Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Rehabilitacja zwierząt
Sylabus przedmiotu Diagnostyka obrazowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rehabilitacja zwierząt | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Diagnostyka obrazowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Przychodnia Rehabilitacji Weterynaryjnej VETICO | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Pęzińska-Kijak <katarzyna.pezinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Andrzej Pępiak <jan.udala@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień z zakresu budowy i funkcjonowania układu ruchu zwierząt. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z technikami diagnostyki obrazowej w najważniejszych schorzeniach. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Metody obrazowania: RTG, USG, KT, MRI, angiograficzne i in. | 4 |
T-A-2 | Obrazowanie układów: kostnego, pokamowego, mięsniowego, oddechowego, naczyniowego, nerwowego i in. | 4 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 4 |
A-A-2 | przygotowanie do zajęć | 20 |
A-A-3 | studiowanie piśmiennictwa | 6 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Pogadanka |
M-3 | Metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Obecność podczas zajęć |
S-2 | Ocena formująca: Aktywność |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C03_W01 Zna i rozumie zasady diagnozowania obrazowego. | RZ_10-_W03, RZ_10-_W20 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C03_U01 Potrafi ocenic wynik badania obrazowego. | RZ_10-_U17 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C03_K01 Potrafi nawiązać i utrzymać pełen szacunku kontakt z pacjentem. | RZ_10-_K10 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C03_W01 Zna i rozumie zasady diagnozowania obrazowego. | 2,0 | |
3,0 | Zna i rozumie zasady diagnozowania obrazowego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C03_U01 Potrafi ocenic wynik badania obrazowego. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi ocenić wynik badania obrazowego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C03_K01 Potrafi nawiązać i utrzymać pełen szacunku kontakt z pacjentem. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi nawiązać i utrzymać pełen szacunku kontakt z pacjentem. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Pruszyński B., Radiologia, PZWL, Warszawa, 2014
- J.K. Kealy, H. McAllister, Diagnostyka radiologiczna i ultrasonograficzna psów i kotów, Edra Urban & Partner, 2013
- Thrall Donald E., Diagnostyka radiologiczna w weterynarii, Edra Urban & Partner, Wrocław, 2018
Literatura dodatkowa
- Batler J. i wsp., Radiologia kliniczna koni, Galaktyka, Łódź, 2019