Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S2)
Sylabus przedmiotu Projektowanie konserwatorskie otoczenia:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie konserwatorskie otoczenia | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Płotkowiak <mplotkowiak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Fiuk <pfiuk@zut.edu.pl>, Maciej Płotkowiak <mplotkowiak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie poprzedzających kurs semestrów studiów magisterskich S2 na kierunku projektowanie architektury wnętrz i otoczenia Umiejętność projektowania z zastosowaniem programów CAD Znajomość podstaw historii architektury i sztuki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | C-1 zapoznanie studenta z problematyką projektowania konserwatorskiego, w tym z zakresem dopuszczalnej interwencji w historycznych założeniach ogrodowych i parkowych C-2 przyswojenie zasad projektowania konserwatorskiego oraz nabycie podstawowych umiejętności związanych z projektowaniem konserwatorskim w odniesieniu do historycznych założeń ogrodowych i parkowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | T- P-1 opracowanie projektu rewaloryzacji historycznego założenia ogrodowego lub parkowego | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | T- W-1 przedstawienie rozwiązań projektowych stosowanych w obrębie poddawanych rewaloryzacji historycznych założeń ogrodowych i parkowych T- W-2 omówienie przykładów rozwiązań projektowych stosowanych w obrębie poddawanych rewaloryzacji historycznych założeń ogrodowych i parkowych | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | A- P-1 Udział w zajęciach ćwiczeniowych | 30 |
A-L-2 | A- P-2 Opracowanie bloków zadaniowych projektu, opracowanie wynikowe projektu wraz z jego prezentacją multimedialną | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | A- W-1 Uczestnictwo w wykładach, prowadzenie notatek z wykładów | 15 |
A-W-2 | A- W-2 Opracowanie konspektu z treści wykładów | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | M-1 Wykład w formie prezentacji multimedialnej, wykład terenowy, konsultacje projektowe M-2 Praca własna studenta M-3 Wykonanie opracowania projektowego M-4 Publiczna prezentacja opracowania projektowego |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: obecność i aktywność na zajęciach |
S-2 | Ocena formująca: wykonanie w zadanej formie i złożenie w wyznaczonym terminie opracowania wynikowego wraz z jego prezentacją multimedialną |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/07B_W01 zna w stopniu zaawansowanym formy i zasady ochrony i rewitalizacji dziedzictwa kulturowego oraz metody stosowane w procesie tej ochrony | PAWiO18_2A_W12 | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1 | M-1 | S-1 |
PAWiO_2A_S2/O/07B_W02 Posiada wiedzę z zakresu projektowania konserwatorskiego oraz dopuszczalnej interwencji w obrębie historycznych założeń ogrodowych i parkowych. Zna prawidłowe przykłady rozwiązań z zakresu projektowania konserwatorskiego w obrębie historycznych założeń ogrodowych i parkowych. | PAWiO18_2A_W12 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/07B_U01 posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy z zakresu ochrony i rewitalizacji dziedzictwa kulturowego oraz metod stosowanych w procesie tej ochrony | PAWiO18_2A_U19 | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1 | M-1 | S-2 |
PAWiO_2A_S2/O/07B_U02 Posiada umiejętność zastosowania w praktyce projektowej oceny zakresu dopuszczalnej interwencji i zasad projektowania konserwatorskiego oraz potrafi sporządzić projekt konserwatorski rewaloryzacji historycznego założenia ogrodowego lub parkowego | PAWiO18_2A_U19 | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/07B_K02 Student jest świadomy wartości dziedzictwa kulturowego i rozumie relacje systemowe łączące to środowisko ze społeczeństwem. | PAWiO18_2A_K05 | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/07B_W01 zna w stopniu zaawansowanym formy i zasady ochrony i rewitalizacji dziedzictwa kulturowego oraz metody stosowane w procesie tej ochrony | 2,0 | |
3,0 | zna w stopniu podstawowym formy i zasady ochrony konserwatorskiej we wnętrzach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_2A_S2/O/07B_W02 Posiada wiedzę z zakresu projektowania konserwatorskiego oraz dopuszczalnej interwencji w obrębie historycznych założeń ogrodowych i parkowych. Zna prawidłowe przykłady rozwiązań z zakresu projektowania konserwatorskiego w obrębie historycznych założeń ogrodowych i parkowych. | 2,0 | |
3,0 | zna w stopniu podstawowym formy i zasady ochrony konserwatorskiej we wnętrzach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/07B_U01 posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy z zakresu ochrony i rewitalizacji dziedzictwa kulturowego oraz metod stosowanych w procesie tej ochrony | 2,0 | |
3,0 | Umie zastosować nabyta wiedzę w projektowaniu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_2A_S2/O/07B_U02 Posiada umiejętność zastosowania w praktyce projektowej oceny zakresu dopuszczalnej interwencji i zasad projektowania konserwatorskiego oraz potrafi sporządzić projekt konserwatorski rewaloryzacji historycznego założenia ogrodowego lub parkowego | 2,0 | |
3,0 | Umie zastosować nabyta wiedzę w projektowaniu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/07B_K02 Student jest świadomy wartości dziedzictwa kulturowego i rozumie relacje systemowe łączące to środowisko ze społeczeństwem. | 2,0 | |
3,0 | wykazuje świadomość wartości dziedzictwa kultury | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ciołek G., Zarys historii kompozycji ogrodowej w Polsce. Materiały do projektowania. No. 4, PWN, Łódź-Warszawa, 1955
- Majdecki L., Ochrona i konserwacja zabytkowych założeń ogrodowych, Warszawa, 1993
Literatura dodatkowa
- Ciołek G., Zarys ochrony i kształtowania krajobrazu, Arkady, Warszawa, 1964
- Majdecki L., Historia ogrodów, Warszawa, 2008
- Bogdanowski J., Polskie ogrody ozdobne, Warszawa, 2000