Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N2)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa

Sylabus przedmiotu Hydrogeologia:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Hydrogeologia
Specjalność Budownictwo Wodne
Jednostka prowadząca Katedra Geotechniki
Nauczyciel odpowiedzialny Cyprian Seul <Cyprian.Seul@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 9 0,80,56zaliczenie
projektyP2 9 1,20,44zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Geologia inż.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność generalizowania warunków gruntowo-wodnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Warunki hydro-geo dla obszaru9
9
wykłady
T-W-1Rodzaje wód gruntowych. Zasoby wód gruntowych. Dokumentacja hydrogeologiczna. Odwodnienia trwałe i czasowe.9
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1wykonanie projektu warunków hydro27
A-P-2uczestnictwo w zajęciach9
36
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach9
A-W-2bieżące utrwalanie materiału9
A-W-3przygotowanie sprawozdań6
24

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: zaliczenie wykładu na podstawie sprawozdań
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń projektowych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/B/D/09_W01
Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
B_2A_W10C-1T-W-1M-1S-1
B_2A_N2/B/D/09_W02
Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
B_2A_W10C-1T-P-1, T-W-1M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/B/D/09_U01
Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
B_2A_U16C-1T-P-1, T-W-1M-1S-1
B_2A_N2/B/D/09_U02
Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
B_2A_U16C-1T-P-1, T-W-1M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/B/D/09_K01
Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
B_2A_K01C-1T-P-1, T-W-1M-1S-1
B_2A_N2/B/D/09_K02
Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
B_2A_K01C-1T-P-1, T-W-1M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/B/D/09_W01
Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
2,0
3,0potrafi zgeneralizować podstawowy układ warstw
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_N2/B/D/09_W02
Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
2,0
3,0zna normy i umie w sposób podstawowy ocenić warunki gruntowo-wodne
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/B/D/09_U01
Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
2,0
3,0potrafi dokonać prostej identyfikacji warunków gruntowo-wodnych, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_N2/B/D/09_U02
Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
2,0
3,0potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację tylko prostych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/B/D/09_K01
Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
2,0
3,0potrafi po konsultacji sklasyfikować elementy przekroju hydrogeologicznego
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_N2/B/D/09_K02
Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
2,0
3,0potrafi wykonać po konsultacji z prowadzącym przekrój hydrogeologiczny
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. R. Coufal, R. Racinowski, zarys hydrogeologii, Wyd. PS, Szczecin, 2004
  2. A. Wieczysty, Hydrogeologia inżynierska, PWN, Warszawa, 1982

Literatura dodatkowa

  1. Seul C., Bednarek R., Kozłowski T., Maciąg Ł., Beach Gravels as a Potenctial Listhostatistical Indicator of Marine Coastal Dynamic: The Pogorzelica Dziwnów (Western Pomerania, Baltic Sea, Poland) Case Study, Geosciences MDPI, Suisse, 2020, 2020, 10, 367;doi:1033909/geosciences10090367

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Warunki hydro-geo dla obszaru9
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rodzaje wód gruntowych. Zasoby wód gruntowych. Dokumentacja hydrogeologiczna. Odwodnienia trwałe i czasowe.9
9

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1wykonanie projektu warunków hydro27
A-P-2uczestnictwo w zajęciach9
36
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach9
A-W-2bieżące utrwalanie materiału9
A-W-3przygotowanie sprawozdań6
24
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/B/D/09_W01Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Cel przedmiotuC-1Umiejętność generalizowania warunków gruntowo-wodnych
Treści programoweT-W-1Rodzaje wód gruntowych. Zasoby wód gruntowych. Dokumentacja hydrogeologiczna. Odwodnienia trwałe i czasowe.
Metody nauczaniaM-1Wykład
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie wykładu na podstawie sprawozdań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi zgeneralizować podstawowy układ warstw
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/B/D/09_W02Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Cel przedmiotuC-1Umiejętność generalizowania warunków gruntowo-wodnych
Treści programoweT-P-1Warunki hydro-geo dla obszaru
T-W-1Rodzaje wód gruntowych. Zasoby wód gruntowych. Dokumentacja hydrogeologiczna. Odwodnienia trwałe i czasowe.
Metody nauczaniaM-1Wykład
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zna normy i umie w sposób podstawowy ocenić warunki gruntowo-wodne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/B/D/09_U01Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U16Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Umiejętność generalizowania warunków gruntowo-wodnych
Treści programoweT-P-1Warunki hydro-geo dla obszaru
T-W-1Rodzaje wód gruntowych. Zasoby wód gruntowych. Dokumentacja hydrogeologiczna. Odwodnienia trwałe i czasowe.
Metody nauczaniaM-1Wykład
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie wykładu na podstawie sprawozdań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi dokonać prostej identyfikacji warunków gruntowo-wodnych, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/B/D/09_U02Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U16Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Umiejętność generalizowania warunków gruntowo-wodnych
Treści programoweT-P-1Warunki hydro-geo dla obszaru
T-W-1Rodzaje wód gruntowych. Zasoby wód gruntowych. Dokumentacja hydrogeologiczna. Odwodnienia trwałe i czasowe.
Metody nauczaniaM-1Wykład
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację tylko prostych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/B/D/09_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
Cel przedmiotuC-1Umiejętność generalizowania warunków gruntowo-wodnych
Treści programoweT-P-1Warunki hydro-geo dla obszaru
T-W-1Rodzaje wód gruntowych. Zasoby wód gruntowych. Dokumentacja hydrogeologiczna. Odwodnienia trwałe i czasowe.
Metody nauczaniaM-1Wykład
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie wykładu na podstawie sprawozdań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi po konsultacji sklasyfikować elementy przekroju hydrogeologicznego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/B/D/09_K02Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
Cel przedmiotuC-1Umiejętność generalizowania warunków gruntowo-wodnych
Treści programoweT-P-1Warunki hydro-geo dla obszaru
T-W-1Rodzaje wód gruntowych. Zasoby wód gruntowych. Dokumentacja hydrogeologiczna. Odwodnienia trwałe i czasowe.
Metody nauczaniaM-1Wykład
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi wykonać po konsultacji z prowadzącym przekrój hydrogeologiczny
3,5
4,0
4,5
5,0