Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N1)
specjalność: Budownictwo Wodne

Sylabus przedmiotu Budownictwo ogólne II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Budownictwo ogólne II
Specjalność Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Ogólnego
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Lange <Malgorzata.Lange@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Rafał Jaworski <Rafal.Jaworski@zut.edu.pl>, Rafał Nowak <Rafal_Nowak@zut.edu.pl>, Szymon Skibicki <Szymon.Skibicki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP8 18 1,00,44zaliczenie
wykładyW8 9 2,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1znajomość zagadnień z budownictwa ogólnego oraz podstawowa umiejętnośc projektowania konstrukcji murowych i drewnianych więżb dachowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zapoznanie studentów z tendencjami w projektowaniu architektoniczno - konstrukcyjnym w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt budynku murowanego w wybranym systemie - wykonanie niezbędnych w projekcie rysunków architektoniczno- budowlanych oraz obliczeń, tj. sprawdzenie nośności wybranych elementów konstrukcyjnych18
18
wykłady
T-W-1Systemy budowlane w budownictwie tradycyjnym udoskonalonym - systemy wznoszenia budynków z elementów silikatowych,keramzytobetonowych, betonowych z wypełniaczani organicznymi, gipsowych, styrobetonowych i innych4
T-W-2Systemy budownictwa drewnianego tradycyjnego i w lekkim szkielecie drewnianym2
T-W-3Nowoczesne rozwiązania konstrukcyjno- materiałowe stropów, stropodachów, konstrukcji przekryć dachowych2
T-W-4Doświadczenia z eksploatacji obiektów mieszkalnych i o specjalnym przeznaczeniu realizowanych w tachnologiach systemowych1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1wykonanie projektu - części rysunkowej7
A-P-2wykonanie projektu - części obliczeniowej5
A-P-3uczestnictwo w zajęciach18
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2praca własna studentów - poszerzenie wiadomości o podaną literaturę28
A-W-3przygotowanie referatu w formie multimedialnej8
A-W-4przygotowanie do zaliczenia15
A-W-5zaliczenie pisemne1
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny/ metody audiowizualne
M-2dyskusja
M-3prezentacje i praca studenta

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: ocena uzyskana z zaliczenia

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/KBI/D08_W01
Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie. Zna normy , wytyczne techniczne stosowane w budownictwie oraz zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego
B_1A_W10, B_1A_W07, B_1A_W23C-1T-P-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-1M-1, M-3, M-2S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/KBI/D08_U01
Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności, dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane, dobrać materiały i wyroby budowlane. Ma umiejętność samokształcenia się
B_1A_U02, B_1A_U17, B_1A_U22, B_1A_U08C-1T-P-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-1M-1, M-3, M-2S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/KBI/D08_K01
Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, ważności zachowania się w sposób profesjonalny oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólne realizowane zadania. Potrafi myśleć i działać w sposób profesjonalny
B_1A_K04, B_1A_K05, B_1A_K06C-1T-P-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-1M-1, M-3, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/KBI/D08_W01
Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie. Zna normy , wytyczne techniczne stosowane w budownictwie oraz zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym posiada wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie oraz w stopniu dostatecznym zna normy, wytyczne techniczne i zasady analizy, konstruoawania wybranych obiektów budowlanych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/KBI/D08_U01
Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności, dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane, dobrać materiały i wyroby budowlane. Ma umiejętność samokształcenia się
2,0
3,0Student potrafi rozwiązać niektóre podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu budownictwa ogólnego, dokonać zestawienia obciążeń dziąłających na obiekty budowlane, dobrać materiały i wyroby budowlane w stopniu dostatecznym. Ma umiejętność samokształcenia się
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/KBI/D08_K01
Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, ważności zachowania się w sposób profesjonalny oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólne realizowane zadania. Potrafi myśleć i działać w sposób profesjonalny
2,0
3,0Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i pracę w zespole, ważności zachowania się w sposób profesjonalny, umie myśleć i działać w sposób profesjonalny w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Byrdy Cz., Dachy i stropodachy ocieplone i nieocieplone, Wyd. Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2003
  2. Mielczarek Z., Nowoczesne konstrukcje w budownictwie ogólnym, Arkady, Warszawa, 2001
  3. Neufert E., Podręcznik projektowania architektoniczno- budowlanego, Arkady, Warszawa, 2003
  4. Praca zbiorowa pod red. L. Lichołai, Budownictwo ogólne. Tom 3. Elementy budynków. Podstawy projektowania., Arkady, Warszawa, 2008
  5. Praca zbiorowa pod kierunkiem Buczkowskiego W., Budownictwo ogólne T.4. Konstrukcje budynków, Arkady, Warszawa, 2009
  6. Rokiel M., Hydroizolacje w budownictwie. Wybrane zagadnienia w praktyce, Medium, Warszawa, 2010
  7. Ślusarek J., Rozwiązania strukturalno-materiałowe balkonów, tarasów i dachów zielonych, Wyd. PŚL, Gliwice, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Kotwica E., Nożyński W., Nowak R., Konstrukcje Drewniane - Przykłady obliczeń, SPPD, Czarna Woda, 2015
  2. Lange M., Konstrukcje zespolone z drewna i twardych płyt pilśniowych w świetle dotychczasowych realizacji i prac badawczych, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra, 2008, T. 8, [w]: Konstrukcje zespolone
  3. Lange M., Gil Z., Orłowicz R. i in., The application of modern Materials and Jonts to Reiforce the Wooden Structures, VI. Sympózium: Drevo v Stavebných Konštrukciách, Bratislava-Kočovce, 2004
  4. Rawska-Skotniczy A., Obciążenia budynków i konstrukcji budowlanych wg Eurokodów, PWN, Warszawa, 2013
  5. Skibicki S., Modele funkcji dojrzałości betonu wysokowartościowego – analiza i zastosowania praktyczne, Nowoczesne projektowanie i realizacja konstrukcji budowlanych, SKNKZ CONKRET, Kraków, 2016

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt budynku murowanego w wybranym systemie - wykonanie niezbędnych w projekcie rysunków architektoniczno- budowlanych oraz obliczeń, tj. sprawdzenie nośności wybranych elementów konstrukcyjnych18
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Systemy budowlane w budownictwie tradycyjnym udoskonalonym - systemy wznoszenia budynków z elementów silikatowych,keramzytobetonowych, betonowych z wypełniaczani organicznymi, gipsowych, styrobetonowych i innych4
T-W-2Systemy budownictwa drewnianego tradycyjnego i w lekkim szkielecie drewnianym2
T-W-3Nowoczesne rozwiązania konstrukcyjno- materiałowe stropów, stropodachów, konstrukcji przekryć dachowych2
T-W-4Doświadczenia z eksploatacji obiektów mieszkalnych i o specjalnym przeznaczeniu realizowanych w tachnologiach systemowych1
9

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1wykonanie projektu - części rysunkowej7
A-P-2wykonanie projektu - części obliczeniowej5
A-P-3uczestnictwo w zajęciach18
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2praca własna studentów - poszerzenie wiadomości o podaną literaturę28
A-W-3przygotowanie referatu w formie multimedialnej8
A-W-4przygotowanie do zaliczenia15
A-W-5zaliczenie pisemne1
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/KBI/D08_W01Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie. Zna normy , wytyczne techniczne stosowane w budownictwie oraz zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W10Zna zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego, przemysłowego, komunikacyjnego i wodnego
B_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
B_1A_W23Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studentów z tendencjami w projektowaniu architektoniczno - konstrukcyjnym w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej.
Treści programoweT-P-1Projekt budynku murowanego w wybranym systemie - wykonanie niezbędnych w projekcie rysunków architektoniczno- budowlanych oraz obliczeń, tj. sprawdzenie nośności wybranych elementów konstrukcyjnych
T-W-3Nowoczesne rozwiązania konstrukcyjno- materiałowe stropów, stropodachów, konstrukcji przekryć dachowych
T-W-2Systemy budownictwa drewnianego tradycyjnego i w lekkim szkielecie drewnianym
T-W-4Doświadczenia z eksploatacji obiektów mieszkalnych i o specjalnym przeznaczeniu realizowanych w tachnologiach systemowych
T-W-1Systemy budowlane w budownictwie tradycyjnym udoskonalonym - systemy wznoszenia budynków z elementów silikatowych,keramzytobetonowych, betonowych z wypełniaczani organicznymi, gipsowych, styrobetonowych i innych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny/ metody audiowizualne
M-3prezentacje i praca studenta
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: ocena uzyskana z zaliczenia
S-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym posiada wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie oraz w stopniu dostatecznym zna normy, wytyczne techniczne i zasady analizy, konstruoawania wybranych obiektów budowlanych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/KBI/D08_U01Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności, dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane, dobrać materiały i wyroby budowlane. Ma umiejętność samokształcenia się
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U02Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane
B_1A_U17Potrafi dokonać doboru materiałów i wyrobów budowlanych
B_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
B_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studentów z tendencjami w projektowaniu architektoniczno - konstrukcyjnym w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej.
Treści programoweT-P-1Projekt budynku murowanego w wybranym systemie - wykonanie niezbędnych w projekcie rysunków architektoniczno- budowlanych oraz obliczeń, tj. sprawdzenie nośności wybranych elementów konstrukcyjnych
T-W-3Nowoczesne rozwiązania konstrukcyjno- materiałowe stropów, stropodachów, konstrukcji przekryć dachowych
T-W-2Systemy budownictwa drewnianego tradycyjnego i w lekkim szkielecie drewnianym
T-W-4Doświadczenia z eksploatacji obiektów mieszkalnych i o specjalnym przeznaczeniu realizowanych w tachnologiach systemowych
T-W-1Systemy budowlane w budownictwie tradycyjnym udoskonalonym - systemy wznoszenia budynków z elementów silikatowych,keramzytobetonowych, betonowych z wypełniaczani organicznymi, gipsowych, styrobetonowych i innych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny/ metody audiowizualne
M-3prezentacje i praca studenta
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: ocena uzyskana z zaliczenia
S-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi rozwiązać niektóre podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu budownictwa ogólnego, dokonać zestawienia obciążeń dziąłających na obiekty budowlane, dobrać materiały i wyroby budowlane w stopniu dostatecznym. Ma umiejętność samokształcenia się
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/KBI/D08_K01Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, ważności zachowania się w sposób profesjonalny oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólne realizowane zadania. Potrafi myśleć i działać w sposób profesjonalny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
B_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
B_1A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studentów z tendencjami w projektowaniu architektoniczno - konstrukcyjnym w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej.
Treści programoweT-P-1Projekt budynku murowanego w wybranym systemie - wykonanie niezbędnych w projekcie rysunków architektoniczno- budowlanych oraz obliczeń, tj. sprawdzenie nośności wybranych elementów konstrukcyjnych
T-W-3Nowoczesne rozwiązania konstrukcyjno- materiałowe stropów, stropodachów, konstrukcji przekryć dachowych
T-W-2Systemy budownictwa drewnianego tradycyjnego i w lekkim szkielecie drewnianym
T-W-4Doświadczenia z eksploatacji obiektów mieszkalnych i o specjalnym przeznaczeniu realizowanych w tachnologiach systemowych
T-W-1Systemy budowlane w budownictwie tradycyjnym udoskonalonym - systemy wznoszenia budynków z elementów silikatowych,keramzytobetonowych, betonowych z wypełniaczani organicznymi, gipsowych, styrobetonowych i innych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny/ metody audiowizualne
M-3prezentacje i praca studenta
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i pracę w zespole, ważności zachowania się w sposób profesjonalny, umie myśleć i działać w sposób profesjonalny w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0