Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Rehabilitacja zwierząt
Sylabus przedmiotu Rehabilitacja pacjenta geriatrycznego w weterynarii:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rehabilitacja zwierząt | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Rehabilitacja pacjenta geriatrycznego w weterynarii | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Akademia Rehabilitacji i Diagnostyki Zwierząt | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Pęzińska-Kijak <katarzyna.pezinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Ewelina Żyźniewska-Banaszak <wbihz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień z zakresu budowy i funkcjonowania układu ruchu zwierząt. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Uzupełnienie wiedzy o procesach starzenia się organizmu i wilochorobowości. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Ocena stanu funkcjonalnego pacjenta geriatrycznego. | 3 |
T-L-2 | Instrumenty oceny: sprawności fizycznej i emocjonalnej, funckji poznawczych,stanu odżywienia,chodu i równowagi. | 2 |
T-L-3 | Metody aktywizacji pacjenta geriatrycznego. | 3 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć | 32 |
A-L-3 | Studiowanie wskazanej literatury | 20 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Studium przypadków |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C11_W01 Zna objawy procesu starzenia się i zasady oceny geriatrycznej. | RZ_10-_W04, RZ_10-_W08, RZ_10-_W09 | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C11_U01 Ocenia i opisuje stan somatyczny i psychiczny pacjenta. | RZ_10-_U01, RZ_10-_U02, RZ_10-_U08 | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C11_K01 Rozpoznaje ograniczenia diagnostyczne i lecznicze, planuje aktywność pacjenta. | RZ_10-_K01, RZ_10-_K05 | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C11_W01 Zna objawy procesu starzenia się i zasady oceny geriatrycznej. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu podstawowy zna objawy procesu starzenia organizmu i zasady oceny geriatrczynej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C11_U01 Ocenia i opisuje stan somatyczny i psychiczny pacjenta. | 2,0 | |
3,0 | Student umie opisać i ocenić stan somatyczny i psychiczny pacjenta, popełnia wiele błędów w doborze metody i jej wykorzystaniu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C11_K01 Rozpoznaje ograniczenia diagnostyczne i lecznicze, planuje aktywność pacjenta. | 2,0 | |
3,0 | Postepuje zgodnie z podstawowymi zasadami etyki w zakresie zaleceń postępowania terapeutycznego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Sala S.C., Geriatria psów i kotów, Edra Urban & Partner, Wrocław, 2017