Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Rehabilitacja zwierząt
Sylabus przedmiotu Akupunktura weterynaryjna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rehabilitacja zwierząt | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Akupunktura weterynaryjna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Przychodnia Rehabilitacji Weterynaryjnej VETICO | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Ostaszewski <wbihz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień z przedmiotów: Anatomia prawidłowa i patologiczna,wiedza ogólna z zakresu budowy układu nerwowego (unerwienia segmentarnego skóry, mięśni i narządów wewnętrznych) Podstawowe pojęcia z zakresu patologii narządów wewnętrznych i układu ruchu. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | nauczenie praktycznego podejścia do akupunktury: szczegółowej diagnozy i doboru punktów najlepiej odpowiadających problemom pacjentów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Historia akupunktury weterynaryjnej | 1 |
T-L-2 | Zastosowanie akupunktury w praktyce lekarsko-weterynaryjnej | 2 |
T-L-3 | Wskazania i przeciwwskazania do stosowania akupunktury | 1 |
T-L-4 | Punkty akupunkturowe | 4 |
T-L-5 | System meridianów | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-L-2 | studiowanie piśmiennictwa | 5 |
A-L-3 | przygotowanie studenta do zajęć | 19 |
A-L-4 | Przgotowanie do zaliczenia wykładów | 20 |
A-L-5 | konsultacje | 5 |
59 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | ćwiczenia praktyczne |
M-2 | prezentacja multimedialna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: studium przypadków |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C07_W01 student definiuje pojęcia związane z akupunkturą oraz zna wskazania i przeciwwskazania do jej wykonania. | RZ_10-_W03, RZ_10-_W10 | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C07_U01 Potrafi zinterpretować wiedzę z zakresu zmian fizjologicznych i patologicznych organizmu dla potrzeb akupunktury. | RZ_10-_U03 | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C07_K01 Potrafi właściwie ocenić swoją wiedzę i kompetencje z zakresu akupunktury. | RZ_10-_K01 | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C07_W01 student definiuje pojęcia związane z akupunkturą oraz zna wskazania i przeciwwskazania do jej wykonania. | 2,0 | |
3,0 | student definiuje pojęcia związane z akupunkturą oraz zna wskazania i przeciwwskazania do jej wykonania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C07_U01 Potrafi zinterpretować wiedzę z zakresu zmian fizjologicznych i patologicznych organizmu dla potrzeb akupunktury. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi zinterpretować wiedzę z zakresu zmian fizjologicznych i patologicznych organizmu dla potrzeb akupunktury. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C07_K01 Potrafi właściwie ocenić swoją wiedzę i kompetencje z zakresu akupunktury. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi właściwie ocenić swoją wiedzę i kompetencje z zakresu akupunktury. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Christina Matern, Acupuncture for Dogs and Cats, Thieme Publishing Group, 2011
- D. Levine, D.L. Millis, R.A. Taylor, Rehabilitacja psów, Edraurban, 2007