Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N2)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa
Sylabus przedmiotu Melioracje rolne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Melioracje rolne | ||
Specjalność | Budownictwo Wodne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Wodnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Libront <Dorota.Libront@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs:Hydraulika i hydrologia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość podstaw melioracji rolnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt melioracyjny dla zadanego obszaru. | 18 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe właściwości gleb. | 3 |
T-W-2 | Podstawowe pojęcia w melioracjach rolnych. | 2 |
T-W-3 | Melioracje odwadniające. | 4 |
T-W-4 | Melioracje nawadniające. | 4 |
T-W-5 | Melioracje przeciwerozyjne. Agromelioracje. Fitomelioracje. | 4 |
T-W-6 | Wpływ melioracji na środowisko naturalne. | 1 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-P-2 | samodzielna realizacja zadań projektowych | 40 |
A-P-3 | udział w konsultacjach | 2 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-W-2 | studia literaturowe | 17 |
A-W-3 | przygotowanie do egzaminu | 19 |
A-W-4 | udział w kosultacjach | 4 |
A-W-5 | udział w egzaminie | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (wykład informacyjny) |
M-2 | Metody praktyczne (metoda projektów) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin w formie pisemnej |
S-2 | Ocena podsumowująca: wykonanie ćwiczeń projektowych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/B/E02-2_W01 Ma poszerzoną wiedzę z zakresu melioracji rolnych oraz podstawową w zakresie ich utrzymania. | B_2A_W06, B_2A_W12 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-6, T-W-2, T-W-5, T-W-1, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/B/E02-2_U01 Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich związanych z melioracjami rolnymi | B_2A_U18 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-2, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/B/E02-2_K01 Potrafi zrealizować zadane zadanie inżynierskie | B_2A_K01 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-2, M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/B/E02-2_W01 Ma poszerzoną wiedzę z zakresu melioracji rolnych oraz podstawową w zakresie ich utrzymania. | 2,0 | |
3,0 | posiada minimalną wiedzę z przedmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/B/E02-2_U01 Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich związanych z melioracjami rolnymi | 2,0 | |
3,0 | poprawna realizacja zadania projektowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/B/E02-2_K01 Potrafi zrealizować zadane zadanie inżynierskie | 2,0 | |
3,0 | poprawna realizacja zadania projektowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Trybała M, Gospodarka wodna w rolnictwie., PWRiL, 1996
Literatura dodatkowa
- Schroeder G, Melioracje wodne w rolnictwie, Arkady, 1972
- Grzyb H., Kocan T., Rytel Z., Melioracje, PWRiL, 1985
- M. Borys, E. Jędryka, Wytyczne prowadzenia badań i zakres obliczeń do projektów budowli melioracyjnych, Wydawnictwo ITP, Falenty, 2012