. | 2,0 | |
3,0 | Student zna w stopniu elementarnym formy i zasady specjalistycznego projektowania konserwatorskiego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_N2/A.2/2_U01 Potrafii określić ideę projektową, dobrać do niej metody badawcze i opracować projekt konserwatorski | 2,0 | |
3,0 | Student posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy z zakresu specjalistycznego projektowania konserwatorskiego, rewitalizacji, rewaloryzacji obiektów zabytkowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_N2/A.2/2_K01 Student jest świadom wartości dziedzictwa kulturowego i bierze odpowiedzialność jako przyszły ekspert. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu elementarnym dostosować idee konserwatorskie, , prowadzić dyskusję i przedstawiać swoje argumenty w zakresie specjalistycznego projektowania konserwatorskiego, rewitalizacji, rewaloryzacji obiektów zabytkowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ustawa o ochronie i opiece nad zabytkami , Dz.U. 162 z 17.09.2003, poz. 1563 z pożn. zm., 2011
- Ustawa o rewitalicji z 2015 r. z poźn. zm., 2011
- Borusiewicz, Konserwacja budownictwa murowanego, Arkady, 1971
- Paszkowski Z., Tradycja i innowacja bw twórczości architektonicznej, PS, Szczecin, 1997
- Miesięcznik Ochrona zabytków, 2011
- Karta Wenecka, OZ, nr 3/74, 2011
- Zachwatowicz Jan, Ochrona zabytków w Polsce, Warszawa, 1965