Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S1)
Sylabus przedmiotu Projektowanie schronisk i przytulisk dla zwierząt:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Kynologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie schronisk i przytulisk dla zwierząt | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Biotechnologii Rozrodu Zwierząt i Higieny Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogumiła Pilarczyk <Bogumila.Pilarczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agnieszka Tomza-Marciniak <Agnieszka.Tomza-Marciniak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 15 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu anatomii, fizjologii i higieny zwierząt |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami projektowania schronisk i przytulisk dla zwierząt |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Projektowanie schroniskiem dla bezdomnych zwierząt dla wybranej gminy. | 6 |
T-L-2 | Opracowanie wzorcowego regulaminu schroniska dla bezdomnych zwierząt (projekt) | 2 |
T-L-3 | Opracowanie zakresu obowiązków dla personelu schroniska (kierownik d/s administracji i zarządzania schroniska dla bezdomnych zwierząt, pielęgniarz zwierząt, zastępca kierownika schroniska dla bezdomnych zwierząt). Opracowanie przykładowego systemu pracy zmianowej. | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy prawne działania i funkcjonowania schroniska dla bezdomnych zwierząt. Kto może i powinien prowadzić schronisko. Jak uzyskać zezwolenie na prowadzenie schroniska dla zwierząt? Przykładowe regulaminy działalności schroniska. | 3 |
T-W-2 | Jak założyć i utrzymywać schronisko. Planowanie i budowa schroniska (infrastruktura, obsada zwierząt, koszty utrzymywania schroniska, opieka weterynaryjna, profilaktyka, eutanazja, sterylizacja). Sposoby nadzorowania w schronisku. | 5 |
T-W-3 | Zasady prowadzenia przytuliska dla zwierząt. Przykładowe regulaminy dla wolontariuszy. Przykładowe regulaminy działalności przytuliska dla zwierząt. | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-L-2 | Studiowanie literatury | 12 |
A-L-3 | Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń | 8 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie literatury | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie się do zaliczenia wykladów | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład problemowy |
M-2 | metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena projektów |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
S-3 | Ocena formująca: obserwacja |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_B28.2_W01 Ma wiedze z zakresu prawidłowego planowania schronisk i przytulisk dla zwierząt | Kn_1P_W15, Kn_1P_W18, Kn_1P_W22, Kn_1P_W23, Kn_1P_W02 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-L-2, T-L-1, T-L-3 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_B28.2_U01 Wykonuje w zespole zadania z projektowania schronisk i przytulisk dla zwierząt | Kn_1P_U09 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-L-2, T-L-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_C33.2_K01 Student rozumie potrzebę poszerania swojej wiedzy z zakresu projektowania schronisk i przylulisk | Kn_1P_K03 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_B28.2_W01 Ma wiedze z zakresu prawidłowego planowania schronisk i przytulisk dla zwierząt | 2,0 | |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje srednie zainteresowanie, - w zakresie wyrazania wiedzy popełnia wiele błedów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_B28.2_U01 Wykonuje w zespole zadania z projektowania schronisk i przytulisk dla zwierząt | 2,0 | |
3,0 | Student: -potrafi zidentyfikowac i poradzic sobie, z wydatna pomoca nauczyciela, z wybranymi trudnosciami zwiazanymi z procesem przygotowania zleconej pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_C33.2_K01 Student rozumie potrzebę poszerania swojej wiedzy z zakresu projektowania schronisk i przylulisk | 2,0 | |
3,0 | Student: -potrafi zidentyfikowac i poradzic sobie, z wydatna pomoca nauczyciela, z wybranymi trudnosciami zwiazanymi z procesem przygotowania zleconej pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 5 listopada 2002 r. w sprawie szczegó∏owych warunków weterynaryjnych wymaganych przy prowadzeniu schronisk dla zwierząt / Dz. U. Nr 192, poz. 1611/, 2002
- Kośla T., Higiena utrzymania zwierząt amatorskich, SGGW, 2003
Literatura dodatkowa
- Ściesiński K., Hodowla psów, SGGW Warszawa, 2004