Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N2)
Sylabus przedmiotu Roboty pogłębiarskie i czerpalne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Roboty pogłębiarskie i czerpalne | ||
Specjalność | Budownictwo Wodne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Wodnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Robert Mańko <Robert.Manko@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Norbert Laskowski <Norbert.Laskowski@zut.edu.pl>, Dorota Libront <Dorota.Libront@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | hydrologia |
W-2 | hydraulika stosowana |
W-3 | hydrogeologia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wiedza o robotach pogłębiarskich i czerpalnych oraz hydrotransporcie |
C-2 | Wiedza o polach refulacyjnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt składowiska urobku | 9 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Cele wykonywania robót czerpalnych i pogłębiarskich | 4 |
T-W-2 | Maszyny do robót czerpalnych i pogłębiarskich | 4 |
T-W-3 | Kontrola wykonywanych robót. Hydrotransport | 4 |
T-W-4 | Rodzaje urobku. Oczyszczanie urobku. Wybór miejsca na składowisko urobku. | 4 |
T-W-5 | Sposób wbudowania urobku w budowlę i składowisko | 2 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych | 9 |
A-P-2 | Udział w konsultacjach | 1 |
A-P-3 | Przygotowanie do zaliczenia projektu | 10 |
A-P-4 | Zaliczenie projektu | 3 |
A-P-5 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 10 |
33 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 18 |
A-W-2 | Udział w konsultacjach | 4 |
A-W-3 | Opracowanie materiału - studia literaturowe | 3 |
A-W-4 | Analiza literatury w zakresie przedmiotu | 2 |
27 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające |
M-2 | Metody problemowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie referatu |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie oddanego projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/B/D/12_W01 Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w robotach pogłębiarskich i czerpalnych | B_2A_W13 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/B/D/12_U01 Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań związanych z robotami pogłębiarskimi i czerpalnymi integrować wiedzę z zakresu budownictwa oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne | B_2A_U11 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/B/D/12_K01 Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje | B_2A_K03 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/B/D/12_W01 Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w robotach pogłębiarskich i czerpalnych | 2,0 | |
3,0 | student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w robotach pogłębiarskich i czerpalnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/B/D/12_U01 Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań związanych z robotami pogłębiarskimi i czerpalnymi integrować wiedzę z zakresu budownictwa oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne | 2,0 | |
3,0 | student potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań związanych z robotami pogłębiarskimi i czerpalnymi integrować wiedzę z zakresu budownictwa w sposób podstawowy oraz potrafi zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/B/D/12_K01 Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje | 2,0 | |
3,0 | student ma podstawową świadomość ważności oraz rozumie w sposób podstawowy pozatechniczne aspekty i skutki działalności inzynierskiej w robotach pogłębiarskich i czerpalnych, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu na środowisko i zwiazanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Lewko E., Portowe roboty czerpalne i podwodne, Akademia Morska w Gdyni, Gdynia, 2006
Literatura dodatkowa
- Hueckel S., Budowle morskie, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1972
- Polarski J., Hydrotransport, WNT, Warszawa, 1982
- Żylicz A., Statki śródlądowe, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1979