Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N2)
specjalność: Budownictwo Wodne

Sylabus przedmiotu Złożone konstrukcje betonowe II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Złożone konstrukcje betonowe II
Specjalność Technologia i Organizacja Budownictwa
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu
Nauczyciel odpowiedzialny Jarosław Błyszko <Jaroslaw.Blyszko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Brzozowski <Piotr.Brzozowski@zut.edu.pl>, Norbert Olczyk <Norbert.Olczyk@zut.edu.pl>, Leszek Stachecki <Leszek.Stachecki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 18 2,20,56egzamin
projektyP2 27 1,80,44zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczony kurs Złożonych konstrukcji betonowych sem. I.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność projektowania złożonych konstrukcji inżynierskich
C-2Identyfikacja złożonych stanów obciążeń i zastosowanie nietypowych metod analizy konstrukcji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekty rozwiązania jednego wybranego rodzaju konstrukcji: zbiornik, konstrukcje cieńkościenne, silos lub bunkier ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań technlogiczno - materiałowych ich projektowania i realizacji.27
27
wykłady
T-W-1Zagadnienia ogólne: trwałość i bezpieczeństwo konstrukcji2
T-W-2Przegląd i podstawy projektowania konstrukcji przestrzennych: zbiorniki na materiały płynne, silosy bunkry, konstrukcje cienkościenne.9
T-W-3Zagadnienia technologiczno-materiałowe oraz podstawy projektowania betonowych konstrukcji masywnych: oddziaływanie pośrednie twardniejącego betonu, wymiarowanie zbrojenia minimalnego.3
T-W-4Przerwy dylatacyjne konstrukcji żelbetowych: rodzaje, zasady stosowania, projektowanie i utrzymanie.2
T-W-5Zabezpieczenie i wzmacnianie konstrukcji żelbetowych2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach27
A-P-2Udział w konsultacjach4
A-P-3Samodzielna realizacja zadania projektowego17
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia projektu5
A-P-5Zaliczenie projektu1
54
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Opracowywanie materiału wykładów - studia literaturowe35
A-W-3Przygotowanie do egzaminu10
A-W-4Udział w egzaminie3
66

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/T/D/06_W01
Zna i rozumie identyfikację złożonych stanów obciążeń konstrukcji betonowych. Zna i rozumie zasady konstruowania konstrukcji przestrzennych
B_2A_W05, B_2A_W06, B_2A_W08, B_2A_W10C-2T-W-2, T-W-5, T-W-4M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/T/D/06_U01
Projektuje złożone konstrukcje betonowe wraz z wykonaniem rysunków konstrukcyjnych.
B_2A_U08, B_2A_U15, B_2A_U17, B_2A_U21C-1T-P-1M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/T/D/06_K01
Ma świadomość potrzeby samodzielnego uczenia się i podnoszenia kwalifikacji zawodowych
B_2A_K01, B_2A_K05, B_2A_K06C-2, C-1T-P-1, T-W-2, T-W-1, T-W-3M-1, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/T/D/06_W01
Zna i rozumie identyfikację złożonych stanów obciążeń konstrukcji betonowych. Zna i rozumie zasady konstruowania konstrukcji przestrzennych
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/T/D/06_U01
Projektuje złożone konstrukcje betonowe wraz z wykonaniem rysunków konstrukcyjnych.
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/T/D/06_K01
Ma świadomość potrzeby samodzielnego uczenia się i podnoszenia kwalifikacji zawodowych
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki

Literatura podstawowa

  1. Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe, t. I, II, III, PWN, Warszawa, 2011
  2. Halicka A., Franczak D., Projektowanie zbiorników żelbetowych. Zbiorniki na ciecze., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2012
  3. Halicka A., Franczak D., Projektowanie zbiorników żelbetowych. Zbiorniki na materiały sypkie., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2011
  4. Kalist Grabiec, Żelbetowe konstrukcje cienkościenne, PWN, Poznań, 2005
  5. Kobiak j., Stachurski W., Konstrukcje żelbetowe t. 1-4., Arkady, Warszawa, 1991
  6. Kalist Grabiec, Żelbetowe konstrukcje cieńkościenne, PWN, Poznań, 2005
  7. Lewiński P., Zasady projektowania zbiorników żelbetowych na ciecze z uwzglednieniem wymagań Eurokodu 2. Przyklady obliczeń, ITB, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Zybura A., Konstrukcje żelbetowe. Atlas rysunków, PWN, Warszawa, 2011
  2. Ajdukiewicz A., Eurokod 2. Podręczny skrót dla projektantów konstrukcji żelbetowych, SPC, Kraków, 2010

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekty rozwiązania jednego wybranego rodzaju konstrukcji: zbiornik, konstrukcje cieńkościenne, silos lub bunkier ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań technlogiczno - materiałowych ich projektowania i realizacji.27
27

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zagadnienia ogólne: trwałość i bezpieczeństwo konstrukcji2
T-W-2Przegląd i podstawy projektowania konstrukcji przestrzennych: zbiorniki na materiały płynne, silosy bunkry, konstrukcje cienkościenne.9
T-W-3Zagadnienia technologiczno-materiałowe oraz podstawy projektowania betonowych konstrukcji masywnych: oddziaływanie pośrednie twardniejącego betonu, wymiarowanie zbrojenia minimalnego.3
T-W-4Przerwy dylatacyjne konstrukcji żelbetowych: rodzaje, zasady stosowania, projektowanie i utrzymanie.2
T-W-5Zabezpieczenie i wzmacnianie konstrukcji żelbetowych2
18

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach27
A-P-2Udział w konsultacjach4
A-P-3Samodzielna realizacja zadania projektowego17
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia projektu5
A-P-5Zaliczenie projektu1
54
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Opracowywanie materiału wykładów - studia literaturowe35
A-W-3Przygotowanie do egzaminu10
A-W-4Udział w egzaminie3
66
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/T/D/06_W01Zna i rozumie identyfikację złożonych stanów obciążeń konstrukcji betonowych. Zna i rozumie zasady konstruowania konstrukcji przestrzennych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W05Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa
B_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
B_2A_W08Zna zasady analizy, konstruowania i wymiarowania elementów złożonych konstrukcji oraz obiektów budowlanych
B_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Cel przedmiotuC-2Identyfikacja złożonych stanów obciążeń i zastosowanie nietypowych metod analizy konstrukcji
Treści programoweT-W-2Przegląd i podstawy projektowania konstrukcji przestrzennych: zbiorniki na materiały płynne, silosy bunkry, konstrukcje cienkościenne.
T-W-5Zabezpieczenie i wzmacnianie konstrukcji żelbetowych
T-W-4Przerwy dylatacyjne konstrukcji żelbetowych: rodzaje, zasady stosowania, projektowanie i utrzymanie.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/T/D/06_U01Projektuje złożone konstrukcje betonowe wraz z wykonaniem rysunków konstrukcyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U08Potrafi sporządzić dokumentację techniczną w środowisku wybranych programów CAD
B_2A_U15Potrafi ocenić i dokonać zestawienia dowolnych obciążeń działających na obiekty budowlane
B_2A_U17Potrafi wykonać klasyczną analizę statyczną konstrukcji powierzchniowych
B_2A_U21Potrafi zwymiarować detale konstrukcyjne w różnych obiektach budowlanych w zależności od studiowanej specjalności
Cel przedmiotuC-1Umiejętność projektowania złożonych konstrukcji inżynierskich
Treści programoweT-P-1Projekty rozwiązania jednego wybranego rodzaju konstrukcji: zbiornik, konstrukcje cieńkościenne, silos lub bunkier ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań technlogiczno - materiałowych ich projektowania i realizacji.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/T/D/06_K01Ma świadomość potrzeby samodzielnego uczenia się i podnoszenia kwalifikacji zawodowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
B_2A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
B_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
Cel przedmiotuC-2Identyfikacja złożonych stanów obciążeń i zastosowanie nietypowych metod analizy konstrukcji
C-1Umiejętność projektowania złożonych konstrukcji inżynierskich
Treści programoweT-P-1Projekty rozwiązania jednego wybranego rodzaju konstrukcji: zbiornik, konstrukcje cieńkościenne, silos lub bunkier ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań technlogiczno - materiałowych ich projektowania i realizacji.
T-W-2Przegląd i podstawy projektowania konstrukcji przestrzennych: zbiorniki na materiały płynne, silosy bunkry, konstrukcje cienkościenne.
T-W-1Zagadnienia ogólne: trwałość i bezpieczeństwo konstrukcji
T-W-3Zagadnienia technologiczno-materiałowe oraz podstawy projektowania betonowych konstrukcji masywnych: oddziaływanie pośrednie twardniejącego betonu, wymiarowanie zbrojenia minimalnego.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki