Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S1)
Sylabus przedmiotu Instalacje elektryczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Automatyka i robotyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Instalacje elektryczne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Maszyn i Napędów Elektrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Paplicki <Piotr.Paplicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Cierzniewski <Piotr.Cierzniewski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw elektrotechniki. |
W-2 | Umiejętność rysowania w AutoCAD. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z budową i podstawami projektowania instalacji elektrycznych stosowanych w obiektach przemysłowych. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności doboru urządzeń elektrycznych stosowanych w instalacjach elektrycznych. |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności obliczania parametrów zwarciowych i doboru urządzeń zabezpieczających instalacje elektryczne. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt układu zasilania przemysłowego odbiorcy energii elektrycznej: wyznaczenie mocy szczytowej, dobór i rozmieszczenie rozdzielnic elektrycznych, projekt tras kablowych. | 20 |
T-P-2 | Wyznaczenie charakterystycznych wielkości zwarciowych oraz spadków napięć w instalacji elektrycznej. | 5 |
T-P-3 | Dobór rozdzielnic elektrycznych, kabli oraz aparatów łączeniowych i zabezpieczających z wykorzystaniem dostępnego oprogramowania wspomagającego czynności projektowe. | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Układy sieci i instalacji elektroenergetycznych nn. | 2 |
T-W-2 | Przewody i kable w sieciach i instalacjach elektrycznych nn. | 1 |
T-W-3 | Zakłócenia w instalacjach elektrycznych nn. | 1 |
T-W-4 | Łączniki elektroenergetyczne nn. | 2 |
T-W-5 | Urządzenia ochronne nadprądowe i różnicowoprądowe nn. | 2 |
T-W-6 | Ochrona przeciwporażeniowa w instalacjach elektrycznych nn. | 2 |
T-W-7 | Zasady doboru urządzeń elektrycznych nn. | 3 |
T-W-8 | Ochrona odgromowa i przepięciowa w instalacjach elektrycznych | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-P-2 | Samodzielne studiowanie tematyki zajęć oraz przygotowanie się do zaliczenia projektu. | 40 |
70 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie tematyki zajęć oraz przygotowanie się do zaliczenia wykładu. | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca/wykład informacyjny. |
M-2 | Metoda praktyczna/metoda projektów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona po zakończeniu wykładów na podstawie wyniku testu z zaliczenia treści wykładów. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona na podstawie samodzielnie przygotowanego i przedstawionego przez studenta sprawozdania z projektu. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_1A_C33_W01 Student ma podstawową wiedzę z zakresu sieci i instacji elektrycznych stosowanych w obiektach przemysłowych. | AR_1A_W13 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-8, T-W-7, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_1A_C33_U01 Student potarfi zaprojektować instalacje elektryczną oraz sporządzić dokumentację techniczną typowego układu zasilania wykorzystując odpowiednie narzędzia informatyczne. | AR_1A_U04 | — | — | C-2 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
AR_1A_C33_U02 Student potrafi dokonać podstawowych obliczeń parametrów zwarciowych oraz wykorzystać narzędzia CAD do obliczeń prądów zwarciowych w instalacji elektrycznej. | AR_1A_U04 | — | — | C-3 | T-P-2, T-P-3 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_1A_C33_W01 Student ma podstawową wiedzę z zakresu sieci i instacji elektrycznych stosowanych w obiektach przemysłowych. | 2,0 | Student uzyskał poniżej 50% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia. |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia. | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia. | |
5,0 | Student uzyskał powyżej 90% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_1A_C33_U01 Student potarfi zaprojektować instalacje elektryczną oraz sporządzić dokumentację techniczną typowego układu zasilania wykorzystując odpowiednie narzędzia informatyczne. | 2,0 | Student nie złożył sprawozdania z projektu lub student złożył sprawozdanie, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 0-50%. |
3,0 | Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 51-60%. | |
3,5 | Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 61-70%. | |
4,0 | Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 71-80%. | |
4,5 | Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 81-90%. | |
5,0 | Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 91-100%. | |
AR_1A_C33_U02 Student potrafi dokonać podstawowych obliczeń parametrów zwarciowych oraz wykorzystać narzędzia CAD do obliczeń prądów zwarciowych w instalacji elektrycznej. | 2,0 | Student nie złożył sprawozdania z projektu lub student złożył sprawozdanie, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 0-50%. |
3,0 | Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 51-60%. | |
3,5 | Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 61-70%. | |
4,0 | Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 71-80%. | |
4,5 | Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 81-90%. | |
5,0 | Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 91-100%. |
Literatura podstawowa
- Markiewicz H., Instalacje Elektryczne, WNT, Warszawa, 2008
- Związane z przedmiotem rozporządzenia i normy - aktualne w okresie realizacji wykładu.
- Katalogii producentów