Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Inżynieria środowiska (S1)

Sylabus przedmiotu Współczesne zadadnienia ogrzewnictwa i wentylacji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Współczesne zadadnienia ogrzewnictwa i wentylacji
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Leciej-Pirczewska <Dorota.Leciej-Pirczewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Ewa Figiel <Ewa.Figiel@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP8 15 1,80,38zaliczenie
wykładyW8 30 2,20,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstawowych zagadnień z ogrzewnictwa i wentylacji

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z wybranymi aktualnymi trendami w zakresie wyposażenia technicznego budynków

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt adekwatny do treści prezentowanych na wykładach15
15
wykłady
T-W-1Wybrane zagadnienia z ogrzewnictwa i wentylacji w zależności od aktualnych potrzeb grupy studenckiej oraz aktualnych problemów i pojawiających się trendów w technice wentylacyjnej i grzewczej, w tym dotyczących efektywności energetycznej oraz źródeł ciepła.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego26
A-P-3Zaliczenie projektu1
A-P-4Konsultacje10
A-P-5Przygotowanie projektu do zaliczenia2
54
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Samodzielne przygotowanie się do egzaminu15
A-W-3Udział w konsultacjach10
A-W-4Samodzielna lektura10
A-W-5Obecność na zaliczeniu2
67

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy w formie prezentacji multimedialnych
M-2Metoda projektu

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne lub pisemne wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/D/O/02_W01
Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą techniki grzewczej i wentylacyjnej oraz w zakresie efektywności energetycznej w budownictwie
IS_1A_W22C-1T-W-1, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/D/O/02_U01
Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska oraz dokonać analizy energetycznej zastosowanych rozwiązań instalacyjnych/budynków
IS_1A_U05C-1T-W-1, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/D/O/02_K01
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
IS_1A_K01C-1T-W-1M-1, M-2S-1, S-2
IS_1A_S1/D/O/02_K02
IS_2A_K07 Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w inżynierii środowiska
C-1M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/D/O/02_W01
Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą techniki grzewczej i wentylacyjnej oraz w zakresie efektywności energetycznej w budownictwie
2,0
3,0Wykonane poprawnie zadanie projektowe. Posiada podstawową wiedzę z dotyczącą treści omawianych na wykładach
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/D/O/02_U01
Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska oraz dokonać analizy energetycznej zastosowanych rozwiązań instalacyjnych/budynków
2,0
3,0Potrafi sporządzić dokumentację graficzną i techniczną związaną z tematami wykładów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/D/O/02_K01
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
2,0
3,0Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Mizielińska K., Olszak J., Gazowe i olejowe źródła ciepła małej mocy, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa
  2. Żarski K., Obiegi wodne i parowe w kotłowniach, Ośrodek Informacji Technika instalacyjna w budownictwie, Warszawa, 2000

Literatura dodatkowa

  1. Mizielińska K., Centrale cieplne, Wydawnictwa Politechniki Warszawskiej, Warszawa
  2. Mizielińska K., Rubik M., Źródła ciepła, Fundacja Rozwoju Ciepłownictwa Unia Ciepłownictwa, Warszawa, 1994

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt adekwatny do treści prezentowanych na wykładach15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wybrane zagadnienia z ogrzewnictwa i wentylacji w zależności od aktualnych potrzeb grupy studenckiej oraz aktualnych problemów i pojawiających się trendów w technice wentylacyjnej i grzewczej, w tym dotyczących efektywności energetycznej oraz źródeł ciepła.30
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego26
A-P-3Zaliczenie projektu1
A-P-4Konsultacje10
A-P-5Przygotowanie projektu do zaliczenia2
54
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Samodzielne przygotowanie się do egzaminu15
A-W-3Udział w konsultacjach10
A-W-4Samodzielna lektura10
A-W-5Obecność na zaliczeniu2
67
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/D/O/02_W01Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą techniki grzewczej i wentylacyjnej oraz w zakresie efektywności energetycznej w budownictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_W22Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi aktualnymi trendami w zakresie wyposażenia technicznego budynków
Treści programoweT-W-1Wybrane zagadnienia z ogrzewnictwa i wentylacji w zależności od aktualnych potrzeb grupy studenckiej oraz aktualnych problemów i pojawiających się trendów w technice wentylacyjnej i grzewczej, w tym dotyczących efektywności energetycznej oraz źródeł ciepła.
T-P-1Projekt adekwatny do treści prezentowanych na wykładach
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy w formie prezentacji multimedialnych
M-2Metoda projektu
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne lub pisemne wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wykonane poprawnie zadanie projektowe. Posiada podstawową wiedzę z dotyczącą treści omawianych na wykładach
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/D/O/02_U01Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska oraz dokonać analizy energetycznej zastosowanych rozwiązań instalacyjnych/budynków
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_U05Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi aktualnymi trendami w zakresie wyposażenia technicznego budynków
Treści programoweT-W-1Wybrane zagadnienia z ogrzewnictwa i wentylacji w zależności od aktualnych potrzeb grupy studenckiej oraz aktualnych problemów i pojawiających się trendów w technice wentylacyjnej i grzewczej, w tym dotyczących efektywności energetycznej oraz źródeł ciepła.
T-P-1Projekt adekwatny do treści prezentowanych na wykładach
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy w formie prezentacji multimedialnych
M-2Metoda projektu
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne lub pisemne wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi sporządzić dokumentację graficzną i techniczną związaną z tematami wykładów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/D/O/02_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_K01Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi aktualnymi trendami w zakresie wyposażenia technicznego budynków
Treści programoweT-W-1Wybrane zagadnienia z ogrzewnictwa i wentylacji w zależności od aktualnych potrzeb grupy studenckiej oraz aktualnych problemów i pojawiających się trendów w technice wentylacyjnej i grzewczej, w tym dotyczących efektywności energetycznej oraz źródeł ciepła.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy w formie prezentacji multimedialnych
M-2Metoda projektu
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne lub pisemne wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/D/O/02_K02IS_2A_K07 Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w inżynierii środowiska
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi aktualnymi trendami w zakresie wyposażenia technicznego budynków
Metody nauczaniaM-2Metoda projektu
M-1Wykład problemowy w formie prezentacji multimedialnych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne lub pisemne wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu