Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Logistyka w biznesie

Sylabus przedmiotu Seminarium I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Jednostka WEk
Nauczyciel odpowiedzialny prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS2 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1ogólna wiedza ekonomiczna

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1przygotowanie do napisania pracy dyplomowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Omowienie procedury dyplomowania na Wydziale, głównych kierunków badań realizowanych na Wydziale i przez jednostkę. Prezentacja zakresów tematycznych i potencjalnych tematów prac dyplomowych. Określenie tamatyki badawczej pracy.2
T-S-2Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych2
T-S-3Techniki poszukiwania literatury przedmiotu i źródeł2
T-S-4Konstrukcja pracy - zasady opracowania koncepcji i planu pracy Analiza przykładowych i proponowanych przez studentów ujęć tematów prac.9
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2napisanie raportu z zebranego materiału źródłowego5
A-S-3przygotowanie sie do prezentacji koncepcji i planu pracy5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami
M-2Studium przypadków
M-3Przykładowe tematy prac -referaty przygotowane przez studentów
M-4Dyskusje po prezentacji referatów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego planu i koncepcji pracy

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A1_W01
student potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach ekonomii
E_2A_W01C-1T-S-3, T-S-2, T-S-1, T-S-4M-2, M-1, M-4, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A1_U01
umiejetność opracowania tematu badawczego oraz planowania struktury pracy
E_2A_U01, E_2A_U04C-1T-S-2, T-S-1, T-S-4M-1, M-4, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A1_K01
student nabywa kompetencje w zakresie odpowiedzialności i autonomii, jak i kształtuje osobiste zdolności
E_2A_K05, E_2A_K03C-1T-S-1M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_A1_W01
student potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach ekonomii
2,0
3,0student wie jak formułować temat pracy
3,5student zna róznice między symptomem a problemem badawczym
4,0student potrafi scharakteryzować prawidłowo postawione pytania badawcze
4,5student potrafi objaśniać istotę różnych metod badawczych
5,0student zna przydatność poszczególnych metod w realizowaniu wybranego tematu pracy

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_A1_U01
umiejetność opracowania tematu badawczego oraz planowania struktury pracy
2,0
3,0student potrafi wskazać metody badawcze przydatne przy realizowaniu danego tematu
3,5student wskazuje źródła informacji wtórnych, rozróżnia przy tym informacje wtórne i pierwotne
4,0student dobrze stosuje zasady pisania prac, wtym dokonywania przypisów i odsyłączy, spisów i załączników
4,5student potrafi formułować pytania badawcze i cele pracy
5,0student potrafi scharakteryzować konstrukcję pracy

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_A1_K01
student nabywa kompetencje w zakresie odpowiedzialności i autonomii, jak i kształtuje osobiste zdolności
2,0
3,0jest zdeterminowany przy pisaniu pracy
3,5student dba o rzetelność przy pisaniu pracy
4,0student postepuje etycznie podczas zbierania materiałów i pisania pracy
4,5student jest otwarty na sugestie innych seminarzystów oraz promotora
5,0student jest kreatywny przy realizowaniu swojego tematu

Literatura podstawowa

  1. Regulamin studiów. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  2. Procedura procesu dyplomowania na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie wraz ze standardami pisania prac dyplomowych, dostępna na: https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/studia-kierunki/prace-dyplomowe-licencjackie-i-magisterskie.html
  3. Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2020
  4. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa, 2020
  5. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013
  6. Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską?, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014

Literatura dodatkowa

  1. Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
  2. Grzybowski P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
  3. Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Omowienie procedury dyplomowania na Wydziale, głównych kierunków badań realizowanych na Wydziale i przez jednostkę. Prezentacja zakresów tematycznych i potencjalnych tematów prac dyplomowych. Określenie tamatyki badawczej pracy.2
T-S-2Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych2
T-S-3Techniki poszukiwania literatury przedmiotu i źródeł2
T-S-4Konstrukcja pracy - zasady opracowania koncepcji i planu pracy Analiza przykładowych i proponowanych przez studentów ujęć tematów prac.9
15

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2napisanie raportu z zebranego materiału źródłowego5
A-S-3przygotowanie sie do prezentacji koncepcji i planu pracy5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_A1_W01student potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach ekonomii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-1przygotowanie do napisania pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-3Techniki poszukiwania literatury przedmiotu i źródeł
T-S-2Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych
T-S-1Omowienie procedury dyplomowania na Wydziale, głównych kierunków badań realizowanych na Wydziale i przez jednostkę. Prezentacja zakresów tematycznych i potencjalnych tematów prac dyplomowych. Określenie tamatyki badawczej pracy.
T-S-4Konstrukcja pracy - zasady opracowania koncepcji i planu pracy Analiza przykładowych i proponowanych przez studentów ujęć tematów prac.
Metody nauczaniaM-2Studium przypadków
M-1Prezentacja tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami
M-4Dyskusje po prezentacji referatów
M-3Przykładowe tematy prac -referaty przygotowane przez studentów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego planu i koncepcji pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student wie jak formułować temat pracy
3,5student zna róznice między symptomem a problemem badawczym
4,0student potrafi scharakteryzować prawidłowo postawione pytania badawcze
4,5student potrafi objaśniać istotę różnych metod badawczych
5,0student zna przydatność poszczególnych metod w realizowaniu wybranego tematu pracy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_A1_U01umiejetność opracowania tematu badawczego oraz planowania struktury pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
Cel przedmiotuC-1przygotowanie do napisania pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-2Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych
T-S-1Omowienie procedury dyplomowania na Wydziale, głównych kierunków badań realizowanych na Wydziale i przez jednostkę. Prezentacja zakresów tematycznych i potencjalnych tematów prac dyplomowych. Określenie tamatyki badawczej pracy.
T-S-4Konstrukcja pracy - zasady opracowania koncepcji i planu pracy Analiza przykładowych i proponowanych przez studentów ujęć tematów prac.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami
M-4Dyskusje po prezentacji referatów
M-3Przykładowe tematy prac -referaty przygotowane przez studentów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego planu i koncepcji pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi wskazać metody badawcze przydatne przy realizowaniu danego tematu
3,5student wskazuje źródła informacji wtórnych, rozróżnia przy tym informacje wtórne i pierwotne
4,0student dobrze stosuje zasady pisania prac, wtym dokonywania przypisów i odsyłączy, spisów i załączników
4,5student potrafi formułować pytania badawcze i cele pracy
5,0student potrafi scharakteryzować konstrukcję pracy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_A1_K01student nabywa kompetencje w zakresie odpowiedzialności i autonomii, jak i kształtuje osobiste zdolności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K05Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
E_2A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1przygotowanie do napisania pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-1Omowienie procedury dyplomowania na Wydziale, głównych kierunków badań realizowanych na Wydziale i przez jednostkę. Prezentacja zakresów tematycznych i potencjalnych tematów prac dyplomowych. Określenie tamatyki badawczej pracy.
Metody nauczaniaM-2Studium przypadków
M-1Prezentacja tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego planu i koncepcji pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0jest zdeterminowany przy pisaniu pracy
3,5student dba o rzetelność przy pisaniu pracy
4,0student postepuje etycznie podczas zbierania materiałów i pisania pracy
4,5student jest otwarty na sugestie innych seminarzystów oraz promotora
5,0student jest kreatywny przy realizowaniu swojego tematu
zamknij

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej.