Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)

Sylabus przedmiotu Inżynieria nanostruktur:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inżynieria nanostruktur
Specjalność Nanobioinżynieria
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 1,00,41zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu matematyki, fizyki i chemii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student uzyskuje znajomość matematyki wyższej w zakresie niezbędnym dla ilościowego opisu, zrozumienia oraz modelowania problemów fizycznych i chemicznych o średnim poziomie złożoności, poznaje podstawowe metody obliczeniowe stosowane do rozwiązywania typowych problemów fizycznych i chemicznych, posiądzie podstawową wiedzę z zakresu nanotechnologii oraz inżynierii nanostruktur. Potrafi posługiwać się przyrządami pomiarowymi: mechanicznymi, elektrycznymi i elektronicznymi oraz chemicznym sprzętem laboratoryjnym.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Ćwiczenia obliczeniowe związane z treścią wykładów.15
15
wykłady
T-W-1Rachunek różniczkowy i całkowy; Algebra z geometrią ;Analiza; Programowanie i metody numeryczne; Podstawy Fizyki; Mechanika; Elektrodynamika; Elementy termodynamiki i fizyki statystycznej; Modelowanie nanostruktur; Fotonika; Technologie i projektowanie nowych materiałów15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestniczenie w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury związanej z przedmiotem5
A-A-3Konsultacje5
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia5
30
wykłady
A-W-1Uczestniczenie w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury związanej z przedmiotem5
A-W-3Konsultacje5
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody podające (wykład informacyjny) metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Okresowa ocena postępów w zdobywaniu wiedzy (zaliczenia pisemne).
S-2Ocena podsumowująca: test pisemny

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BTna_2A_NB2-S-O3.1_W01
Student uzyska wiedzę związaną z inżynierią nanostruktur
BTna_2A_W01C-1T-A-1, T-W-1M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BTna_2A_NB2-S-O3.1_U01
Student wykorzystuję wiedzę do analizy struktur w nanoskali.
BTna_2A_U01C-1T-A-1, T-W-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BTna_2A_NB2-S-O3.1_K01
Student wykazuje zrozumienie procesów biotechnologicznych (również prowadzonych w nanoskali) oraz potrafi wyjaśnić te procesy z zastosowaniem podejścia naukowego.
BTna_2A_K01C-1T-A-1, T-W-1M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BTna_2A_NB2-S-O3.1_W01
Student uzyska wiedzę związaną z inżynierią nanostruktur
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę związaną z inżynierią nanostruktur.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BTna_2A_NB2-S-O3.1_U01
Student wykorzystuję wiedzę do analizy struktur w nanoskali.
2,0
3,0Student posiada podstawowe umiejętności związane z inżynierią nanostruktur.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BTna_2A_NB2-S-O3.1_K01
Student wykazuje zrozumienie procesów biotechnologicznych (również prowadzonych w nanoskali) oraz potrafi wyjaśnić te procesy z zastosowaniem podejścia naukowego.
2,0
3,0Student posiada podstawowe kompetencje związane z inżynierią nanostruktur.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kamila Żelechowska, Nanotechnologia w praktyce, PWN, 2016

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Ćwiczenia obliczeniowe związane z treścią wykładów.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rachunek różniczkowy i całkowy; Algebra z geometrią ;Analiza; Programowanie i metody numeryczne; Podstawy Fizyki; Mechanika; Elektrodynamika; Elementy termodynamiki i fizyki statystycznej; Modelowanie nanostruktur; Fotonika; Technologie i projektowanie nowych materiałów15
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestniczenie w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury związanej z przedmiotem5
A-A-3Konsultacje5
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestniczenie w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury związanej z przedmiotem5
A-W-3Konsultacje5
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBTna_2A_NB2-S-O3.1_W01Student uzyska wiedzę związaną z inżynierią nanostruktur
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTna_2A_W01ma poszerzoną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki oraz nauk pokrewnych dostosowaną do kierunku biotechnologia
Cel przedmiotuC-1Student uzyskuje znajomość matematyki wyższej w zakresie niezbędnym dla ilościowego opisu, zrozumienia oraz modelowania problemów fizycznych i chemicznych o średnim poziomie złożoności, poznaje podstawowe metody obliczeniowe stosowane do rozwiązywania typowych problemów fizycznych i chemicznych, posiądzie podstawową wiedzę z zakresu nanotechnologii oraz inżynierii nanostruktur. Potrafi posługiwać się przyrządami pomiarowymi: mechanicznymi, elektrycznymi i elektronicznymi oraz chemicznym sprzętem laboratoryjnym.
Treści programoweT-A-1Ćwiczenia obliczeniowe związane z treścią wykładów.
T-W-1Rachunek różniczkowy i całkowy; Algebra z geometrią ;Analiza; Programowanie i metody numeryczne; Podstawy Fizyki; Mechanika; Elektrodynamika; Elementy termodynamiki i fizyki statystycznej; Modelowanie nanostruktur; Fotonika; Technologie i projektowanie nowych materiałów
Metody nauczaniaM-1metody podające (wykład informacyjny) metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: test pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę związaną z inżynierią nanostruktur.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBTna_2A_NB2-S-O3.1_U01Student wykorzystuję wiedzę do analizy struktur w nanoskali.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTna_2A_U01wykorzystuje pogłębioną wiedzę teoretyczną do analizy procesów i zjawisk mających wpływ na poprawę jakości życia oraz zdrowia zwierząt i ludzi
Cel przedmiotuC-1Student uzyskuje znajomość matematyki wyższej w zakresie niezbędnym dla ilościowego opisu, zrozumienia oraz modelowania problemów fizycznych i chemicznych o średnim poziomie złożoności, poznaje podstawowe metody obliczeniowe stosowane do rozwiązywania typowych problemów fizycznych i chemicznych, posiądzie podstawową wiedzę z zakresu nanotechnologii oraz inżynierii nanostruktur. Potrafi posługiwać się przyrządami pomiarowymi: mechanicznymi, elektrycznymi i elektronicznymi oraz chemicznym sprzętem laboratoryjnym.
Treści programoweT-A-1Ćwiczenia obliczeniowe związane z treścią wykładów.
T-W-1Rachunek różniczkowy i całkowy; Algebra z geometrią ;Analiza; Programowanie i metody numeryczne; Podstawy Fizyki; Mechanika; Elektrodynamika; Elementy termodynamiki i fizyki statystycznej; Modelowanie nanostruktur; Fotonika; Technologie i projektowanie nowych materiałów
Metody nauczaniaM-1metody podające (wykład informacyjny) metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena postępów w zdobywaniu wiedzy (zaliczenia pisemne).
S-2Ocena podsumowująca: test pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawowe umiejętności związane z inżynierią nanostruktur.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBTna_2A_NB2-S-O3.1_K01Student wykazuje zrozumienie procesów biotechnologicznych (również prowadzonych w nanoskali) oraz potrafi wyjaśnić te procesy z zastosowaniem podejścia naukowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTna_2A_K01wykazuje potrzebę ciągłego podnoszenia wiedzy ogólnej i kierunkowej; ma świadomość celowości podnoszenia zdobytej wiedzy zarówno w działaniach zawodowych, jak i rozwoju osobistym
Cel przedmiotuC-1Student uzyskuje znajomość matematyki wyższej w zakresie niezbędnym dla ilościowego opisu, zrozumienia oraz modelowania problemów fizycznych i chemicznych o średnim poziomie złożoności, poznaje podstawowe metody obliczeniowe stosowane do rozwiązywania typowych problemów fizycznych i chemicznych, posiądzie podstawową wiedzę z zakresu nanotechnologii oraz inżynierii nanostruktur. Potrafi posługiwać się przyrządami pomiarowymi: mechanicznymi, elektrycznymi i elektronicznymi oraz chemicznym sprzętem laboratoryjnym.
Treści programoweT-A-1Ćwiczenia obliczeniowe związane z treścią wykładów.
T-W-1Rachunek różniczkowy i całkowy; Algebra z geometrią ;Analiza; Programowanie i metody numeryczne; Podstawy Fizyki; Mechanika; Elektrodynamika; Elementy termodynamiki i fizyki statystycznej; Modelowanie nanostruktur; Fotonika; Technologie i projektowanie nowych materiałów
Metody nauczaniaM-1metody podające (wykład informacyjny) metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena postępów w zdobywaniu wiedzy (zaliczenia pisemne).
S-2Ocena podsumowująca: test pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawowe kompetencje związane z inżynierią nanostruktur.
3,5
4,0
4,5
5,0