Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Wycena i zarządzanie nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Modelowanie procesów gospodarczych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Modelowanie procesów gospodarczych
Specjalność Zarządzanie informacją w przedsiębiorstwie
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Barczak <agnieszka.barczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Barczak <agnieszka.barczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 10 1,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA5 20 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1znajomość podstawowych zagadnień matematycznych
W-2znajomość obsługi komputera; programu Excel

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1wypracowanie umiejętności tworzenia modeli wspomagających podejmowanie decyzji.
C-2umiejetność wykorzystania algorytmów, najbardziej pomocnych w praktycznym zarządzaniu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Algorytm najkrótszej drogi w sieciach acyklicznych2
T-A-2Zagadnienie sieciowe z niejednorodnymi zasobami2
T-A-3Programowanie celowe w procesach gospodarczych4
T-A-4Wyznaczanie wielkości zatrudnienia2
T-A-5Podejmowanie decyzji w warunkach nieograniczonego horyzontu2
T-A-6Wielość celów w podejmowaniu decyzji4
T-A-7Modele z nieograniczonym horyzontem2
T-A-8Model odnowienia z nieskończoną liczba etapów2
20
wykłady
T-W-1Optymalne decyzje menedżerskie. Menadżer i niepewność.2
T-W-2Modele sieciowe w planowaniu2
T-W-3Systemy kolejek a organizacja inwestycji2
T-W-4Taksonomia modeli masowej obsługi2
T-W-5Klasyfikacja modeli systemów kolejkowych i ich ocena2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajeciach20
A-A-2Czytanie zalecanej literatury.5
A-A-3opracowanie studium przypadku5
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajeciach10
A-W-2samodzielnie uzupełnia wiedzę w oparciu o wskazaną literaturę10
A-W-3przygotowanie się do egzaminu10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Wykład problemowy.
M-3Studium przypadków.
M-4Wykład multimedialny.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: pisemna ocena formująca w trakcie semestru.
S-2Ocena podsumowująca: pisemny, obejmujący pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na wykładach//ćwiczeniach

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D5/14_W01
Student posiada wiedzę o metodach wspomagajacych proces podejmowania decyzji kierowniczych
Z_1A_W01, Z_1A_W08, Z_1A_W09C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-4S-2
Z_1A_D5/14_W02
Student potrafi scharakteryzować załozenia metod wspomagających proces podejmowania decyzji
Z_1A_W09C-1T-W-1, T-A-5, T-A-3M-1, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D5/14_U01
Analizuje przyczyny przebiegu zjawisk gospodarczych i ich wpływ na podejmowanie decyzji
Z_1A_U04C-1, C-2T-W-1, T-A-6, T-A-3M-2, M-3S-2
Z_1A_D5/14_U02
Posiada umiejetność wyboru i zastosowania właściwej metody w zależności od sytuacji
Z_1A_U04C-1, C-2T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-8, T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-7M-1, M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D5/06_K02
student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole przy opracowaniu projektu modelu
Z_1A_K01C-1, C-2T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-7, T-A-3M-2, M-3S-1, S-2
Z_1A_D5/14_K01
Student ma świadomość swojej wiedzy oraz potrzebę ciągłego uczenia się
Z_1A_K01C-1T-W-1, T-A-5M-2, M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D5/14_W01
Student posiada wiedzę o metodach wspomagajacych proces podejmowania decyzji kierowniczych
2,0Student nie posiada wiedzy z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał ponizej 60%
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 60-67%
3,5Student posiada więcej niż dostateczną wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 68-75%
4,0Student posiada dobrą wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 76-83%
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 84-91%
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 92-100%
Z_1A_D5/14_W02
Student potrafi scharakteryzować załozenia metod wspomagających proces podejmowania decyzji
2,0Student nie posiada umiejetnosci z metod wpomagających proces podejmowania decyzji gospodarczych. Z egzaminu uzyskał ponizej 60%
3,0Student posiada podstawowe umiejetnosci z metod wpomagających proces podejmowania decyzji gospodarczych. Z egzaminu uzyskał ponizej 60%
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D5/14_U01
Analizuje przyczyny przebiegu zjawisk gospodarczych i ich wpływ na podejmowanie decyzji
2,0Student nie posiada umiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał ponizej 60%
3,0Student posiada umiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 60-67%
3,5Student posiada więcej niż dostateczne umiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 68-75%
4,0Student posiada dobrą umiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 76-83%
4,5Student posiada dobre umiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 76-83%
5,0Student posiada bardzo dobreumiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 92-100%
Z_1A_D5/14_U02
Posiada umiejetność wyboru i zastosowania właściwej metody w zależności od sytuacji
2,0Student nie posiada umiejętnosci z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał ponizej 60%
3,0Student posiada umiejętnosci z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał ponizej 60-67%
3,5Student posiada więcej niż dostateczne umiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 68-75%
4,0Student posiada dobrą umiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 76-83%
4,5Student posiada dobre umiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 76-83%
5,0Student posiada bardzo dobreumiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 92-100%

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D5/06_K02
student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole przy opracowaniu projektu modelu
2,0student nie wykazał umiejetności pracy samodzielnej i w zespole przy opracowaniu projektu w stopniu dostatecznym
3,0student wykazał umiejetność pracy samodzielnej i w zespole przy opracowaniu projektu w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1A_D5/14_K01
Student ma świadomość swojej wiedzy oraz potrzebę ciągłego uczenia się
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy. Z egzaminu uzyskał ponizej 60%
3,0Student posiada dostateczną świadomość swojej wiedzy Z egzaminu uzyskał 60-67%
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. E. Ignasiak (red.), Badania operacyjne., PWE, Warszawa, 2001
  2. K. Kukuła, red, Badania operacyjne., PWNWarszawa, 2002
  3. W. Sikora, red, Badania operacyjne, PWN, Warszawa, 2008
  4. Barker R., Longman C., Case Method. Modelowanie Funkcji i procesów., Wyd. N-T, Warszawa, 2001

Literatura dodatkowa

  1. T. Szapiro, red., Decyzje menedżerskie z Exelem., PWE, Warszawa, 2000
  2. Samuelson W., Marks S., Ekonomia menedżerska, PWE, Warszawa, 1998
  3. Wagner H. M., Badania operacyjne., PWE, Warszawa, 1980
  4. Karmowska G., Sobczyk A., Analysis of own-source revenue of West-Pomeranian municipalities as an element of local development management, Proceedings of the 3rd International Conference Contemporary Issues in Theory and Practice of Management 2020, ISBN:978-83-7193-732-3, 2020

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Algorytm najkrótszej drogi w sieciach acyklicznych2
T-A-2Zagadnienie sieciowe z niejednorodnymi zasobami2
T-A-3Programowanie celowe w procesach gospodarczych4
T-A-4Wyznaczanie wielkości zatrudnienia2
T-A-5Podejmowanie decyzji w warunkach nieograniczonego horyzontu2
T-A-6Wielość celów w podejmowaniu decyzji4
T-A-7Modele z nieograniczonym horyzontem2
T-A-8Model odnowienia z nieskończoną liczba etapów2
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Optymalne decyzje menedżerskie. Menadżer i niepewność.2
T-W-2Modele sieciowe w planowaniu2
T-W-3Systemy kolejek a organizacja inwestycji2
T-W-4Taksonomia modeli masowej obsługi2
T-W-5Klasyfikacja modeli systemów kolejkowych i ich ocena2
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajeciach20
A-A-2Czytanie zalecanej literatury.5
A-A-3opracowanie studium przypadku5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajeciach10
A-W-2samodzielnie uzupełnia wiedzę w oparciu o wskazaną literaturę10
A-W-3przygotowanie się do egzaminu10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D5/14_W01Student posiada wiedzę o metodach wspomagajacych proces podejmowania decyzji kierowniczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01Ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Z_1A_W08Ma podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych i jest przygotowany do ich zastosowania w procesie podejmowania decyzji
Z_1A_W09Posiada wiedzę o podstawowych metodach badawczych wykorzystywanych w ocenie sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstw
Cel przedmiotuC-1wypracowanie umiejętności tworzenia modeli wspomagających podejmowanie decyzji.
C-2umiejetność wykorzystania algorytmów, najbardziej pomocnych w praktycznym zarządzaniu
Treści programoweT-W-1Optymalne decyzje menedżerskie. Menadżer i niepewność.
T-W-2Modele sieciowe w planowaniu
T-W-3Systemy kolejek a organizacja inwestycji
T-W-4Taksonomia modeli masowej obsługi
T-W-5Klasyfikacja modeli systemów kolejkowych i ich ocena
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Wykład problemowy.
M-4Wykład multimedialny.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: pisemny, obejmujący pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na wykładach//ćwiczeniach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał ponizej 60%
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 60-67%
3,5Student posiada więcej niż dostateczną wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 68-75%
4,0Student posiada dobrą wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 76-83%
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 84-91%
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 92-100%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D5/14_W02Student potrafi scharakteryzować załozenia metod wspomagających proces podejmowania decyzji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W09Posiada wiedzę o podstawowych metodach badawczych wykorzystywanych w ocenie sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstw
Cel przedmiotuC-1wypracowanie umiejętności tworzenia modeli wspomagających podejmowanie decyzji.
Treści programoweT-W-1Optymalne decyzje menedżerskie. Menadżer i niepewność.
T-A-5Podejmowanie decyzji w warunkach nieograniczonego horyzontu
T-A-3Programowanie celowe w procesach gospodarczych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-3Studium przypadków.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: pisemna ocena formująca w trakcie semestru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejetnosci z metod wpomagających proces podejmowania decyzji gospodarczych. Z egzaminu uzyskał ponizej 60%
3,0Student posiada podstawowe umiejetnosci z metod wpomagających proces podejmowania decyzji gospodarczych. Z egzaminu uzyskał ponizej 60%
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D5/14_U01Analizuje przyczyny przebiegu zjawisk gospodarczych i ich wpływ na podejmowanie decyzji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U04Analizuje i uwzględnia wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Cel przedmiotuC-1wypracowanie umiejętności tworzenia modeli wspomagających podejmowanie decyzji.
C-2umiejetność wykorzystania algorytmów, najbardziej pomocnych w praktycznym zarządzaniu
Treści programoweT-W-1Optymalne decyzje menedżerskie. Menadżer i niepewność.
T-A-6Wielość celów w podejmowaniu decyzji
T-A-3Programowanie celowe w procesach gospodarczych
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy.
M-3Studium przypadków.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: pisemny, obejmujący pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na wykładach//ćwiczeniach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał ponizej 60%
3,0Student posiada umiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 60-67%
3,5Student posiada więcej niż dostateczne umiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 68-75%
4,0Student posiada dobrą umiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 76-83%
4,5Student posiada dobre umiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 76-83%
5,0Student posiada bardzo dobreumiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 92-100%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D5/14_U02Posiada umiejetność wyboru i zastosowania właściwej metody w zależności od sytuacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U04Analizuje i uwzględnia wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Cel przedmiotuC-1wypracowanie umiejętności tworzenia modeli wspomagających podejmowanie decyzji.
C-2umiejetność wykorzystania algorytmów, najbardziej pomocnych w praktycznym zarządzaniu
Treści programoweT-W-2Modele sieciowe w planowaniu
T-W-3Systemy kolejek a organizacja inwestycji
T-W-4Taksonomia modeli masowej obsługi
T-W-5Klasyfikacja modeli systemów kolejkowych i ich ocena
T-A-8Model odnowienia z nieskończoną liczba etapów
T-A-1Algorytm najkrótszej drogi w sieciach acyklicznych
T-A-2Zagadnienie sieciowe z niejednorodnymi zasobami
T-A-4Wyznaczanie wielkości zatrudnienia
T-A-5Podejmowanie decyzji w warunkach nieograniczonego horyzontu
T-A-7Modele z nieograniczonym horyzontem
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Wykład problemowy.
M-3Studium przypadków.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: pisemny, obejmujący pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na wykładach//ćwiczeniach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętnosci z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał ponizej 60%
3,0Student posiada umiejętnosci z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał ponizej 60-67%
3,5Student posiada więcej niż dostateczne umiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 68-75%
4,0Student posiada dobrą umiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 76-83%
4,5Student posiada dobre umiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 76-83%
5,0Student posiada bardzo dobreumiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 92-100%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D5/06_K02student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole przy opracowaniu projektu modelu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Cel przedmiotuC-1wypracowanie umiejętności tworzenia modeli wspomagających podejmowanie decyzji.
C-2umiejetność wykorzystania algorytmów, najbardziej pomocnych w praktycznym zarządzaniu
Treści programoweT-W-2Modele sieciowe w planowaniu
T-W-3Systemy kolejek a organizacja inwestycji
T-W-4Taksonomia modeli masowej obsługi
T-A-1Algorytm najkrótszej drogi w sieciach acyklicznych
T-A-2Zagadnienie sieciowe z niejednorodnymi zasobami
T-A-4Wyznaczanie wielkości zatrudnienia
T-A-5Podejmowanie decyzji w warunkach nieograniczonego horyzontu
T-A-7Modele z nieograniczonym horyzontem
T-A-3Programowanie celowe w procesach gospodarczych
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy.
M-3Studium przypadków.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: pisemna ocena formująca w trakcie semestru.
S-2Ocena podsumowująca: pisemny, obejmujący pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na wykładach//ćwiczeniach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie wykazał umiejetności pracy samodzielnej i w zespole przy opracowaniu projektu w stopniu dostatecznym
3,0student wykazał umiejetność pracy samodzielnej i w zespole przy opracowaniu projektu w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D5/14_K01Student ma świadomość swojej wiedzy oraz potrzebę ciągłego uczenia się
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Cel przedmiotuC-1wypracowanie umiejętności tworzenia modeli wspomagających podejmowanie decyzji.
Treści programoweT-W-1Optymalne decyzje menedżerskie. Menadżer i niepewność.
T-A-5Podejmowanie decyzji w warunkach nieograniczonego horyzontu
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy.
M-3Studium przypadków.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: pisemny, obejmujący pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na wykładach//ćwiczeniach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy. Z egzaminu uzyskał ponizej 60%
3,0Student posiada dostateczną świadomość swojej wiedzy Z egzaminu uzyskał 60-67%
3,5
4,0
4,5
5,0