Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Stalowe konstrukcje przemysłowe/Industrial steel structures:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Stalowe konstrukcje przemysłowe/Industrial steel structures | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Abramowicz <Malgorzata.Abramowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 14 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mathematics/ Matematyka |
W-2 | Descriptive geometry/ Geometria wykreślna |
W-3 | Strength of materials/ Wytrzymałość materiałów |
W-4 | Structural mechanics/ Mechanika budowli |
W-5 | Basic course of steel structures/ Podstawowy kurs konstrukcji metalowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The aim of the subject is to familiarize the students with a typical case of structural design in 3D. Doing that the students get the understanding of the designer's role in the total process of investment. The lucture is extended by the desription of other typical industrial objects including also managerial aspects of design and erection./ Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów organizacji i zarządzania z klasycznym przypadkiem wymiarowania przestrzennych konstrukcji stalowych. Na przykładzie wykonywanego przez studentów projektu hali przemysłowej studenci nabierają zrozumienia roli projektowania złożonych obiektów budowlanych w całości procesu inwestycyjnego. Wykład uzupełniony jest o opis innych typowych obiektów przemysłowych, także pod kątem organizacji ich projektowania i wznoszenia. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Design of a simple industrial building/ Projekt prostej hali przemysłowej | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Industrial workshops and halls: anatomy of the structure, loads, cladding, investment process aspects/ Warsztaty i hale przemysłowe: konstrukcja, obciążenia, obudowa, aspekty procesu inwestycyjnego | 9 |
T-W-2 | Steel storage tanks/ Zbiorniki stalowe | 3 |
T-W-3 | Industrial chimneys/ Kominy przemysłowe | 2 |
T-W-4 | Trestle bridges/ Estakady podsuwnicowe | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Attending the design classes/ Udział w ćwiczeniach projektowych | 14 |
A-P-2 | Design of selected parts of the structure/ Projekt wybranych fragmentów konstrukcji | 41 |
A-P-3 | Preparation for passing the project/ Przygotowania do zaliczenia projektu | 4 |
A-P-4 | Passing the project/ Zaliczenie projektu | 1 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Attending the lectures/ Udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Private work and study/ Praca własna studenta | 14 |
A-W-3 | Test/ Zaliczenie | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture/ Wykład informacyjny |
M-2 | Design classes/ Ćwiczenia projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Passing the project/ Zaliczenie projektu |
S-2 | Ocena podsumowująca: Passing the lecture/ Zaliczenie wykładu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/12-2_W01 W wyniku odbytych zajęć student posiada wiedzę związaną z problemami projektowania złożonych konstrukcji stalowych, gdzie bazując na odpowiednich normach jest w stanie wykonstruować określony obiekt budownictwa przemysłowego (halę) i uwzględnić wpływ przyjętych rozwiązań na jego realizację | BIE-NL_1A_W07, BIE-NL_1A_W13, BIE-NL_1A_W08, BIE-NL_1A_W10 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/12-2_U01 Student posiada umiejętność zaprojektowania względnie prostej konstrukcji inżynierskiej uwzględniając działające na nią obciążenia i dokonać oceny ze szczególnym uwzględnieniem wpływu stosowanych rozwiązań na proces inwestycyjny | BIE-NL_1A_U02, BIE-NL_1A_U07 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/12-2_K01 Dzięki pracy w zespołach o międzynarodowym składzie student nabiera zrozumienia wagi własnych działań w kontekście osiągów zespołu, w którym pracuje | BIE-NL_1A_K04 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/12-2_W01 W wyniku odbytych zajęć student posiada wiedzę związaną z problemami projektowania złożonych konstrukcji stalowych, gdzie bazując na odpowiednich normach jest w stanie wykonstruować określony obiekt budownictwa przemysłowego (halę) i uwzględnić wpływ przyjętych rozwiązań na jego realizację | 2,0 | |
3,0 | The student is expected to know the basic structural solutions for the objects of interest/ Wymagana jest znajomość podstawowych rozwiązań konstrukcyjnych typowych dla omawianych typów obiektów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/12-2_U01 Student posiada umiejętność zaprojektowania względnie prostej konstrukcji inżynierskiej uwzględniając działające na nią obciążenia i dokonać oceny ze szczególnym uwzględnieniem wpływu stosowanych rozwiązań na proces inwestycyjny | 2,0 | Basic mistakes concerning methods and calculations necessary in given problem, the lack of proper desription of the project and the lack of ability to describe the problem in English show that the student cannot solve the given problem/ Błędy kardynalne polegające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu. Niezdolność omówienia problemu w języku angielskim. |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | W merytorycznie i formalnie poprawnym rozwiązaniu występuje kilka błędów o znaczeniu lokalnym nie rzutujących na ogólną poprawność rozwiązania lub pojawiło się istotne naruszenie któregoś z formalnych aspektów opracowania. | |
4,0 | Rozwiązanie w zasadzie całkowicie poprawne, ale w którymś elemencie występuje wyraźny błąd o znaczeniu lokalnym lub wyraźne naruszenie któregoś z aspektów formalnych. | |
4,5 | Prawidłowe rozwiązanie z drobnymi błędami nie wpływającymi na jego jakość merytoryczną i formalną. Błędy te są w sposób oczywisty łatwe do wykrycia, a usterki formalne łatwe do naprawienia. | |
5,0 | Rozwiązanie całkowicie poprawne w podanym zakresie projektu pod względem merytorycznym i formalnym z co najwyżej nielicznymi, drobnymi, lokalnymi, nie powtarzającymi się błędami. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/12-2_K01 Dzięki pracy w zespołach o międzynarodowym składzie student nabiera zrozumienia wagi własnych działań w kontekście osiągów zespołu, w którym pracuje | 2,0 | |
3,0 | Social competences are not evaluated directly. Work in the international teams means that positive mark of the project is equivalent to the positive mark for social competences/ Kompetencje społeczne nie podlegają bezpośrednio ocenie. Wykonywanie projektu w zespołach o składzie międzynarodowym oznacza, że pozytywna ocena merytoryczna projektu jest implicite także pozytywną oceną kompetencji społecznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dowling P.J., Knowles P.R., Owens G.W., Structural Steel Design, Butterworths, London
- Bates W., Design of structural steelwork. Workshop with EOT crane, Constrado, Croydon
- Łubiński Mieczysław i współaut., Konstrukcje metalowe, cz.II, Arkady, Warszawa, 2004
Literatura dodatkowa
- Structural Eurocodes (Eurocode 0, Eurocode 1, Eurocode 3), 2011
- Bogucki Władysław, Żyburtowicz Mikołaj, Tablice do projektowania konstrukcji metalowych, Arkady, Warszawa, 2005