Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Konstrukcje metalowe w budownictwie hydrotechnicznym:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konstrukcje metalowe w budownictwie hydrotechnicznym | ||
Specjalność | Budownictwo Hydrotechniczne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Abramowicz <Malgorzata.Abramowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończone "Konstrukcje metalowe" na S1, sem. 5 oraz znajomość zagadnień przedstaionych w przedmiocie "Złożone konstrukcje metalowe" |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta ze stosowanymi w budownictwie wodnym konstrukcjami stalowymi oraz nauczenie wykonywania projektu kostrukcji stalowej poddanej działaniu obciążeń hydrostatycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt stalowej zasuwy płaskiej. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rodzaje konstrukcji metalowych w budownictwie wodnym. | 6 |
T-W-2 | Stalowe zamkniecia wodne: obciążenia, zasady obliczania i konstruowania głównych elementów konstrukcyjnych, elementy wyposażenia. | 14 |
T-W-3 | Hale, zbiorniki stalowe i rurociagi: obciążenia, podstawowe wytyczne obliczania i konstruowania. | 10 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-P-2 | Samodzielne wykonanie projektu zamknięcia | 13 |
A-P-3 | Zaliczenia | 2 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 30 |
A-W-2 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 10 |
A-W-4 | Udział w egzaminie | 3 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenia cząstkowe ćwiczeń projektowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu |
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_H/D/08_W01 Potrafi objaśnić i opisać - uwzględniając obowiązujące normy oraz wiedzę z podstawowych przedmiotów teoretycznych - zasady zaprojektowania płaskiej przegrody stalowej zarówno w aspekcie pracy przestrzennej jak i szczegółów konstrukcyjnych ze wskazaniem komputerowych metod analizy konstrukcji oraz prezentacji wyników. | B_2A_W08, B_2A_W10 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-2, T-W-1, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_H/D/08_U01 Potrafi wykonać projekt - uwzględniając obowiązujące normy oraz wiedzę z podstawowych przedmiotów teoretycznych - płaskiego zamknięcia wodnego poddanego obciążeniu hydrostatycznemu i obciążeniom klimatycznym zarówno w aspekcie pracy przestrzennej jak i szczegółów konstrukcyjnych wykorzystując komputerowe metody analizy konstrukcji oraz prezentacji wyników w postaci dokumentacji zawierającej obliczenia i rysunki konstrukcyjne. Wiele szczegółowych problemów student rozwiązuje na drodze samokształcenia się. | B_2A_U08, B_2A_U14, B_2A_U15 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-2, T-W-1, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_H/D/08_K01 Rozwiązanie złożonego problemu inżynierskiego uświadamia konieczność prawidłowego zarzadzania hierarchia problemów danego zadania ze szczególnym zrozumieniem odpowiedzialności za wyniki własne i ocenę zespołu. | B_2A_K01, B_2A_K02 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_H/D/08_W01 Potrafi objaśnić i opisać - uwzględniając obowiązujące normy oraz wiedzę z podstawowych przedmiotów teoretycznych - zasady zaprojektowania płaskiej przegrody stalowej zarówno w aspekcie pracy przestrzennej jak i szczegółów konstrukcyjnych ze wskazaniem komputerowych metod analizy konstrukcji oraz prezentacji wyników. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie lub omówienie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_H/D/08_U01 Potrafi wykonać projekt - uwzględniając obowiązujące normy oraz wiedzę z podstawowych przedmiotów teoretycznych - płaskiego zamknięcia wodnego poddanego obciążeniu hydrostatycznemu i obciążeniom klimatycznym zarówno w aspekcie pracy przestrzennej jak i szczegółów konstrukcyjnych wykorzystując komputerowe metody analizy konstrukcji oraz prezentacji wyników w postaci dokumentacji zawierającej obliczenia i rysunki konstrukcyjne. Wiele szczegółowych problemów student rozwiązuje na drodze samokształcenia się. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_H/D/08_K01 Rozwiązanie złożonego problemu inżynierskiego uświadamia konieczność prawidłowego zarzadzania hierarchia problemów danego zadania ze szczególnym zrozumieniem odpowiedzialności za wyniki własne i ocenę zespołu. | 2,0 | |
3,0 | Kompetencje społeczne nie podlegają bezpośredniej ocenie w ramach zajęć z tego przedmiotu, mogą natomiast być dedukowane na podstawie uzyskanych przez studenta ocen dotyczących wiedzy i umiejętności. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Boretti Zygmunt, Konstrukcje stalowe w budownictwie wodnym, Arkady, Warszawa
- Kryszak Stefan, Konstrukcje stalowe w budownictwie wodnym, WSiP, Wrocław
- Giżejowski Marian i inni, Budownictwo ogólne, tom V, Stalowe konstrukcje budynków, projektowanie według eurokodów z przykładami obliczeń, Arkady, Warszawa, 2010
- Praca zbiorowa, Eurokod 1, Eurokod 3, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Łubiński Mieczysław i współaut., Konstrukcje metalowe, cz. II, Arkady, Warszawa, 2004
- Goczek Jerzy, Supeł Łukasz, Gajdzicki Michał, Przykłady obliczen konstrukcji stalowych, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź, 2011
- Bogucki Władysław, Żyburtowicz Mikołaj, Tablice do projektowania konstrukcji metalowych, Arkady, Warszawa, 2005
- Wróblewski Tomasz, Berczyński Stefan, Abramowicz Małgorzata, Estimation of the parameters of the discrete model of a steel-concrete composite beam, Elsevier, 2013, Volume 13, Issue 2, Archives of Civil and Mechanical Engineering