Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N1)
specjalność: Budownictwo Wodne

Sylabus przedmiotu Zarządzanie procesem inwestycyjnym II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie procesem inwestycyjnym II
Specjalność Technologia i Organizacja Budownictwa
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Ogólnego
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Siewiera <Agnieszka.Siewiera@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP8 9 1,00,44zaliczenie
wykładyW8 9 1,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie z "Zarządzania procesem inwestycyjnym I"

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z metodami szacowania wartości inwestycji i robót budowlanych.
C-2Umiejętność opracowania harmonogramu robót budowlanych w programie MS Project.
C-3Umiejetność oszacowania wartości inwestycji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Sporządzenie projektu inwestycyjnego w zakres, którego wchodzą: podział na struktury robót - WBS; harmonogram sieciowy; harmonogram finasowania inwestycji MS Project; obliczenie procentowego zaawansowania robót; oszacowanie wartości robót WKI; protokoły odbioru robót.8
T-P-2Zaliczenie projektu.1
9
wykłady
T-W-1Uczestinicy procesu inwestycyjnego.1
T-W-2Struktura podziału działań WBS w odniesienu do pełnego cyklu życia projektu inwestycyjnego.2
T-W-3System informatyczny MS Project2
T-W-4Zakres obowiazków i kompetencji zespołu Project Managera - szkolenia, uprawnienia i podnoszenie kwalifikacji1
T-W-5Podstawowe metody zarządzania zespołem realizującym projekt inwestycyjny1
T-W-6Procedury odbiorowe inwestycji budowlanych - wymagania umowne i prawne1
T-W-7Zaliczenie wykładów.1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego21
30
wykłady
A-W-1Udział w wykładach9
A-W-2Utrwalenie wiadomości w oparciu o wykłady i literaturę, przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.21
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Metoda przypadków
M-3Metoda sytuacyjna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/TOB/D09_W01
Szacuje wartość kosztorysową inwestycji na podstwie programu funkcjonalno-użytkowego - oblicza planowany koszt robót budowlanych i prac projektowych. Opracowuje harmonogramy czasu trwania projektownego przedsięwzięcia uwzględniając problem zużycia środków produkcyji w czasie realizacji planowanych robót budowlanych.
B_1A_W19, B_1A_W22C-3, C-1T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-6M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/TOB/D09_U01
Opracowuje projekt realizacji robót budowlanych z zastosowaniem zasad bezpieczeństawa.
B_1A_U13, B_1A_U20C-3, C-2T-P-1M-1, M-3, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/TOB/D09_K01
Jest odpowiedzialny za wspólnie realizowane zadania oraz świadomy przestrzegania zasad etyki zawodowej. Potrafi analizować i wybierać najlepsze projekty realizacji robót budowlanych.
B_1A_K04, B_1A_K05, B_1A_K06C-1T-P-1, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-6M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/TOB/D09_W01
Szacuje wartość kosztorysową inwestycji na podstwie programu funkcjonalno-użytkowego - oblicza planowany koszt robót budowlanych i prac projektowych. Opracowuje harmonogramy czasu trwania projektownego przedsięwzięcia uwzględniając problem zużycia środków produkcyji w czasie realizacji planowanych robót budowlanych.
2,0
3,0Student posiada dostetczną wiedzę w przedmiotowym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/TOB/D09_U01
Opracowuje projekt realizacji robót budowlanych z zastosowaniem zasad bezpieczeństawa.
2,0
3,0Student potrafi opracować prawidłowo projekt w 60%.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/TOB/D09_K01
Jest odpowiedzialny za wspólnie realizowane zadania oraz świadomy przestrzegania zasad etyki zawodowej. Potrafi analizować i wybierać najlepsze projekty realizacji robót budowlanych.
2,0
3,0Ma świadomość odpowiedzialności za powierzone obowiązki.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Janusz Traczyk, Vademecum Kosztorysanta, Zeszyt 1 - Szacowanie wartości inwestycji i robót budowlanych, Ośrodek Wdrożeń Ekonomiczno-Organizacyjnych Budownictwa "PROMOCJA", Warszawa, 2011
  2. Andrzej Minasowicz, Efektywność i zarzadzanie finasami w budownictwie, Poltext, 2009
  3. W. Ketliński, J. Janowska, C. Woźniak, Proces inwestycyjny w budownictwie, Politechnika Warszawska, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Prace naukowe Instytutu Budownictwa Politechniki Wrocławskiej, Technologia i zarządzanie w budownictwie, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 2006
  2. Sarah Peace, Partnerstwo w budownictwie, Poltext, 2010
  3. Sebastian Wilczewski, MS Project 2010 i MS Project Server 2010, HELION, 2011
  4. Cieślewicz W. Barczyk A., Mierniki oceny bezpieczeństawa pracy w przedsiębiorstwach budowlanych., Inżynieria i Budownictwo, 2019

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Sporządzenie projektu inwestycyjnego w zakres, którego wchodzą: podział na struktury robót - WBS; harmonogram sieciowy; harmonogram finasowania inwestycji MS Project; obliczenie procentowego zaawansowania robót; oszacowanie wartości robót WKI; protokoły odbioru robót.8
T-P-2Zaliczenie projektu.1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Uczestinicy procesu inwestycyjnego.1
T-W-2Struktura podziału działań WBS w odniesienu do pełnego cyklu życia projektu inwestycyjnego.2
T-W-3System informatyczny MS Project2
T-W-4Zakres obowiazków i kompetencji zespołu Project Managera - szkolenia, uprawnienia i podnoszenie kwalifikacji1
T-W-5Podstawowe metody zarządzania zespołem realizującym projekt inwestycyjny1
T-W-6Procedury odbiorowe inwestycji budowlanych - wymagania umowne i prawne1
T-W-7Zaliczenie wykładów.1
9

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego21
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach9
A-W-2Utrwalenie wiadomości w oparciu o wykłady i literaturę, przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.21
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/TOB/D09_W01Szacuje wartość kosztorysową inwestycji na podstwie programu funkcjonalno-użytkowego - oblicza planowany koszt robót budowlanych i prac projektowych. Opracowuje harmonogramy czasu trwania projektownego przedsięwzięcia uwzględniając problem zużycia środków produkcyji w czasie realizacji planowanych robót budowlanych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W19Ma podstawową wiedzę na temat organizacji i zarządzania procesem inwestycyjnym oraz prowadzenia działalności gospodarczej w branży budowlanej
B_1A_W22Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów budowlanych oraz systemów technicznych stosowanych w budownictwie
Cel przedmiotuC-3Umiejetność oszacowania wartości inwestycji.
C-1Zapoznanie studentów z metodami szacowania wartości inwestycji i robót budowlanych.
Treści programoweT-W-4Zakres obowiazków i kompetencji zespołu Project Managera - szkolenia, uprawnienia i podnoszenie kwalifikacji
T-W-5Podstawowe metody zarządzania zespołem realizującym projekt inwestycyjny
T-W-1Uczestinicy procesu inwestycyjnego.
T-W-2Struktura podziału działań WBS w odniesienu do pełnego cyklu życia projektu inwestycyjnego.
T-W-3System informatyczny MS Project
T-W-6Procedury odbiorowe inwestycji budowlanych - wymagania umowne i prawne
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada dostetczną wiedzę w przedmiotowym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/TOB/D09_U01Opracowuje projekt realizacji robót budowlanych z zastosowaniem zasad bezpieczeństawa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U13Potrafi ocenić zagrożenia przy realizacji robót budowlanych i wdrożyć odpowiednie zasady bezpieczeństwa
B_1A_U20Potrafi opracować dokumentację dotyczącą przygotowania i wykonania inwestycji budowlanej
Cel przedmiotuC-3Umiejetność oszacowania wartości inwestycji.
C-2Umiejętność opracowania harmonogramu robót budowlanych w programie MS Project.
Treści programoweT-P-1Sporządzenie projektu inwestycyjnego w zakres, którego wchodzą: podział na struktury robót - WBS; harmonogram sieciowy; harmonogram finasowania inwestycji MS Project; obliczenie procentowego zaawansowania robót; oszacowanie wartości robót WKI; protokoły odbioru robót.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-3Metoda sytuacyjna
M-2Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi opracować prawidłowo projekt w 60%.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/TOB/D09_K01Jest odpowiedzialny za wspólnie realizowane zadania oraz świadomy przestrzegania zasad etyki zawodowej. Potrafi analizować i wybierać najlepsze projekty realizacji robót budowlanych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
B_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
B_1A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami szacowania wartości inwestycji i robót budowlanych.
Treści programoweT-P-1Sporządzenie projektu inwestycyjnego w zakres, którego wchodzą: podział na struktury robót - WBS; harmonogram sieciowy; harmonogram finasowania inwestycji MS Project; obliczenie procentowego zaawansowania robót; oszacowanie wartości robót WKI; protokoły odbioru robót.
T-W-4Zakres obowiazków i kompetencji zespołu Project Managera - szkolenia, uprawnienia i podnoszenie kwalifikacji
T-W-5Podstawowe metody zarządzania zespołem realizującym projekt inwestycyjny
T-W-1Uczestinicy procesu inwestycyjnego.
T-W-2Struktura podziału działań WBS w odniesienu do pełnego cyklu życia projektu inwestycyjnego.
T-W-3System informatyczny MS Project
T-W-6Procedury odbiorowe inwestycji budowlanych - wymagania umowne i prawne
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma świadomość odpowiedzialności za powierzone obowiązki.
3,5
4,0
4,5
5,0