Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S1)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa
Sylabus przedmiotu Podstawy CAD:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy CAD | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Freidenberg <Piotr.Freidenberg@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elzbieta Freidenberg <Elzbieta.Freidenberg@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość matematyki. |
W-2 | Znajomość obsługi komputera. |
W-3 | Znajomość rysunku technicznego odręcznego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie umiejętności przygotowania rysunków technicznych z wykorzystaniem programu CAD. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wprowadzenie do AutoCAD-a | 2 |
T-P-2 | Polecenia rysunkowe i edycyjne. Pomoce rysunkowe, | 2 |
T-P-3 | Operacje na blokach. | 2 |
T-P-4 | Operacje na warstwach. | 2 |
T-P-5 | Kreskowanie. Napisy. Wymiarowanie. Opisywanie rysunku. | 4 |
T-P-6 | Rzutnie. Przestrzeń papieru. Przygotowanie rysunku do publikacji. | 3 |
T-P-7 | Wprowadzenie do Revit-a | 2 |
T-P-8 | Elewacje i poziomy | 1 |
T-P-9 | Używanie gotowych obiektów - rodzin | 3 |
T-P-10 | Rzuty i przekroje | 2 |
T-P-11 | Praca w widoku 3D | 2 |
T-P-12 | Wymiarowanie rysunku | 2 |
T-P-13 | Przygotowymanie wydruku - szablony | 2 |
T-P-14 | Zestawienia | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-P-2 | Samodzielne wykonanie rysunków. | 24 |
A-P-3 | przygotowanie do zaliczenia | 5 |
A-P-4 | zaliczenie | 1 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia projektowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Sprawdzian końcowy, polegający na wykonaniu samodzielnie rysunku od modelu do papieru |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/A/04_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu sporządzania rysunku technicznego z wykorzystaniem programu AutoCAD. | B_1A_W01, B_1A_W02 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-3, T-P-4, T-P-2, T-P-6, T-P-5, T-P-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/A/04_U01 Potrafi wykonać rysunek techniczny z wykorzystaniem programu CAD | B_1A_U05, B_1A_U06, B_1A_U11 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-3, T-P-4, T-P-2, T-P-6, T-P-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/A/04_K01 Rozumie potrzebę samokształcenia przez całe życie. Potrafi inspirować innych. | B_1A_K01 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-3, T-P-4, T-P-2, T-P-6, T-P-5 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/A/04_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu sporządzania rysunku technicznego z wykorzystaniem programu AutoCAD. | 2,0 | |
3,0 | Opanował materiał słabo, jednak w wystarczającym zakresie. Odpowiedzi daje niepełne ale ujawniające ogólne zrozumienie przedmiotu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/A/04_U01 Potrafi wykonać rysunek techniczny z wykorzystaniem programu CAD | 2,0 | |
3,0 | Samodzielnie rysuje rysunki w CAD. Popełnia błędy, które poprawia z pomocą nauczyciela. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/A/04_K01 Rozumie potrzebę samokształcenia przez całe życie. Potrafi inspirować innych. | 2,0 | |
3,0 | Student samodzielnie wykonuje prace. Nie wykazuje chęci współpracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Andrzej Pikoń, AutoCAD, Helion, Gliwice
- Andrzej Jaskulski, AutoCad 2020, PWN, 2019
- Freidenberg Piotr, Autorskie materiały, 2020