Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N1)
specjalność: Drogi, Ulice i Lotniska
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zygmunt Meyer <Zygmunt.Meyer@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Krzysztof Żarkiewicz <Krzysztof.Zarkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczony program studiów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Napisanie pracy dyplomowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Wykłady zamawiane - tematyczne | 27 |
27 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Przygotowanie i prezentacje poszczególnych elementów pracy dyplomowej na seminariach | 150 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład multimmedialny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Przedstawienie rozwiązywanych problemów w pracy dyplomowej w formie prezentacji |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/A/07-2_W01 Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie | B_1A_W17, B_1A_W23 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/A/07-2_U01 Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności. Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego | B_1A_U21, B_1A_U22, B_1A_U08, B_1A_U27 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
B_1A_N1/A/07-2_U02 Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych | B_1A_U14, B_1A_U27 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/A/07-2_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne. Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną. Rozsądnie formułuje wnioski na podstawie swoich badań. | B_1A_K01, B_1A_K02, B_1A_K04, B_1A_K07 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
B_1A_N1/A/07-2_K02 Rozumie zasady etyki zawodowej | B_1A_K05 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/A/07-2_W01 Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | student przedstawia skrótowo zagadnienia rozwiązywane w pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/A/07-2_U01 Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności. Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego | 2,0 | |
3,0 | student przedstawia skrótowo zagadnienia rozwiązywane w pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_N1/A/07-2_U02 Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych | 2,0 | |
3,0 | student słabo sobie radzi z prawidłowym opisem wykorzystanych źódeł informacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/A/07-2_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne. Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną. Rozsądnie formułuje wnioski na podstawie swoich badań. | 2,0 | |
3,0 | student przedstawia skrótowo zagadnienia rozwiązywane w pracy dyplomowej, ma słabą świadomość swojej odpowidzialności za uzyskane wyniki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_N1/A/07-2_K02 Rozumie zasady etyki zawodowej | 2,0 | |
3,0 | student słabo radzi sobie z zachowaniem zasad cytowania literatury i zachowaniem praw autorskich | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- 2011, Stosownie do tematyki zamawianej
Literatura dodatkowa
- Meyer Z., Obliczenia inżynierskie osiadania fundamentów, ZAPOL, Szczecin, 2012