Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Rachunkowość zarządcza
Sylabus przedmiotu Zarządzanie finansami w warunkach kryzysu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie finansami w warunkach kryzysu | ||
Specjalność | Zarządzanie w kryzysie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bożena Nadolna <Bozena.Nadolna@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać wiedzę z podstaw finansów przedsiebiorstwa i podstaw rachunkowosci |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z istota i niezbędnymi narzędziami finasów wspierajacymi podejmowanie decyzji finansowych w warunkach kryzysu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | 1. Istota i cel zarzadzania finansami w warunkach kryzysu | 2 |
T-W-2 | Planowanie aktywów bieżących - budzet gotówki, zarzadzanie zapasami oraz kredytem kupieckim i naleznościami | 2 |
T-W-3 | Krótkoterminowe planowanie finansowe - cykl konwersji gotówki, strategie zarządzania kapitałem pracującym | 2 |
T-W-4 | zarzadzanie pasywami - krótkoterminowe kredyty bankowe oraz zobowiązania wobec dostawców | 2 |
T-W-5 | Wartość pieniądza w czasie | 2 |
T-W-6 | Struktura kapitału i wartość firmy | 2 |
T-W-7 | Dzwignia operacyjna i finansowa | 2 |
T-W-8 | Sprawozdania finansowe pro forma a symptomy kryzysu | 4 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 18 |
A-W-2 | Przygotowanie do wykładów | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 27 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D6/06_W01 W wyniku przeprowadzonych wykładów student powinien znać podstawowe zasady i narzędzie zarzadzania finansami w warunkach kryzysu | Z_1A_W04, Z_1A_W01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-6, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D6/06_U01 Student potrafi zarzadzać aktywami i pasywami przedsiebiorstwa oraz sterować wynikiem finansowym w warunkach kryzysu | Z_1A_U06, Z_1A_U02, Z_1A_U08 | — | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-2, T-W-3 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D6/06_K01 Student nie posiada zdolności wykorzytania nabytej wiedzy w praktycznych zastosowaniach | Z_1A_K05, Z_1A_K01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-W-6, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D6/06_W01 W wyniku przeprowadzonych wykładów student powinien znać podstawowe zasady i narzędzie zarzadzania finansami w warunkach kryzysu | 2,0 | Student nie zna istoty zarzadzania finansami i nie zna żadnych narzędzie z tego zakresu |
3,0 | Student zna istotę i celowość zarzadzania finansami firmy w warunkach kryzysu, ale nie zna narzędzi stosowanych do tego celu | |
3,5 | Student zna istotę i celowość zarzadzania finansami i zna tylko jeden instrument zarzadzania finansami | |
4,0 | Student zna istotę zarzadzania finansami firmy w warunkach kryzysu i zna wybrane instrumenty zarzadzania tymi finansami | |
4,5 | Student zna celowość zarzadzania finansami i zna wiekszość instrumentów w nim stosowanych | |
5,0 | Student zna celowośc zarzadzania finansami i zna wszystkie instrumenty w nim stosowane |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D6/06_U01 Student potrafi zarzadzać aktywami i pasywami przedsiebiorstwa oraz sterować wynikiem finansowym w warunkach kryzysu | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystać wiedzy, aby zarzadzać aktywami i pasywami za pomoca ninstrumentariun finansów |
3,0 | Student zna podstawowe instrumenty zarzadzania finansami ale nie potrafi wskazać ich praktycznego zastosowania | |
3,5 | Student zna podstawowe instrumenty i posiada umiejetność zastosowania jednego instrumentu w praktyce | |
4,0 | Student zna podstawowe instrumenty zarzadzania finansami i potrafi wybrane instrumenty zastosować w praktyce | |
4,5 | Student zna podstawowe instrumenty zarzadzania finansami w warunkach kryzysu i potrafi je zastosować w praktyce | |
5,0 | Student zna podstawowe instrumenty zarzadzania finansami w warunkach kryzysu ipotrafi je zastosować w praktyce oraz jest kreatywny w wskazywaniu nowych instrumentów w tym zakresie |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D6/06_K01 Student nie posiada zdolności wykorzytania nabytej wiedzy w praktycznych zastosowaniach | 2,0 | Student nie posiada zdolności do wykorzytania wiedzy w praktycznych przykładach |
3,0 | Student ma trudności metodologiczne, ale częściowo ma zdolność przekładania wiedzy na rozwiaznia praktyczne | |
3,5 | Student nie ma trudnosci metodologicznych, ale ma tylko częściową zdolność do przekładania wiedzy na konkretne rozwiazania | |
4,0 | Student nie ma trudnosci metodologicznych i posiada zdolność przekładania wiedzy teoretycznej na praktyczną | |
4,5 | Student nie ma trudnosci metodologicznych i posiada zdolność do przekładania wiedzy teoretycznej na praktyczną.Jest aktywny w trakcie wykładów. | |
5,0 | Student nie ma trudności metodologicznych zwiazanych z nauka, posiada zdolność do przedkładania wiedzy teoretycznej na praktyczną. Jest aktywny w trakcie wykładów, kreatywnie wspomaga wykładowcę współangażując kolegów do dyskusji. |
Literatura podstawowa
- J. Czekaj, Z. Dressler, Zarzadzanie finansami przedsiębiorstw, PWN, Warszawa, 2008
- W. Bień, Zarzadzanie finansami przedsiębiorstwa, Difin, 2011
- E. Brigham, J. Houston, Zarządzanie finansami, PWN, Warszawa, 2015
Literatura dodatkowa
- C. Barrow, Zarzadzanie finansami w małej firmie, onepress, 2009