Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S2)
Sylabus przedmiotu Projektowanie wzornicze w otoczeniu 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie wzornicze w otoczeniu 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Wzornictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogusława Koszałka <bkoszalka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jakub Gołębiewski <Jakub.Golebiewski@zut.edu.pl>, Bogusława Koszałka <bkoszalka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość rysunku odręcznego. |
W-2 | Student posiada umiejętność tworzenia szkiców, modeli fizycznych i wirtualnych, a także rysunków technicznych i wizualizacji. |
W-3 | Obsługa programów komputerowych do projektowania. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi zagospodarowania otoczenia z uwzględnieniem aspektów wiedzy o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych. |
C-2 | Nabycie umiejętności zastosowania rozwiązań wzorniczych w otoczeniu z uwzględnieniem aspektów wiedzy o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych. |
C-3 | Nabycie umiejętności projektowania wzorniczego w otoczeniu. |
C-4 | Wykształcenie wrażliwości na problemy wzornicze oraz nabycie świadomości o możliwościach ich rozwiązywania w otoczeniu. |
C-5 | Wykształcenie wrażliwości na zastosowania rozwiązań wzorniczych w otoczeniu z uwzględnieniem aspektów wiedzy o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie w problematykę przedmiotu | 6 |
T-L-2 | Projekt tektoniki powierzchni w zadanym kontekście miejsca | 9 |
T-L-3 | Projekt zewnętrznej instalacji czasowej powiązanej z funkcją obiektu architektonicznego | 21 |
T-L-4 | Projekt inspirowany znaczeniem wody w układach kompozycyjnych ogrodów | 21 |
T-L-5 | Podsumowanie i zaliczenie przedmiotu | 3 |
60 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie w problematykę przedmiotu | 1 |
T-W-2 | Rodzaje i typy przestrzeni otoczenia obiektów architektury | 2 |
T-W-3 | Zagadnienia technologii i materiałoznawstwa w projektowaniu nawierzchni | 2 |
T-W-4 | Sposoby kształtowania tektoniki przestrzeni otoczenia | 2 |
T-W-5 | Rola światła w projektowaniu atmosfery przestrzeni otoczenia | 2 |
T-W-6 | Zagadnienia sposobów wiązania się z szerokim kontekstem miejsca | 2 |
T-W-7 | Instalacje czasowe | 2 |
T-W-8 | Woda jako element architektury | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo i praca na zajęciach | 60 |
A-L-2 | Samodzielna praca | 30 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Samodzielna praca | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. |
M-2 | Grupowe i indywidualne korekty rozwiązań projektowanych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena projektu przedstawionego przez studenta. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena pracy przedstawionej przez studenta na egzaminie praktycznym. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/06B_W01 zna zagadnienia z zakresu projektowania otoczenia człowieka i posiada wiedzę na temat ich zastosowania | PAWiO18_2A_W19 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1 | S-2 |
PAWiO_2A_S2/O/06B_W02 posiada poszerzoną wiedzę o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych | PAWiO18_2A_W06 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/06B_U01 posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych w procesie projektowym | PAWiO18_2A_U15 | — | — | C-3, C-2 | T-L-2, T-L-5, T-L-3, T-L-4, T-L-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/06B_K01 jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej | PAWiO18_2A_K08 | — | — | C-4 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-L-2, T-L-5, T-L-3, T-L-4, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
PAWiO_2A_S2/O/06B_K02 ma świadomość potrzeb społecznych z zakresu psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych | PAWiO18_2A_K12 | — | — | C-5 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-L-2, T-L-5, T-L-3, T-L-4, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/06B_W01 zna zagadnienia z zakresu projektowania otoczenia człowieka i posiada wiedzę na temat ich zastosowania | 2,0 | |
3,0 | posiada wiedzę w przedmiocie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_2A_S2/O/06B_W02 posiada poszerzoną wiedzę o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych | 2,0 | |
3,0 | Potrafi w stopniu podstawowym zaprojektować otoczenie obiektu architektury | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/06B_U01 posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych w procesie projektowym | 2,0 | |
3,0 | stosuje nabytą wiedzę w projektach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/06B_K01 jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej | 2,0 | |
3,0 | jest wrazliwy na przejawy sztuki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_2A_S2/O/06B_K02 ma świadomość potrzeb społecznych z zakresu psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych | 2,0 | |
3,0 | ma świadomość potrzeb społecznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Mary Palmer, Timeless Landscape Design, ASLA, 2011
- Chris van Uffelen, Green, greener, greenest : façades, roofs, indoors, Braun Publishing AG, 2017