Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Modelowanie informacji oraz techniki CAD w budownictwie i architekturze

Sylabus przedmiotu Modelowanie w programie Revit:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Modelowanie informacji oraz techniki CAD w budownictwie i architekturze
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauki techniczne
Profil
Moduł
Przedmiot Modelowanie w programie Revit
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Jednostki zewnętrzne
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Bochenek <Magdalena.Bochenek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 20 3,00,50zaliczenie
warsztatyWR2 20 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak wymagań

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie przez studenta korzyści płynących z projektowania opartego na modelu informacji o budynku i nabycie umiejętności tworzenia modeli obiektów budowlanych w programie Revit

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do pracy z programem Revit (interfejs użytkownika, pojęcia projektu, rodziny, szablonu, przygotowanie środowiska projektu: poziomy, osie, rzuty)3
T-W-2Etapy projektu2
T-W-3Warianty projektu3
T-W-4Praca na przekrojach, widoki 3D3
T-W-5Rodziny2
T-W-6Zestawienia zaawansowane, wizualizacje3
T-W-7Tworzenie dokumentacji3
T-W-8Zaliczenie wykładów1
20
warsztaty
T-WR-1Ćwiczenia projektowe w programie Revit19
T-WR-2Zaliczenie projektu1
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach24
A-W-2Przegląd literatury fachowej30
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia36
90
warsztaty
A-WR-1Uczestnictwo w zajęciach24
A-WR-2Przygotowanie projektu30
A-WR-3Przygotowanie do zaliczenia36
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2ćwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena formująca: zaliczenie ustne
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCAD_10-_07/CAD_W01
Student zna korzyści płynące z projektowania w oparciu o model informacji o budynku
TCAD_10-_W06C-1T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-6, T-W-7, T-W-4, T-W-5, T-W-8M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCAD_10-_07/CAD_U01
Student potrafi utworzyć model obiektu budowlanego w programie Revit
TCAD_10-_U06C-1T-WR-1, T-WR-2M-2S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCAD_10-_07/CAD_K01
jest gotowy do pracy w zespole, wykazuje się kreatywnością, potrafi doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
TCAD_10-_K01C-1T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-6, T-W-7, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-WR-1, T-WR-2M-1, M-2S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCAD_10-_07/CAD_W01
Student zna korzyści płynące z projektowania w oparciu o model informacji o budynku
2,0
3,0student ma podstawową wiedzę o modelowaniu informacji o budynku
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCAD_10-_07/CAD_U01
Student potrafi utworzyć model obiektu budowlanego w programie Revit
2,0
3,0Student potrafi utworzyć model prostego obiektu budowlanego w programie Revit
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCAD_10-_07/CAD_K01
jest gotowy do pracy w zespole, wykazuje się kreatywnością, potrafi doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
2,0
3,0ma świadomość wagi ciągłego doskonalenia się
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Daniel John Stine, Residential Design Using Autodesk Revit 2019, SDC Publications, 2018

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do pracy z programem Revit (interfejs użytkownika, pojęcia projektu, rodziny, szablonu, przygotowanie środowiska projektu: poziomy, osie, rzuty)3
T-W-2Etapy projektu2
T-W-3Warianty projektu3
T-W-4Praca na przekrojach, widoki 3D3
T-W-5Rodziny2
T-W-6Zestawienia zaawansowane, wizualizacje3
T-W-7Tworzenie dokumentacji3
T-W-8Zaliczenie wykładów1
20

Treści programowe - warsztaty

KODTreść programowaGodziny
T-WR-1Ćwiczenia projektowe w programie Revit19
T-WR-2Zaliczenie projektu1
20

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach24
A-W-2Przegląd literatury fachowej30
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia36
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - warsztaty

KODForma aktywnościGodziny
A-WR-1Uczestnictwo w zajęciach24
A-WR-2Przygotowanie projektu30
A-WR-3Przygotowanie do zaliczenia36
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCAD_10-_07/CAD_W01Student zna korzyści płynące z projektowania w oparciu o model informacji o budynku
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCAD_10-_W06Student zna korzyści płynące z projektowania opartego na modelu informacji o budynku
Cel przedmiotuC-1Poznanie przez studenta korzyści płynących z projektowania opartego na modelu informacji o budynku i nabycie umiejętności tworzenia modeli obiektów budowlanych w programie Revit
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do pracy z programem Revit (interfejs użytkownika, pojęcia projektu, rodziny, szablonu, przygotowanie środowiska projektu: poziomy, osie, rzuty)
T-W-3Warianty projektu
T-W-2Etapy projektu
T-W-6Zestawienia zaawansowane, wizualizacje
T-W-7Tworzenie dokumentacji
T-W-4Praca na przekrojach, widoki 3D
T-W-5Rodziny
T-W-8Zaliczenie wykładów
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma podstawową wiedzę o modelowaniu informacji o budynku
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCAD_10-_07/CAD_U01Student potrafi utworzyć model obiektu budowlanego w programie Revit
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCAD_10-_U06Student potrafi utworzyć model obiektu budowlanego w programie Revit
Cel przedmiotuC-1Poznanie przez studenta korzyści płynących z projektowania opartego na modelu informacji o budynku i nabycie umiejętności tworzenia modeli obiektów budowlanych w programie Revit
Treści programoweT-WR-1Ćwiczenia projektowe w programie Revit
T-WR-2Zaliczenie projektu
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi utworzyć model prostego obiektu budowlanego w programie Revit
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCAD_10-_07/CAD_K01jest gotowy do pracy w zespole, wykazuje się kreatywnością, potrafi doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCAD_10-_K01Student jest gotowy do pracy w zespole, wykazuje się kreatywnością, potrafi doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Poznanie przez studenta korzyści płynących z projektowania opartego na modelu informacji o budynku i nabycie umiejętności tworzenia modeli obiektów budowlanych w programie Revit
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do pracy z programem Revit (interfejs użytkownika, pojęcia projektu, rodziny, szablonu, przygotowanie środowiska projektu: poziomy, osie, rzuty)
T-W-3Warianty projektu
T-W-2Etapy projektu
T-W-6Zestawienia zaawansowane, wizualizacje
T-W-7Tworzenie dokumentacji
T-W-4Praca na przekrojach, widoki 3D
T-W-5Rodziny
T-W-8Zaliczenie wykładów
T-WR-1Ćwiczenia projektowe w programie Revit
T-WR-2Zaliczenie projektu
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: zaliczenie ustne
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma świadomość wagi ciągłego doskonalenia się
3,5
4,0
4,5
5,0