Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Rehabilitacja zwierząt
Sylabus przedmiotu Profilaktyka aparatu ruchu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rehabilitacja zwierząt | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Profilaktyka aparatu ruchu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Anatomii Zwierząt i Zoologii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Pęzińska-Kijak <katarzyna.pezinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Ewelina Żyźniewska-Banaszak <wbihz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień z zakresu budowy i funkcjonowania układu ruchu zwierząt. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i umiejętności pozwalających zapobiegać występowaniu schorzeń związanych z aparatem ruchu, rozpoznanie najważniejszych objawów chorobowych, a także poznanie metod ich leczenia. |
C-2 | Przekazanie wiedzy z stosowania odpowiednich procedur profilaktyki aparatu ruchu. |
C-3 | Przygotowanie do samodzielnego wykonywania zabiegów zgodnie z obowiązującą metodyką. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Formy ćwiczeń profilaktycznych | 3 |
3 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Edukacja właścicieli zwierząt w zakresie profilaktyki zaburzeń układu kostno-mięśniowego | 1 |
T-W-2 | Aspekty porfilaktyki: aktywność, żywienie,model spędzania czasu wolnego | 1 |
T-W-3 | Formy profilaktyki aparatu ruchu u szczeniąt. | 2 |
T-W-4 | Metody wykluczenia czynników ryzyka chorób. | 1 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 3 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć | 12 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 5 |
A-W-2 | Studiowanie wskazanego piśmiennictwa | 2 |
A-W-3 | Przygotowanie do zajęć | 8 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacja multimedialna |
M-2 | Metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Studium przypadków |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C09_W01 Student posiada wiedzę niezbędną do podjęcia działań edukacyjnych. | RZ_10-_W03, RZ_10-_W20 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-L-1, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C09_U01 Posida umiejętności analizy czynników ryzyka chorób, identyfikowania problemów i podejmowania działań naprawczych. | RZ_10-_U01, RZ_10-_U07 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-L-1, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C09_K01 Wykazuje odpowiedzialność za własne podejmowane decyzje i prowadzone działania. | RZ_10-_K01, RZ_10-_K10 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-L-1, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C09_W01 Student posiada wiedzę niezbędną do podjęcia działań edukacyjnych. | 2,0 | |
3,0 | Student w podstawowym stopniu wie jak podjąć działania edukacyjne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C09_U01 Posida umiejętności analizy czynników ryzyka chorób, identyfikowania problemów i podejmowania działań naprawczych. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada umiejętności analizy czynników ryzyka chorób, identyfikowania problemów i podejmowania działań naprawczych, popełnia wiele błędów w doborze metody i jej wykorzystaniu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C09_K01 Wykazuje odpowiedzialność za własne podejmowane decyzje i prowadzone działania. | 2,0 | |
3,0 | Postepuje zgodnie z podstawowymi zasadami etyki w zakresie zaleceń postępowania terapeutycznego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hester M. Eick, Fitness z psem. Program ćwiczeń na codzienny spacer, PWRiL, Wrocław, 2016