Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Gospodarka turystyczna
Sylabus przedmiotu Ekonomiczne podstawy rynku nieruchomości i inwestycji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ekonomiczne podstawy rynku nieruchomości i inwestycji | ||
Specjalność | Gospodarka nieruchomościami | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aneta Zaremba <Aneta.Zaremba@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wymagania w zakresie umiejetności: student potrafi analizować dane, wykonywać operacje matematyczne, posługiwać sie programem excel |
W-2 | Wymagania w zakresie kompetencji: student potrafi pracować w grupie, samodzielnie opracować wskazany problem i formułować wnioski |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wykształcenie umiejetności praktycznego zastosowania wiedzy do rozwiązywania zadań |
C-2 | Wskazanie znaczenia analizy rynku nieruchomości w zawodach zwiazanych z rynkiem nieruchomości oraz w gospodarce rynkowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Badanie struktury zjawisk na rynku nieruchomości | 1 |
T-A-2 | Badanie dynamiki zjawisk na rynku nieruchomości | 1 |
T-A-3 | Badanie trendów na rynku nieruchomości | 1 |
T-A-4 | Badanie sezonowości zjawisk na rynku nieruchomości | 1 |
T-A-5 | Badanie współzależności zjawisk na rynku nieruchomości | 1 |
T-A-6 | Badania jakościowe na rynku nieruchomości | 1 |
T-A-7 | Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji | 3 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-A-2 | Rozwiązywanie zadań | 6 |
A-A-3 | Przygotowanie do kolokwium | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody aktywizujące - przypadków, dyskusja dydaktyczna |
M-2 | Metody praktyczne - rozwiązywanie zadań |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena kolokwiów |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie cwiczeń na podstawie wyników kolokwiów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/1_W01 identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości | E_2A_W05 | — | C-2 | T-A-7, T-A-2, T-A-3, T-A-5, T-A-6, T-A-1, T-A-4 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/1_U01 rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości | E_2A_U04 | — | C-1, C-2 | T-A-2, T-A-3, T-A-5, T-A-6, T-A-1, T-A-4 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
E_2A_D3/1_U02 rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości | E_2A_U04 | — | C-1, C-2 | T-A-7 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/1_K01 świadomy konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości | E_2A_K03 | — | C-1 | T-A-7, T-A-2, T-A-3, T-A-5, T-A-6, T-A-1, T-A-4 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/1_W01 identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości | 2,0 | nie identyfikuje kierunków badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteriów oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości |
3,0 | identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym | |
3,5 | identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dobrym | |
4,5 | identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/1_U01 rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości | 2,0 | nie potrafi rozwiązać problemów formułowanych przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości |
3,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym | |
3,5 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu wiecęj niz dostatecznym | |
4,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu dobrym | |
4,5 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu więcej niz dobrym | |
5,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_D3/1_U02 rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości | 2,0 | nie potrafi rozwiązać problemów formułowanych przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości |
3,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym | |
3,5 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niz dostatecznym | |
4,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dobrym | |
4,5 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niz dobrym | |
5,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/1_K01 świadomy konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości | 2,0 | brak świadomości co do konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości |
3,0 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób dostateczny | |
3,5 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób więcej niż dostateczny | |
4,0 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób dobry | |
4,5 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób więcej niż dobry | |
5,0 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób bardzo dobry |
Literatura podstawowa
- Kucharska - Stasiak E., Ekonomiczny wymiar nieruchomości, PWN, Warszawa, 2017
- Gawron H., Analiza rynku nieruchomości, Materisały Dydaktyczne 224, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań, 2009
- Mizerski G., Efektywne inwestowanie na rynku nieruchomości w.2, CedeWe, Warszawa, 2020
- Bryx M., Rynek nieruchomości - system i funkcjonowanie, Poltex, Warszawa, 2006
- Oleńczuk-Paszel A., Śpiewak-Szyjka M., Tarasiewicz M., Podstawowe źródła informacji o nieruchomościach, Wydawnictwo ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2021
Literatura dodatkowa
- Nieruchomości, Warszawa, C.H.Beck, 2020, kwartalnik
- Świat nieruchomości, Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków, 2020, kwartalnik