Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Rehabilitacja zwierząt
Sylabus przedmiotu Biomechanika układu ruchu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rehabilitacja zwierząt | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Biomechanika układu ruchu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Anatomii Zwierząt i Zoologii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Pęzińska-Kijak <katarzyna.pezinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Ewelina Żyźniewska-Banaszak <wbihz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień z zakresu budowy i funkcjonowania układu ruchu zwierząt. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy z zakresu biomechaniku ruchu zwierząt |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analiza ruchu u zwierząt z uwzględnieniem analizy chodu, koordynacji, propriocepcji. | 5 |
T-A-2 | Testy funkcjonalne. | 5 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęć | 15 |
A-A-3 | Samodzielne studiowanie literatury | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny i problemowy |
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Problem projektowy. |
S-2 | Ocena formująca: Umiejętności praktyczne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-A03_W01 Zna i rozumie funkcjonowanie biernego i czynnego aparatu ruchu. | RZ_10-_W03 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-A03_U01 Potrafi przeprowadić biomechaniczną analize postawy i lokomocji zwierząt. | RZ_10-_U07 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-A03_K01 Samodzielnie wykonuje czynności związane z analizą biomechaniczną. | RZ_10-_K01, RZ_10-_K09 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-A03_W01 Zna i rozumie funkcjonowanie biernego i czynnego aparatu ruchu. | 2,0 | |
3,0 | Student w podstawowym stopniu definiuje podstawowe pojęcia biernego i czynnego aparatu ruchu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-A03_U01 Potrafi przeprowadić biomechaniczną analize postawy i lokomocji zwierząt. | 2,0 | |
3,0 | Student: - w zakresie umiejetnośći opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia umiejętnośći opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe, -popełnia wiele błędów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-A03_K01 Samodzielnie wykonuje czynności związane z analizą biomechaniczną. | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje aktywną postawę oraz zrozumienie i zdolność do interpretowania zjawisk biomechanicznych, na zajęciach potarfi pracowac samodzielnie, jak i w grupie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jean-Marie Denoix, Biomechanika i trening konia, Galaktyka, 2019
- Gillian Higgins, Anatomia i fizjologia w treningu konia, Akademia Jeździecka, 2013