Wydział Architektury - Architektura (S2)
Sylabus przedmiotu Metodyka pracy naukowej Systemowe i BIM:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier architekt | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metodyka pracy naukowej Systemowe i BIM | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Bizio <kbizio@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Krzysztof Bizio <kbizio@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu historii architektury, zna ramy czasowe trwania danych epok stylowych w historii architektury |
W-2 | Student potrafi korzystając z różnych dostępnych źródeł i metod wykorzystać zdobyte umiejętności warsztatowe i metodyczne do zgromadzenia materiałów badawczych, potrafi dokonać analizy zasobów. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności i kompetencji w zakresie rozumienia oraz prowadzenia uproszczonych badań naukowych |
C-2 | Nabycie umiejętności dokonania analizy historycznej i stylistycznej obiektu w formie tekstowej i graficznej, oraz prezentacji wyników w szerszym tle historycznym. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Tematem zajęć będzie metodyka pracy naukowej na przykładzie wybranego obiektu architektury współczesnej powstałego pomiędzy drugą połową XIX w. a 1945 r. na terenie Pomorza Zachodniego (ze szczególnym uwzględnieniem Szczecina). W uzgodnieniu z prowadzącym Student dokona wyboru obiektu, a następnie jego opracowania w perspektywie uproszczonych badań naukowych. W szczególności Student dokona: - zgromadzenia materiałów archiwalnych dotyczących wybranego obiektu (Archiwum Państwowe, służby konserwatorskie, inne źródła); - zgromadzi dokumentację inwentaryzacyjną (jeżeli będzie to możliwe); - dokona archiwizacji fotograficznej obiektu; - zgromadzi materiały naukowe dotyczące obiektów o podobnej typologii i okresie powstania; - dokona analizy historycznej i stylistycznej obiektu w formie tekstowej i graficznej, w szerszym tle historycznym. | 4 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 4 |
A-A-2 | praca własna | 27 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metodą nauczania jest wykład informacyjny połączony z metodą aktywizującą, dyskusje dydaktyczne, debaty związane z tematyką problemowa prowadzonej pracy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: ocena podsumowująca dokonywana na koniec trwania przedmiotu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_S2/B.3/4A_W20 absolwent zna i rozumie podstawowe zasady metodyki badań naukowych, w tym przygotowania opracowań naukowych; | AU_2A_W20 | — | — | C-1, C-2 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_S2/B.3/4A_U33 absolwent potrafi przedstawić tło teoretyczne i uzasadnienie prezentowanych rozwiązań w postaci opracowania o charakterze naukowym; | AU_2A_U33 | — | — | C-1, C-2 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_S2/B.3/4A_K08 absolwent jest gotów do publicznych wystąpień i prezentacji; | AU_2A_K08 | — | — | C-2, C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_S2/B.3/4A_W20 absolwent zna i rozumie podstawowe zasady metodyki badań naukowych, w tym przygotowania opracowań naukowych; | 2,0 | |
3,0 | Opracowanie podstawowych informacji (tekstowo-ilustracyjne) dotyczących wybranego obiektu architektury współczesnej powstałego pomiędzy drugą połową XIX w. a 1945 r. na terenie Pomorza Zachodniego (ze szczególnym uwzględnieniem Szczecina) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_S2/B.3/4A_U33 absolwent potrafi przedstawić tło teoretyczne i uzasadnienie prezentowanych rozwiązań w postaci opracowania o charakterze naukowym; | 2,0 | |
3,0 | Opracowanie podstawowych informacji (tekstowo-ilustracyjne) dotyczących wybranego obiektu architektury współczesnej powstałego pomiędzy drugą połową XIX w. a 1945 r. na terenie Pomorza Zachodniego (ze szczególnym uwzględnieniem Szczecina | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_S2/B.3/4A_K08 absolwent jest gotów do publicznych wystąpień i prezentacji; | 2,0 | |
3,0 | Opracowanie podstawowych informacji (tekstowo-ilustracyjne) dotyczących wybranego obiektu architektury współczesnej powstałego pomiędzy drugą połową XIX w. a 1945 r. na terenie Pomorza Zachodniego (ze szczególnym uwzględnieniem Szczecina | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bizio K., Od kamienicy czynszowej do spółdzielczego osiedla mieszkaniowego. Ewolucja idei w szczecińskiej wielorodzinnej architekturze mieszkaniowej od połowy XIX w. do II wojny światowej, Wydawnictwo Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, Szczecin, 2016
- Dawidowski R., Długopolski R., Szymski A.M., Architektura modernistyczna lat 1928-1940 na obszarze Pomorza Zachodniego, Walkowska Wydawnictwo, Szczecin, 2007
- Kozińska B., Rozwój przestrzenny Szczecina od początku XIX wieku do drugiej wojny światowej (wydanie II, rozszerzone), Stowarzyszenie Historyków Sztuki Oddział Szczeciński, Muzeum Narodowe w Szczecinie, Szczecin, 2015
- Makała R., Między prowincją a metropolią. Architektura Szczecina w latach 1891-1918, Muzeum Narodowe w Szczecinie, Szczecin, 2015