Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S1)
specjalność: Hodowla koni i jeździectwo

Sylabus przedmiotu Pasożytnicze bezkręgowce zwierząt:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Pasożytnicze bezkręgowce zwierząt
Specjalność Hodowla koni i jeździectwo
Jednostka prowadząca Katedra Anatomii Zwierząt i Zoologii
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Katarzyna Królaczyk <Katarzyna.Krolaczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 2,00,41zaliczenie
wykładyW3 15 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zoologia
W-2Ekologia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przybliżenie roli i znaczenia wybranych grup bezkręgowców jako źródła i wektora chorób pasożytniczych
C-2Zapoznanie studenta z techniką izolowania, utrwalania, prześwietlania (barwienia) oraz oznaczania wybranych grup pasożytów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Zajęcia organizacyjna. Bezpieczeństwo i higiena pracy w laboratorium parazytologicznym1
T-A-2Sekcja parazytologiczna stałocieplnego kregowca na przykładzie ptaka2
T-A-3Metody izolowania, utrwalania oraz barwienia (prześwietlania) pasożytów. Oznaczanie pasozytów z wykorzystaniem kluczy i prac oryginalnych4
T-A-4Choroby pasożytnicze zwierząt gospodarskich i wolno żyjących. Epizootiologia i chorobotwórcze działanie pasożytów.5
T-A-5Przystosowanie bezkręgowców do pasożytniczego trybu życia - budowa, biologia, ekologia oraz strategie życiowe3
15
wykłady
T-W-1Pasożytnictwo jako interakcja ekologiczna. Teorie dotyczace pasożytnictwa. Znaczenie pasożytów w ekosystemach naturalnych i antropogenicznie zmienionych. Bezkręgowce jako wektory chorób pasożytniczych3
T-W-2Pasożytnicze protisty Protozoa - budowa, biologia, chorobotwórczość2
T-W-3Pasożytnicze płazińce (Platyhelminthes) ze szczególnym uwzględnieniem Monogenea, Digenea i Cestoda5
T-W-4Pasożytnicze nicienie (Nematoda) - budowa, biologia, chorobotwórczość2
T-W-5Kolcogłowy (Acanthocephala)1
T-W-6Pasożytnicze stawonogi (Arthropoda) - budowa, biologia, chorobotwórczość2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie prezentacji na zaproponowany temat15
A-A-3Studiowanie piśmiennictwa9
A-A-4Przygotowanie się do zaliczenia9
A-A-5Konsultacje7
A-A-6Zaliczenie i omówienie prezentacji3
A-A-7zaliczenie pisemne ćwiczeń audytoryjnych2
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie piśmiennictwa4
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów6
A-W-4Konsultacje4
A-W-5Pisemne zaliczenie wykładów1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z zastosowaniem technik multimedialnych
M-2Prezentacja studenta połączona z dyskusją panelową
M-3Ćwiczenia audytoryjne z zastosowaniem technik multimedialnych, planszy oraz filmu
M-4Pokaz sekcji parazytologicznej z możliwością czynnego udziału studenta

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena prezentacji multimedialnej przygotowanej przez studenta oraz aktywności podczas dyskusji panelowej na zadany temat
S-2Ocena formująca: Zaliczenie części praktycznej (wykonanie sekcji parazytologicznej)
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne ćwiczeń

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZO-S1-OK8.4_W01
Student zna najważniejsze taksony pasożytniczych bezkręgowców, potrafi wymienić ich typowych przedstawicieli
ZO_1A_W01, ZO_1A_W07C-1T-W-6, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-2M-3, M-2, M-1S-3, S-1, S-4
ZO_1A_ZO-S1-OK8.4_W02
Student nazywa choroby wywoływane przez bezkręgowce, potrafi opisać cykle życiowe ważniejszych pasożytów
ZO_1A_W07C-1T-W-6, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-2, T-A-4M-3, M-2, M-1S-3, S-1, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZO-S1-OK8.4_U01
Student potrafi wykonać prostą sekcję parazytologiczną stałocieplnego kregowca z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i higieny pracy
ZO_1A_U07, ZO_1A_U08C-2T-A-3, T-A-2, T-A-1M-4, M-1S-2, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZO-S1-OK8.4_K01
Student wykazuje umiejętność pracy samodzielnej oraz w zespole
ZO_1A_K01C-1, C-2T-A-3, T-A-2, T-A-1M-4S-2
ZO_1A_ZO-S1-OK8.4_K02
Przy pracy ze zwierzętami student postepuje zgodnie z zasadami etyki
ZO_1A_K02C-2T-A-3, T-A-2, T-A-1M-3, M-4, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZO-S1-OK8.4_W01
Student zna najważniejsze taksony pasożytniczych bezkręgowców, potrafi wymienić ich typowych przedstawicieli
2,0Student nie zna żadnych pasożytniczych bezkręgowców
3,0Student potrafi wymienić najważniejsze pasożytnicze bezkręgowce
3,5Student potrafi wymienić najważniejsze grupy pasożytniczych bezkręgowców i podaje ich przedstawicieli
4,0Student potrafi wymienić najważniejsze grupy pasożytniczych bezkręgowców i opisuje ich przedstawicieli
4,5Student potrafi wymienić poznane grupy pasożytniczych bezkręgowców, opisuje ich przedstawicieli, potrafi wymienić niektóre cechy ich budowy, biologii i ekologii
5,0Student potrafi wymienić wszystkie poznane grupy pasożytniczych bezkręgowców, opisuje ich przedstawicieli, zna ich budowę, biologię i ekologię
ZO_1A_ZO-S1-OK8.4_W02
Student nazywa choroby wywoływane przez bezkręgowce, potrafi opisać cykle życiowe ważniejszych pasożytów
2,0Student nie zna żadnych chorób pasożytniczych
3,0Student wymienia niektóre choroby pasożytnicze
3,5Student wymienia choroby pasożytnicze wywoływane przez bezkregowce, zna niektóre cykle życiowe pasożytów
4,0Student zna dobrze choroby pasożytnicze wywoływane przez bezkregowce, zna niektóre cykle życiowe pasożytów
4,5Student zna dobrze choroby pasożytnicze wywoływane przez bezkregowce, zna cykle życiowe pasożytów
5,0Student zna bardzo dobrze choroby pasożytnicze wywoływane przez bezkregowce, bardzo dobrze zna cykle życiowe pasożytów

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZO-S1-OK8.4_U01
Student potrafi wykonać prostą sekcję parazytologiczną stałocieplnego kregowca z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i higieny pracy
2,0Student nie zna zasad i nie potrafi wykonać sekcji parazytologicznej
3,0Student zna zasady wykonywania sekcji parazytologicznej, ale nie potrafi jej wykonać
3,5Student zna zasady wykonywania sekcji parazytologicznej i potrafi ją wykonać z pomoca prowadzącego
4,0Student zna zasady wykonywania sekcji parazytologicznej i potrafi ją wykonać z niewielką tylko pomoca prowadzącego
4,5Student zna zasady wykonywania sekcji parazytologicznej stałocieplnych kręgowców i potrafi ją samodzielnie wykonać
5,0Student zna zasady wykonywania sekcji parazytologicznej stałocieplnych kręgowców i potrafi ją samodzielnie wykonać - nazywa narzady wewnętrzne, wskazuje i tłumaczy linie cięcia, technikę izolowania pasożytów z tkanek

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZO-S1-OK8.4_K01
Student wykazuje umiejętność pracy samodzielnej oraz w zespole
2,0Student wykazuje całkowitą bierność na zajęciach
3,0Student wykazuje niewielką aktywność w czasie zajęć
3,5Student wykazuje aktywność w pracy indywidualnej i niewielką w pracy zespołowej
4,0Student wykazuje aktywność w pracy indywidualnej i zespołowej
4,5Student wykazuje znaczącą aktywność w pracy indywidualnej i zespołowej
5,0Student wykazuje aktywność, zarówno w pracy indywidualnej, jak i w zespołowej, potrafi przyjąć rolę lidera zespołu
ZO_1A_ZO-S1-OK8.4_K02
Przy pracy ze zwierzętami student postepuje zgodnie z zasadami etyki
2,0Student nie zna i nie rozumie zasad etycznych w pracy ze zwierzętami
3,0Student zasady etyczne, ale nie potrafi ich stosować
3,5Student dość dobrze zna, rozumie i stosuje się do zasad etycznych przy pracy ze zwierzętami
4,0Student bardzo zna, rozumie i stosuje się do zasad etycznych przy pracy ze zwierzętami
4,5Student dobrze zna, rozumie i stosuje się do zasad etycznych przy pracy ze zwierzętami
5,0Student bardzo dobrze zna, rozumie i stosuje się do zasad etycznych przy pracy ze zwierzętami

Literatura podstawowa

  1. Jura Cz., Bezkręgowce. Podstawy morfologii funkcjonalnej, systeamtyki i filogenezy, PWN, Warszawa, 1996
  2. Błaszak Cz. (red), Zoologia. Bezkręgowce (bez stawonogów), PWN, Warszawa, 2009
  3. Błaszak Cz. (red), Zoologia. Stawonogi. Szczękoczułkopodobne, skorupiaki, PWN, Warszawa, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Zajęcia organizacyjna. Bezpieczeństwo i higiena pracy w laboratorium parazytologicznym1
T-A-2Sekcja parazytologiczna stałocieplnego kregowca na przykładzie ptaka2
T-A-3Metody izolowania, utrwalania oraz barwienia (prześwietlania) pasożytów. Oznaczanie pasozytów z wykorzystaniem kluczy i prac oryginalnych4
T-A-4Choroby pasożytnicze zwierząt gospodarskich i wolno żyjących. Epizootiologia i chorobotwórcze działanie pasożytów.5
T-A-5Przystosowanie bezkręgowców do pasożytniczego trybu życia - budowa, biologia, ekologia oraz strategie życiowe3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pasożytnictwo jako interakcja ekologiczna. Teorie dotyczace pasożytnictwa. Znaczenie pasożytów w ekosystemach naturalnych i antropogenicznie zmienionych. Bezkręgowce jako wektory chorób pasożytniczych3
T-W-2Pasożytnicze protisty Protozoa - budowa, biologia, chorobotwórczość2
T-W-3Pasożytnicze płazińce (Platyhelminthes) ze szczególnym uwzględnieniem Monogenea, Digenea i Cestoda5
T-W-4Pasożytnicze nicienie (Nematoda) - budowa, biologia, chorobotwórczość2
T-W-5Kolcogłowy (Acanthocephala)1
T-W-6Pasożytnicze stawonogi (Arthropoda) - budowa, biologia, chorobotwórczość2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie prezentacji na zaproponowany temat15
A-A-3Studiowanie piśmiennictwa9
A-A-4Przygotowanie się do zaliczenia9
A-A-5Konsultacje7
A-A-6Zaliczenie i omówienie prezentacji3
A-A-7zaliczenie pisemne ćwiczeń audytoryjnych2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie piśmiennictwa4
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów6
A-W-4Konsultacje4
A-W-5Pisemne zaliczenie wykładów1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_1A_ZO-S1-OK8.4_W01Student zna najważniejsze taksony pasożytniczych bezkręgowców, potrafi wymienić ich typowych przedstawicieli
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_W01wykazuje ogólną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki i fizyki oraz nauk pokrewnych dostosowaną do kierunku zootechnika
ZO_1A_W07ma wiedzę o kształtowaniu środowiska przyrodniczego, jego roli i znaczeniu, zagrożeniach i metodach ochrony oraz zrównoważonym wykorzystaniu
Cel przedmiotuC-1Przybliżenie roli i znaczenia wybranych grup bezkręgowców jako źródła i wektora chorób pasożytniczych
Treści programoweT-W-6Pasożytnicze stawonogi (Arthropoda) - budowa, biologia, chorobotwórczość
T-W-3Pasożytnicze płazińce (Platyhelminthes) ze szczególnym uwzględnieniem Monogenea, Digenea i Cestoda
T-W-4Pasożytnicze nicienie (Nematoda) - budowa, biologia, chorobotwórczość
T-W-5Kolcogłowy (Acanthocephala)
T-W-2Pasożytnicze protisty Protozoa - budowa, biologia, chorobotwórczość
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia audytoryjne z zastosowaniem technik multimedialnych, planszy oraz filmu
M-2Prezentacja studenta połączona z dyskusją panelową
M-1Wykład informacyjny z zastosowaniem technik multimedialnych
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-1Ocena formująca: Ocena prezentacji multimedialnej przygotowanej przez studenta oraz aktywności podczas dyskusji panelowej na zadany temat
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna żadnych pasożytniczych bezkręgowców
3,0Student potrafi wymienić najważniejsze pasożytnicze bezkręgowce
3,5Student potrafi wymienić najważniejsze grupy pasożytniczych bezkręgowców i podaje ich przedstawicieli
4,0Student potrafi wymienić najważniejsze grupy pasożytniczych bezkręgowców i opisuje ich przedstawicieli
4,5Student potrafi wymienić poznane grupy pasożytniczych bezkręgowców, opisuje ich przedstawicieli, potrafi wymienić niektóre cechy ich budowy, biologii i ekologii
5,0Student potrafi wymienić wszystkie poznane grupy pasożytniczych bezkręgowców, opisuje ich przedstawicieli, zna ich budowę, biologię i ekologię
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_1A_ZO-S1-OK8.4_W02Student nazywa choroby wywoływane przez bezkręgowce, potrafi opisać cykle życiowe ważniejszych pasożytów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_W07ma wiedzę o kształtowaniu środowiska przyrodniczego, jego roli i znaczeniu, zagrożeniach i metodach ochrony oraz zrównoważonym wykorzystaniu
Cel przedmiotuC-1Przybliżenie roli i znaczenia wybranych grup bezkręgowców jako źródła i wektora chorób pasożytniczych
Treści programoweT-W-6Pasożytnicze stawonogi (Arthropoda) - budowa, biologia, chorobotwórczość
T-W-3Pasożytnicze płazińce (Platyhelminthes) ze szczególnym uwzględnieniem Monogenea, Digenea i Cestoda
T-W-4Pasożytnicze nicienie (Nematoda) - budowa, biologia, chorobotwórczość
T-W-1Pasożytnictwo jako interakcja ekologiczna. Teorie dotyczace pasożytnictwa. Znaczenie pasożytów w ekosystemach naturalnych i antropogenicznie zmienionych. Bezkręgowce jako wektory chorób pasożytniczych
T-W-5Kolcogłowy (Acanthocephala)
T-W-2Pasożytnicze protisty Protozoa - budowa, biologia, chorobotwórczość
T-A-4Choroby pasożytnicze zwierząt gospodarskich i wolno żyjących. Epizootiologia i chorobotwórcze działanie pasożytów.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia audytoryjne z zastosowaniem technik multimedialnych, planszy oraz filmu
M-2Prezentacja studenta połączona z dyskusją panelową
M-1Wykład informacyjny z zastosowaniem technik multimedialnych
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-1Ocena formująca: Ocena prezentacji multimedialnej przygotowanej przez studenta oraz aktywności podczas dyskusji panelowej na zadany temat
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna żadnych chorób pasożytniczych
3,0Student wymienia niektóre choroby pasożytnicze
3,5Student wymienia choroby pasożytnicze wywoływane przez bezkregowce, zna niektóre cykle życiowe pasożytów
4,0Student zna dobrze choroby pasożytnicze wywoływane przez bezkregowce, zna niektóre cykle życiowe pasożytów
4,5Student zna dobrze choroby pasożytnicze wywoływane przez bezkregowce, zna cykle życiowe pasożytów
5,0Student zna bardzo dobrze choroby pasożytnicze wywoływane przez bezkregowce, bardzo dobrze zna cykle życiowe pasożytów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_1A_ZO-S1-OK8.4_U01Student potrafi wykonać prostą sekcję parazytologiczną stałocieplnego kregowca z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i higieny pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_U07Wykonuje pod kierunkiem opiekuna proste zadania badawcze, dotyczące szeroko rozumianych nauk o zwierzętach i wyciąga prawidłowe wnioski
ZO_1A_U08Rozumie zależności pomiędzy strukturą a funkcją na poziomie komórek, tkanek, pojedynczych organizmów oraz populacji
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta z techniką izolowania, utrwalania, prześwietlania (barwienia) oraz oznaczania wybranych grup pasożytów
Treści programoweT-A-3Metody izolowania, utrwalania oraz barwienia (prześwietlania) pasożytów. Oznaczanie pasozytów z wykorzystaniem kluczy i prac oryginalnych
T-A-2Sekcja parazytologiczna stałocieplnego kregowca na przykładzie ptaka
T-A-1Zajęcia organizacyjna. Bezpieczeństwo i higiena pracy w laboratorium parazytologicznym
Metody nauczaniaM-4Pokaz sekcji parazytologicznej z możliwością czynnego udziału studenta
M-1Wykład informacyjny z zastosowaniem technik multimedialnych
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie części praktycznej (wykonanie sekcji parazytologicznej)
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad i nie potrafi wykonać sekcji parazytologicznej
3,0Student zna zasady wykonywania sekcji parazytologicznej, ale nie potrafi jej wykonać
3,5Student zna zasady wykonywania sekcji parazytologicznej i potrafi ją wykonać z pomoca prowadzącego
4,0Student zna zasady wykonywania sekcji parazytologicznej i potrafi ją wykonać z niewielką tylko pomoca prowadzącego
4,5Student zna zasady wykonywania sekcji parazytologicznej stałocieplnych kręgowców i potrafi ją samodzielnie wykonać
5,0Student zna zasady wykonywania sekcji parazytologicznej stałocieplnych kręgowców i potrafi ją samodzielnie wykonać - nazywa narzady wewnętrzne, wskazuje i tłumaczy linie cięcia, technikę izolowania pasożytów z tkanek
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_1A_ZO-S1-OK8.4_K01Student wykazuje umiejętność pracy samodzielnej oraz w zespole
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_K01jest zdolny do pracy zarówno samodzielnej jak i w zespole oraz do kierowania zespołami ludzkimi w zakresie wyznaczania i kontroli zadań realizowanych w ramach zaplanowanych, rutynowych prac
Cel przedmiotuC-1Przybliżenie roli i znaczenia wybranych grup bezkręgowców jako źródła i wektora chorób pasożytniczych
C-2Zapoznanie studenta z techniką izolowania, utrwalania, prześwietlania (barwienia) oraz oznaczania wybranych grup pasożytów
Treści programoweT-A-3Metody izolowania, utrwalania oraz barwienia (prześwietlania) pasożytów. Oznaczanie pasozytów z wykorzystaniem kluczy i prac oryginalnych
T-A-2Sekcja parazytologiczna stałocieplnego kregowca na przykładzie ptaka
T-A-1Zajęcia organizacyjna. Bezpieczeństwo i higiena pracy w laboratorium parazytologicznym
Metody nauczaniaM-4Pokaz sekcji parazytologicznej z możliwością czynnego udziału studenta
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie części praktycznej (wykonanie sekcji parazytologicznej)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student wykazuje całkowitą bierność na zajęciach
3,0Student wykazuje niewielką aktywność w czasie zajęć
3,5Student wykazuje aktywność w pracy indywidualnej i niewielką w pracy zespołowej
4,0Student wykazuje aktywność w pracy indywidualnej i zespołowej
4,5Student wykazuje znaczącą aktywność w pracy indywidualnej i zespołowej
5,0Student wykazuje aktywność, zarówno w pracy indywidualnej, jak i w zespołowej, potrafi przyjąć rolę lidera zespołu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_1A_ZO-S1-OK8.4_K02Przy pracy ze zwierzętami student postepuje zgodnie z zasadami etyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_K02postępuje zgodnie z podstawowymi zasadami etyki w zakresie użytkowania zwierząt i produkcji żywności
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta z techniką izolowania, utrwalania, prześwietlania (barwienia) oraz oznaczania wybranych grup pasożytów
Treści programoweT-A-3Metody izolowania, utrwalania oraz barwienia (prześwietlania) pasożytów. Oznaczanie pasozytów z wykorzystaniem kluczy i prac oryginalnych
T-A-2Sekcja parazytologiczna stałocieplnego kregowca na przykładzie ptaka
T-A-1Zajęcia organizacyjna. Bezpieczeństwo i higiena pracy w laboratorium parazytologicznym
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia audytoryjne z zastosowaniem technik multimedialnych, planszy oraz filmu
M-4Pokaz sekcji parazytologicznej z możliwością czynnego udziału studenta
M-2Prezentacja studenta połączona z dyskusją panelową
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie części praktycznej (wykonanie sekcji parazytologicznej)
S-1Ocena formująca: Ocena prezentacji multimedialnej przygotowanej przez studenta oraz aktywności podczas dyskusji panelowej na zadany temat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie zasad etycznych w pracy ze zwierzętami
3,0Student zasady etyczne, ale nie potrafi ich stosować
3,5Student dość dobrze zna, rozumie i stosuje się do zasad etycznych przy pracy ze zwierzętami
4,0Student bardzo zna, rozumie i stosuje się do zasad etycznych przy pracy ze zwierzętami
4,5Student dobrze zna, rozumie i stosuje się do zasad etycznych przy pracy ze zwierzętami
5,0Student bardzo dobrze zna, rozumie i stosuje się do zasad etycznych przy pracy ze zwierzętami