Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (N1)
Sylabus przedmiotu Alternatywne metody żywienia psów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Kynologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Alternatywne metody żywienia psów | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nauk o Zwierzętach Monogastrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wioletta Biel <Wioletta.Biel@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 12 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy żywienia zwierząt |
W-2 | Rola składników odżywczych i antyodżywczych w żywieniu zwierząt |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z zasadami pokrycia zapotrzebowania zwierzęcia na energię i składniki odżywcze w zależności od metody żywienia psów, z zasadami doboru sposobu karmienia |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Pokarmy przygotowywane bezpośrednio przez właściciela. Zasady układania diet domowych | 2 |
T-L-2 | Zasady diety BARF | 3 |
T-L-3 | Dieta dostosowana do rasy | 3 |
8 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Surowce wykorzystywane w dietach domowych, Pokarmy surowe i dieta BARF a tradycyjne żywienie psów | 3 |
T-W-2 | Diety wegetariańskie. Karmy holistyczne, organiczne, naturalne | 3 |
T-W-3 | Schematy karmienia a zachowania żywieniowe psów | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-L-2 | studiowanie literatury przedmiotu | 20 |
A-L-3 | uczestnictwo w konsultacjach | 2 |
A-L-4 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń | 6 |
36 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-W-2 | studiowanie literatury przedmiotu | 10 |
A-W-3 | przygotowanie się do zaliczenia wykładów | 6 |
24 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Prezentacja multimedialna |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: kolokwium cząstkowe |
S-2 | Ocena formująca: aktywność studenta |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów |
S-4 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne ćwiczeń |
S-5 | Ocena formująca: Aktywna postawa w rozwiązywaniu problemu żywieniowego |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_C22.5_W01 student zna zagadnienia związane z prawidłowym żywieniem w zależności od metody karmienia psów | Kn_1P_W12 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-L-2, T-L-1, T-L-3 | M-2, M-1, M-3 | S-3, S-4 |
Kn_1P_C22.5_W02 Wymienia skład chemiczny, substancje czynne i antyodżywcze zawarte w roślinach, charakteryzuje ich wykorzystanie w dietetyce psów | Kn_1P_W14 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-L-2, T-L-1, T-L-3 | M-2, M-1, M-3 | S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_C22.5_U01 Student potrafi opracować zapotrzebowanie na energię i składniki pokarmowe niezależnie od metody żywienia | Kn_1P_U05 | — | — | C-1 | T-W-2, T-L-2, T-L-1, T-L-3 | M-2, M-3 | S-1, S-2, S-4 |
Kn_1P_C22.5_U02 Student umie dobrać właściwy sposób żywienia dla danej rasy psów | Kn_1P_U05 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-L-2, T-L-1, T-L-3 | M-2, M-3 | S-1, S-2, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_C22.5_K01 Ma świadomość potrzeby uczenia się przez całe życie w kontekście zmieniających się potrzeb rynku pracy oraz panującej na nim konkurencji | Kn_1P_K03 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-3 | S-5 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_C22.5_W01 student zna zagadnienia związane z prawidłowym żywieniem w zależności od metody karmienia psów | 2,0 | |
3,0 | student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawidłowego żywienia w zależności od metody karmienia psów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Kn_1P_C22.5_W02 Wymienia skład chemiczny, substancje czynne i antyodżywcze zawarte w roślinach, charakteryzuje ich wykorzystanie w dietetyce psów | 2,0 | |
3,0 | student w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programu przedmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_C22.5_U01 Student potrafi opracować zapotrzebowanie na energię i składniki pokarmowe niezależnie od metody żywienia | 2,0 | |
3,0 | student w dostateczny sposób potrafi opracować zapotrzebowanie na energię i składniki pokarmowe niezależnie od metody żywienia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Kn_1P_C22.5_U02 Student umie dobrać właściwy sposób żywienia dla danej rasy psów | 2,0 | |
3,0 | student radzi sobie w stopniu podstawowym z doborem właściwego żywienia dla dalej rasy psów, popełnia wiele błędów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_C22.5_K01 Ma świadomość potrzeby uczenia się przez całe życie w kontekście zmieniających się potrzeb rynku pracy oraz panującej na nim konkurencji | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość potrzeby uczenia się przez całe życie w kontekście zmieniających się potrzeb rynku pracy oraz panującej na nim konkurencji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- M. Ceregrzyn, R. Lechowski, B. Barszczewska, Podstawy żywienia psów i kotów, Elservier Urban & Partner, Wrocław, 2013