Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym

Sylabus przedmiotu Obrót nieruchomościami:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Obrót nieruchomościami
Specjalność Rzeczoznawstwo majątkowe i obrót nieruchomościami
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Aneta Zaremba <Aneta.Zaremba@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 18 2,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA6 18 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza z zakresu rynku i gospodarki nieruchomosciami

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Pozyskanie podstawowej wiedzy o pośrednictwie w obrocie nieruchomościami w Polsce.
C-2Zrozumienie zasad, standardów zawodowych na rynku nieruchomości, etyki i organizacji pracy pośrednika i rzeczoznawcy majątkowego
C-3Zapoznanie z zasdami przeprowadzania transakcji na rynku nieruchomości
C-4Nabycie umiejętności kompletowania i weryfikowania dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia transakcji
C-5Opanowanie procedur obrotu nieruchomościami w Polsce

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Istota i rola pośrednictwa, działalność zawodowa pośrednika.1
T-A-2Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji1
T-A-3Oferta w rozumieniu prawa cywilnego1
T-A-4Organizacje zawodowe, standardy i etyka zawodowa rzeczoznawców majątkowych4
T-A-5Czynności bezpośrednio poprzedzajace zawarcie zawarcie transakcji2
T-A-6Tworzenie baz danych o nieruchomościach2
T-A-7Umowa pośrednictwa w obrocie nieruchomościami2
T-A-8Współpraca z innymi pośrednikami1
T-A-9Przygotowywanie projektów symulacji4
18
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do problematyki obrotu nieruchomościami2
T-W-2Status prawny pośrednika w obrocie nieruchomościami2
T-W-3Organizacje zawodowe pośrednika w obrocie nieruchomosciami2
T-W-4Standardy zawodowe i etyka zawodowa pośrednika w obrocie nieruchomościami oraz rzeczoznawcy majątkowego5
T-W-5Opłaty związane z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami2
T-W-6Współpraca pośrednika w obrocie nieruchomościami związana z instytucjami finansowymi i bankowymi2
T-W-7Notariusz w obrocie nieruchomościami1
T-W-8Podatki w obrocie nieruchomościami2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Czynny udział w ćwiczeniach18
A-A-2Udział w konsultacjach związanych z przygotowaniem projektu symulacji15
A-A-3Czytanie wskazanej przez prowadzącego literatury przedmiotu.27
60
wykłady
A-W-1Udział w wykładach18
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury20
A-W-3Przygotowanie do egzaminu22
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-2Dyskusja
M-3Rozwiązywanie przykładów
M-4Analiza studiów przypadków
M-5Prezentacja projektów symulacji

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena projektu symulacji
S-3Ocena formująca: ocena prac pisemnych
S-4Ocena formująca: ocena z egzaminu pisemnego (pytania problemowe, zadania do rozwiązania)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D10/6_W01
Posiada podstawową wiedzę dotyczącą obrotu nieruchomościami a także zawodu pośrednika w obrocie nieruchomościami i rzeczoznawcy majątkowego
E_1A_W01C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-5, T-W-6, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-5, T-A-4M-2, M-3, M-1, M-4, M-5S-1, S-2, S-3, S-4
E_1A_D10/6_W02
Rozróżnia uczestników rynku nieruchomości umiejscawiając wśród nich pośredników w obrocie nieruchomościami; zna źródła informacji o nieruchomościach, standardy zawodowe oraz podstawowe akty prawne, które zawierają zagadnienia istotne z perspektywy rynku nieruchomości oraz pośredników w obrocie nieruchomościami.
E_1A_W01C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-5, T-W-6, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-5, T-A-4M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D10/6_U01
Potrafi zorganizować bezpieczną transakcję dla różnych rodzajów nieruchomości
E_1A_U01, E_1A_U05, E_1A_U21C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-5, T-W-6, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-5M-2, M-3, M-1, M-4, M-5S-1, S-2, S-3, S-4
E_1A_D10/6_U02
Wykonuje formułowane przez nauczyciela zadania
E_1A_U01, E_1A_U05C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-5, T-W-6, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-5M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D10/6_K01
Świadomy roli i funkcji pośrednika w obrocie nieruchomościami
E_1A_K03, E_1A_K07C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-5, T-W-6, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-5M-2, M-3, M-1, M-4, M-5S-2, S-3
E_1A_D10/6_K02
Potrafi pracować w grupie, przygotowywać opis transakcji
E_1A_K01C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-5, T-W-6M-2S-1, S-2, S-3
E_1A_D10/6_K03
Student potrafi prawidłowo przeanalizować umowę pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, poprawnie sporządzić opis transakcji, a także wie z jakich źródeł informacji o nieruchomościach korzysta pośrednik podczas przeprowadzania transakcji.
E_1A_K03, E_1A_K04, E_1A_K07C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-5, T-W-6, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-5M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D10/6_W01
Posiada podstawową wiedzę dotyczącą obrotu nieruchomościami a także zawodu pośrednika w obrocie nieruchomościami i rzeczoznawcy majątkowego
2,0Student nie potrafi: - zdefiniowac podstawowych pojęć z zakresu pośrednictwa w obrocie nieruchomościami - stosować różne procedury w obrocie nieruchomościami - rozrózniac odpowiednie procedury w obrocie nieruchomosciami - inicjowac rózne zasady postepowania przy dokonywaniu transakcji
3,0w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiał w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błedów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału w zakresie wyrazżnia wiedzy popełnia drobne błedów w tresci i w jezyku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany
4,0Student w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemał całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudnośći w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezeń w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudnosci w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą
E_1A_D10/6_W02
Rozróżnia uczestników rynku nieruchomości umiejscawiając wśród nich pośredników w obrocie nieruchomościami; zna źródła informacji o nieruchomościach, standardy zawodowe oraz podstawowe akty prawne, które zawierają zagadnienia istotne z perspektywy rynku nieruchomości oraz pośredników w obrocie nieruchomościami.
2,0Nie rozróżnia uczestników rynku nieruchomości; nie zna podstawowych źródeł informacji o nieruchomościach ani podstawowych aktów prawnych, w oparciu o które funkcjonuje pośrednik
3,0Rozróżnia uczestników rynku nieruchomości; zna podstawowe źródła informacji o nieruchomościach i podstawowe akty prawne, w oparciu o które funkcjonuje pośrednik w stopniu dostatecznym
3,5Rozróżnia uczestników rynku nieruchomości; zna podstawowe źródła informacji o nieruchomościach i podstawowe akty prawne, w oparciu o które funkcjonuje pośrednik w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Rozróżnia uczestników rynku nieruchomości; zna podstawowe źródła informacji o nieruchomościach i podstawowe akty prawne, w oparciu o które funkcjonuje pośrednik w stopniu dobrym
4,5Rozróżnia uczestników rynku nieruchomości; zna podstawowe źródła informacji o nieruchomościach i podstawowe akty prawne, w oparciu o które funkcjonuje pośrednik w stopniu więcej niż dobrym
5,0Rozróżnia uczestników rynku nieruchomości; zna podstawowe źródła informacji o nieruchomościach i podstawowe akty prawne, w oparciu o które funkcjonuje pośrednik w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D10/6_U01
Potrafi zorganizować bezpieczną transakcję dla różnych rodzajów nieruchomości
2,0Student nie potrafi zidentyfikować problemów i poradzic sobie samodzielnie przy organizacji róznorodnych transakcji nieruchomościowych
3,0Student potrafi zidentyfikować wybrane problemy i poradzić sobie z pomocą nauczyciela przy organizacji róznorodnych transakcji nieruchomościowych
3,5Student potrafi zidentyfikować problemy i poradzić sobie z pomocą nauczyciela przy organizacji róznorodnych transakcji nieruchomościowych
4,0Student potrafi zidentyfikować problemy i samodzielnie poradzić sobie przy organizacji róznorodnych transakcji nieruchomościowych
4,5Student dobrze potrafi zidentyfikować problemy i samodzielnie poradzić sobie przy organizacji róznorodnych transakcji nieruchomościowych
5,0Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje problemy powstałe podczas czynności zmierzających do zawarcia transakcji nieruchomościowych
E_1A_D10/6_U02
Wykonuje formułowane przez nauczyciela zadania
2,0Nie wykonuje formułowynych przez nauczyciela zadań
3,0Wykonuje formułowyne przez nauczyciela zadania w stopniu dostatecznym
3,5Wykonuje formułowyne przez nauczyciela zadania w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Wykonuje formułowyne przez nauczyciela zadania w stopniu dobrym
4,5Wykonuje formułowyne przez nauczyciela zadania w stopniu więcej niż dobrym
5,0Wykonuje formułowyne przez nauczyciela zadania w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D10/6_K01
Świadomy roli i funkcji pośrednika w obrocie nieruchomościami
2,0Nie wykazuje zainteresowania ani chęci poznania elementarnej wiedzy z zakresu procedur i zasad stosowanych w obrocie nieruchomościami
3,0Prezentuje postawę świadczacą o elementarnym zainteresowaniu wiedzą z zakresu procedur i zasad stosowanych w obrocie nieruchomościami
3,5Prezentuje postawę świadczacą o chęci elementarnego zainteresowaniu istotą przedmiotu
4,0Prezentuje postawę świadczacą o chęci i umiejętnościach stosowania pozyskanej wiedzy
4,5Potrafi efektywnie przygotować symulacje transakcji nieruchomościowej
5,0Potrafii w stopniu bardzo dobrym przygotować i zaprezentować symulacje transakcji a także proponować różne rozwiązania jej porzeprowadzenia
E_1A_D10/6_K02
Potrafi pracować w grupie, przygotowywać opis transakcji
2,0Nie potrafi sporzadzić opisu transakcji pracując samodzielnie lub w grupie; nie zna podstawowych elementów opisu transakcji
3,0Potrafi sporzadzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi sporzadzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi sporzadzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu dobrym
4,5Potrafi sporzadzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi sporzadzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D10/6_K03
Student potrafi prawidłowo przeanalizować umowę pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, poprawnie sporządzić opis transakcji, a także wie z jakich źródeł informacji o nieruchomościach korzysta pośrednik podczas przeprowadzania transakcji.
2,0Nie potrafi przeanalizować prawidłowo umowy pośrednictwa w najprostszym zakresie oraz wymienić jej podstawowych elementów; nie zna źródeł informacji o nieruchomościach, z których korzysta pośrednik podczas wykonywania czynności pośrednictwa
3,0Potrafi przeanalizować umowę pośrednictwa oraz wymienić jej podstawowe elementy; zna źródła informacji o nieruchomościach, z których korzysta pośrednik podczas wykonywania czynności pośrednictwa w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi przeanalizować umowę pośrednictwa oraz wymienić jej podstawowe elementy; zna źródła informacji o nieruchomościach, z których korzysta pośrednik podczas wykonywania czynności pośrednictwa w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi przeanalizować umowę pośrednictwa oraz wymienić jej podstawowe elementy; zna źródła informacji o nieruchomościach, z których korzysta pośrednik podczas wykonywania czynności pośrednictwa w stopniu dobrym
4,5Potrafi przeanalizować umowę pośrednictwa oraz wymienić jej podstawowe elementy; zna źródła informacji o nieruchomościach, z których korzysta pośrednik podczas wykonywania czynności pośrednictwa w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi przeanalizować umowę pośrednictwa oraz wymienić jej podstawowe elementy; zna źródła informacji o nieruchomościach, z których korzysta pośrednik podczas wykonywania czynności pośrednictwa w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Strzelczyk R., Prawo obrotu nieruchomościami, C.H. Back, Warszawa, 2019
  2. Brzeszczyńska, S., Ciepła H., Obrót nieruchomościami w praktyce notarialnej, sądowej, egzekucyjnej, podatkowej z wzorami umów, Wolters Kluwer, Warszawa, 2018
  3. Brzeszczyńska S., Umowy w obrocie nieruchomościami. Aspekty podatkowe i cywilnoprawne, C.H.Beck, Warszawa, 2020, IV
  4. Foryś I (red.), Obrót nieruchomościami, Poltext, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Wysokińska U., Instrukcja obsługi biura pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, NGA, Koszalin, 2010, IV
  2. Świat nieruchomości, Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków, 2020, kwartalnik
  3. Wycena, EDUCATERRA Spółka z.o.o., Olsztyn, 2020, kwartalnik
  4. Nieruchomości, C.H.Beck, Warszawa, 2020, kwartalnik

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Istota i rola pośrednictwa, działalność zawodowa pośrednika.1
T-A-2Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji1
T-A-3Oferta w rozumieniu prawa cywilnego1
T-A-4Organizacje zawodowe, standardy i etyka zawodowa rzeczoznawców majątkowych4
T-A-5Czynności bezpośrednio poprzedzajace zawarcie zawarcie transakcji2
T-A-6Tworzenie baz danych o nieruchomościach2
T-A-7Umowa pośrednictwa w obrocie nieruchomościami2
T-A-8Współpraca z innymi pośrednikami1
T-A-9Przygotowywanie projektów symulacji4
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do problematyki obrotu nieruchomościami2
T-W-2Status prawny pośrednika w obrocie nieruchomościami2
T-W-3Organizacje zawodowe pośrednika w obrocie nieruchomosciami2
T-W-4Standardy zawodowe i etyka zawodowa pośrednika w obrocie nieruchomościami oraz rzeczoznawcy majątkowego5
T-W-5Opłaty związane z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami2
T-W-6Współpraca pośrednika w obrocie nieruchomościami związana z instytucjami finansowymi i bankowymi2
T-W-7Notariusz w obrocie nieruchomościami1
T-W-8Podatki w obrocie nieruchomościami2
18

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Czynny udział w ćwiczeniach18
A-A-2Udział w konsultacjach związanych z przygotowaniem projektu symulacji15
A-A-3Czytanie wskazanej przez prowadzącego literatury przedmiotu.27
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach18
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury20
A-W-3Przygotowanie do egzaminu22
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D10/6_W01Posiada podstawową wiedzę dotyczącą obrotu nieruchomościami a także zawodu pośrednika w obrocie nieruchomościami i rzeczoznawcy majątkowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-1Pozyskanie podstawowej wiedzy o pośrednictwie w obrocie nieruchomościami w Polsce.
C-2Zrozumienie zasad, standardów zawodowych na rynku nieruchomości, etyki i organizacji pracy pośrednika i rzeczoznawcy majątkowego
C-3Zapoznanie z zasdami przeprowadzania transakcji na rynku nieruchomości
C-4Nabycie umiejętności kompletowania i weryfikowania dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia transakcji
C-5Opanowanie procedur obrotu nieruchomościami w Polsce
Treści programoweT-W-4Standardy zawodowe i etyka zawodowa pośrednika w obrocie nieruchomościami oraz rzeczoznawcy majątkowego
T-W-1Wprowadzenie do problematyki obrotu nieruchomościami
T-W-2Status prawny pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-3Organizacje zawodowe pośrednika w obrocie nieruchomosciami
T-W-7Notariusz w obrocie nieruchomościami
T-W-5Opłaty związane z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami
T-W-6Współpraca pośrednika w obrocie nieruchomościami związana z instytucjami finansowymi i bankowymi
T-A-6Tworzenie baz danych o nieruchomościach
T-A-7Umowa pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
T-A-8Współpraca z innymi pośrednikami
T-A-9Przygotowywanie projektów symulacji
T-A-1Istota i rola pośrednictwa, działalność zawodowa pośrednika.
T-A-2Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji
T-A-3Oferta w rozumieniu prawa cywilnego
T-A-5Czynności bezpośrednio poprzedzajace zawarcie zawarcie transakcji
T-A-4Organizacje zawodowe, standardy i etyka zawodowa rzeczoznawców majątkowych
Metody nauczaniaM-2Dyskusja
M-3Rozwiązywanie przykładów
M-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-4Analiza studiów przypadków
M-5Prezentacja projektów symulacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena projektu symulacji
S-3Ocena formująca: ocena prac pisemnych
S-4Ocena formująca: ocena z egzaminu pisemnego (pytania problemowe, zadania do rozwiązania)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi: - zdefiniowac podstawowych pojęć z zakresu pośrednictwa w obrocie nieruchomościami - stosować różne procedury w obrocie nieruchomościami - rozrózniac odpowiednie procedury w obrocie nieruchomosciami - inicjowac rózne zasady postepowania przy dokonywaniu transakcji
3,0w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiał w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błedów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału w zakresie wyrazżnia wiedzy popełnia drobne błedów w tresci i w jezyku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany
4,0Student w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemał całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudnośći w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezeń w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudnosci w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D10/6_W02Rozróżnia uczestników rynku nieruchomości umiejscawiając wśród nich pośredników w obrocie nieruchomościami; zna źródła informacji o nieruchomościach, standardy zawodowe oraz podstawowe akty prawne, które zawierają zagadnienia istotne z perspektywy rynku nieruchomości oraz pośredników w obrocie nieruchomościami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-1Pozyskanie podstawowej wiedzy o pośrednictwie w obrocie nieruchomościami w Polsce.
C-2Zrozumienie zasad, standardów zawodowych na rynku nieruchomości, etyki i organizacji pracy pośrednika i rzeczoznawcy majątkowego
C-3Zapoznanie z zasdami przeprowadzania transakcji na rynku nieruchomości
C-4Nabycie umiejętności kompletowania i weryfikowania dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia transakcji
C-5Opanowanie procedur obrotu nieruchomościami w Polsce
Treści programoweT-W-4Standardy zawodowe i etyka zawodowa pośrednika w obrocie nieruchomościami oraz rzeczoznawcy majątkowego
T-W-1Wprowadzenie do problematyki obrotu nieruchomościami
T-W-2Status prawny pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-3Organizacje zawodowe pośrednika w obrocie nieruchomosciami
T-W-7Notariusz w obrocie nieruchomościami
T-W-5Opłaty związane z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami
T-W-6Współpraca pośrednika w obrocie nieruchomościami związana z instytucjami finansowymi i bankowymi
T-A-6Tworzenie baz danych o nieruchomościach
T-A-7Umowa pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
T-A-8Współpraca z innymi pośrednikami
T-A-9Przygotowywanie projektów symulacji
T-A-1Istota i rola pośrednictwa, działalność zawodowa pośrednika.
T-A-2Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji
T-A-3Oferta w rozumieniu prawa cywilnego
T-A-5Czynności bezpośrednio poprzedzajace zawarcie zawarcie transakcji
T-A-4Organizacje zawodowe, standardy i etyka zawodowa rzeczoznawców majątkowych
Metody nauczaniaM-2Dyskusja
M-3Rozwiązywanie przykładów
M-4Analiza studiów przypadków
M-5Prezentacja projektów symulacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena projektu symulacji
S-3Ocena formująca: ocena prac pisemnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozróżnia uczestników rynku nieruchomości; nie zna podstawowych źródeł informacji o nieruchomościach ani podstawowych aktów prawnych, w oparciu o które funkcjonuje pośrednik
3,0Rozróżnia uczestników rynku nieruchomości; zna podstawowe źródła informacji o nieruchomościach i podstawowe akty prawne, w oparciu o które funkcjonuje pośrednik w stopniu dostatecznym
3,5Rozróżnia uczestników rynku nieruchomości; zna podstawowe źródła informacji o nieruchomościach i podstawowe akty prawne, w oparciu o które funkcjonuje pośrednik w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Rozróżnia uczestników rynku nieruchomości; zna podstawowe źródła informacji o nieruchomościach i podstawowe akty prawne, w oparciu o które funkcjonuje pośrednik w stopniu dobrym
4,5Rozróżnia uczestników rynku nieruchomości; zna podstawowe źródła informacji o nieruchomościach i podstawowe akty prawne, w oparciu o które funkcjonuje pośrednik w stopniu więcej niż dobrym
5,0Rozróżnia uczestników rynku nieruchomości; zna podstawowe źródła informacji o nieruchomościach i podstawowe akty prawne, w oparciu o które funkcjonuje pośrednik w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D10/6_U01Potrafi zorganizować bezpieczną transakcję dla różnych rodzajów nieruchomości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
E_1A_U21Posiada umiejętność uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-1Pozyskanie podstawowej wiedzy o pośrednictwie w obrocie nieruchomościami w Polsce.
C-2Zrozumienie zasad, standardów zawodowych na rynku nieruchomości, etyki i organizacji pracy pośrednika i rzeczoznawcy majątkowego
C-3Zapoznanie z zasdami przeprowadzania transakcji na rynku nieruchomości
C-4Nabycie umiejętności kompletowania i weryfikowania dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia transakcji
C-5Opanowanie procedur obrotu nieruchomościami w Polsce
Treści programoweT-W-4Standardy zawodowe i etyka zawodowa pośrednika w obrocie nieruchomościami oraz rzeczoznawcy majątkowego
T-W-1Wprowadzenie do problematyki obrotu nieruchomościami
T-W-2Status prawny pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-3Organizacje zawodowe pośrednika w obrocie nieruchomosciami
T-W-7Notariusz w obrocie nieruchomościami
T-W-5Opłaty związane z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami
T-W-6Współpraca pośrednika w obrocie nieruchomościami związana z instytucjami finansowymi i bankowymi
T-A-6Tworzenie baz danych o nieruchomościach
T-A-7Umowa pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
T-A-8Współpraca z innymi pośrednikami
T-A-9Przygotowywanie projektów symulacji
T-A-1Istota i rola pośrednictwa, działalność zawodowa pośrednika.
T-A-2Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji
T-A-3Oferta w rozumieniu prawa cywilnego
T-A-5Czynności bezpośrednio poprzedzajace zawarcie zawarcie transakcji
Metody nauczaniaM-2Dyskusja
M-3Rozwiązywanie przykładów
M-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-4Analiza studiów przypadków
M-5Prezentacja projektów symulacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena projektu symulacji
S-3Ocena formująca: ocena prac pisemnych
S-4Ocena formująca: ocena z egzaminu pisemnego (pytania problemowe, zadania do rozwiązania)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zidentyfikować problemów i poradzic sobie samodzielnie przy organizacji róznorodnych transakcji nieruchomościowych
3,0Student potrafi zidentyfikować wybrane problemy i poradzić sobie z pomocą nauczyciela przy organizacji róznorodnych transakcji nieruchomościowych
3,5Student potrafi zidentyfikować problemy i poradzić sobie z pomocą nauczyciela przy organizacji róznorodnych transakcji nieruchomościowych
4,0Student potrafi zidentyfikować problemy i samodzielnie poradzić sobie przy organizacji róznorodnych transakcji nieruchomościowych
4,5Student dobrze potrafi zidentyfikować problemy i samodzielnie poradzić sobie przy organizacji róznorodnych transakcji nieruchomościowych
5,0Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje problemy powstałe podczas czynności zmierzających do zawarcia transakcji nieruchomościowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D10/6_U02Wykonuje formułowane przez nauczyciela zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Cel przedmiotuC-1Pozyskanie podstawowej wiedzy o pośrednictwie w obrocie nieruchomościami w Polsce.
C-2Zrozumienie zasad, standardów zawodowych na rynku nieruchomości, etyki i organizacji pracy pośrednika i rzeczoznawcy majątkowego
C-3Zapoznanie z zasdami przeprowadzania transakcji na rynku nieruchomości
C-4Nabycie umiejętności kompletowania i weryfikowania dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia transakcji
C-5Opanowanie procedur obrotu nieruchomościami w Polsce
Treści programoweT-W-4Standardy zawodowe i etyka zawodowa pośrednika w obrocie nieruchomościami oraz rzeczoznawcy majątkowego
T-W-1Wprowadzenie do problematyki obrotu nieruchomościami
T-W-2Status prawny pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-3Organizacje zawodowe pośrednika w obrocie nieruchomosciami
T-W-7Notariusz w obrocie nieruchomościami
T-W-5Opłaty związane z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami
T-W-6Współpraca pośrednika w obrocie nieruchomościami związana z instytucjami finansowymi i bankowymi
T-A-6Tworzenie baz danych o nieruchomościach
T-A-7Umowa pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
T-A-8Współpraca z innymi pośrednikami
T-A-9Przygotowywanie projektów symulacji
T-A-1Istota i rola pośrednictwa, działalność zawodowa pośrednika.
T-A-2Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji
T-A-3Oferta w rozumieniu prawa cywilnego
T-A-5Czynności bezpośrednio poprzedzajace zawarcie zawarcie transakcji
Metody nauczaniaM-2Dyskusja
M-3Rozwiązywanie przykładów
M-4Analiza studiów przypadków
M-5Prezentacja projektów symulacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena projektu symulacji
S-3Ocena formująca: ocena prac pisemnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykonuje formułowynych przez nauczyciela zadań
3,0Wykonuje formułowyne przez nauczyciela zadania w stopniu dostatecznym
3,5Wykonuje formułowyne przez nauczyciela zadania w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Wykonuje formułowyne przez nauczyciela zadania w stopniu dobrym
4,5Wykonuje formułowyne przez nauczyciela zadania w stopniu więcej niż dobrym
5,0Wykonuje formułowyne przez nauczyciela zadania w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D10/6_K01Świadomy roli i funkcji pośrednika w obrocie nieruchomościami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K07Skutecznej realizacji postawionych zadań z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
Cel przedmiotuC-1Pozyskanie podstawowej wiedzy o pośrednictwie w obrocie nieruchomościami w Polsce.
C-2Zrozumienie zasad, standardów zawodowych na rynku nieruchomości, etyki i organizacji pracy pośrednika i rzeczoznawcy majątkowego
C-3Zapoznanie z zasdami przeprowadzania transakcji na rynku nieruchomości
C-4Nabycie umiejętności kompletowania i weryfikowania dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia transakcji
C-5Opanowanie procedur obrotu nieruchomościami w Polsce
Treści programoweT-W-4Standardy zawodowe i etyka zawodowa pośrednika w obrocie nieruchomościami oraz rzeczoznawcy majątkowego
T-W-1Wprowadzenie do problematyki obrotu nieruchomościami
T-W-2Status prawny pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-3Organizacje zawodowe pośrednika w obrocie nieruchomosciami
T-W-7Notariusz w obrocie nieruchomościami
T-W-5Opłaty związane z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami
T-W-6Współpraca pośrednika w obrocie nieruchomościami związana z instytucjami finansowymi i bankowymi
T-A-6Tworzenie baz danych o nieruchomościach
T-A-7Umowa pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
T-A-8Współpraca z innymi pośrednikami
T-A-9Przygotowywanie projektów symulacji
T-A-1Istota i rola pośrednictwa, działalność zawodowa pośrednika.
T-A-2Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji
T-A-3Oferta w rozumieniu prawa cywilnego
T-A-5Czynności bezpośrednio poprzedzajace zawarcie zawarcie transakcji
Metody nauczaniaM-2Dyskusja
M-3Rozwiązywanie przykładów
M-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-4Analiza studiów przypadków
M-5Prezentacja projektów symulacji
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena projektu symulacji
S-3Ocena formująca: ocena prac pisemnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykazuje zainteresowania ani chęci poznania elementarnej wiedzy z zakresu procedur i zasad stosowanych w obrocie nieruchomościami
3,0Prezentuje postawę świadczacą o elementarnym zainteresowaniu wiedzą z zakresu procedur i zasad stosowanych w obrocie nieruchomościami
3,5Prezentuje postawę świadczacą o chęci elementarnego zainteresowaniu istotą przedmiotu
4,0Prezentuje postawę świadczacą o chęci i umiejętnościach stosowania pozyskanej wiedzy
4,5Potrafi efektywnie przygotować symulacje transakcji nieruchomościowej
5,0Potrafii w stopniu bardzo dobrym przygotować i zaprezentować symulacje transakcji a także proponować różne rozwiązania jej porzeprowadzenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D10/6_K02Potrafi pracować w grupie, przygotowywać opis transakcji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Cel przedmiotuC-1Pozyskanie podstawowej wiedzy o pośrednictwie w obrocie nieruchomościami w Polsce.
C-2Zrozumienie zasad, standardów zawodowych na rynku nieruchomości, etyki i organizacji pracy pośrednika i rzeczoznawcy majątkowego
C-3Zapoznanie z zasdami przeprowadzania transakcji na rynku nieruchomości
C-4Nabycie umiejętności kompletowania i weryfikowania dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia transakcji
C-5Opanowanie procedur obrotu nieruchomościami w Polsce
Treści programoweT-W-4Standardy zawodowe i etyka zawodowa pośrednika w obrocie nieruchomościami oraz rzeczoznawcy majątkowego
T-W-1Wprowadzenie do problematyki obrotu nieruchomościami
T-W-2Status prawny pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-3Organizacje zawodowe pośrednika w obrocie nieruchomosciami
T-W-7Notariusz w obrocie nieruchomościami
T-W-5Opłaty związane z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami
T-W-6Współpraca pośrednika w obrocie nieruchomościami związana z instytucjami finansowymi i bankowymi
Metody nauczaniaM-2Dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena projektu symulacji
S-3Ocena formująca: ocena prac pisemnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi sporzadzić opisu transakcji pracując samodzielnie lub w grupie; nie zna podstawowych elementów opisu transakcji
3,0Potrafi sporzadzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi sporzadzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi sporzadzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu dobrym
4,5Potrafi sporzadzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi sporzadzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D10/6_K03Student potrafi prawidłowo przeanalizować umowę pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, poprawnie sporządzić opis transakcji, a także wie z jakich źródeł informacji o nieruchomościach korzysta pośrednik podczas przeprowadzania transakcji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K04Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
E_1A_K07Skutecznej realizacji postawionych zadań z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
Cel przedmiotuC-1Pozyskanie podstawowej wiedzy o pośrednictwie w obrocie nieruchomościami w Polsce.
C-2Zrozumienie zasad, standardów zawodowych na rynku nieruchomości, etyki i organizacji pracy pośrednika i rzeczoznawcy majątkowego
C-3Zapoznanie z zasdami przeprowadzania transakcji na rynku nieruchomości
C-4Nabycie umiejętności kompletowania i weryfikowania dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia transakcji
C-5Opanowanie procedur obrotu nieruchomościami w Polsce
Treści programoweT-W-4Standardy zawodowe i etyka zawodowa pośrednika w obrocie nieruchomościami oraz rzeczoznawcy majątkowego
T-W-1Wprowadzenie do problematyki obrotu nieruchomościami
T-W-2Status prawny pośrednika w obrocie nieruchomościami
T-W-3Organizacje zawodowe pośrednika w obrocie nieruchomosciami
T-W-7Notariusz w obrocie nieruchomościami
T-W-5Opłaty związane z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami
T-W-6Współpraca pośrednika w obrocie nieruchomościami związana z instytucjami finansowymi i bankowymi
T-A-6Tworzenie baz danych o nieruchomościach
T-A-7Umowa pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
T-A-8Współpraca z innymi pośrednikami
T-A-9Przygotowywanie projektów symulacji
T-A-1Istota i rola pośrednictwa, działalność zawodowa pośrednika.
T-A-2Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji
T-A-3Oferta w rozumieniu prawa cywilnego
T-A-5Czynności bezpośrednio poprzedzajace zawarcie zawarcie transakcji
Metody nauczaniaM-2Dyskusja
M-3Rozwiązywanie przykładów
M-4Analiza studiów przypadków
M-5Prezentacja projektów symulacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena projektu symulacji
S-3Ocena formująca: ocena prac pisemnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi przeanalizować prawidłowo umowy pośrednictwa w najprostszym zakresie oraz wymienić jej podstawowych elementów; nie zna źródeł informacji o nieruchomościach, z których korzysta pośrednik podczas wykonywania czynności pośrednictwa
3,0Potrafi przeanalizować umowę pośrednictwa oraz wymienić jej podstawowe elementy; zna źródła informacji o nieruchomościach, z których korzysta pośrednik podczas wykonywania czynności pośrednictwa w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi przeanalizować umowę pośrednictwa oraz wymienić jej podstawowe elementy; zna źródła informacji o nieruchomościach, z których korzysta pośrednik podczas wykonywania czynności pośrednictwa w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi przeanalizować umowę pośrednictwa oraz wymienić jej podstawowe elementy; zna źródła informacji o nieruchomościach, z których korzysta pośrednik podczas wykonywania czynności pośrednictwa w stopniu dobrym
4,5Potrafi przeanalizować umowę pośrednictwa oraz wymienić jej podstawowe elementy; zna źródła informacji o nieruchomościach, z których korzysta pośrednik podczas wykonywania czynności pośrednictwa w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi przeanalizować umowę pośrednictwa oraz wymienić jej podstawowe elementy; zna źródła informacji o nieruchomościach, z których korzysta pośrednik podczas wykonywania czynności pośrednictwa w stopniu bardzo dobrym