Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)

Sylabus przedmiotu Metody matematyczne w elektrotechnice:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Metody matematyczne w elektrotechnice
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki Stosowanej
Nauczyciel odpowiedzialny Stanisław Gratkowski <Stanislaw.Gratkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Andrzej Brykalski <Andrzej.Brykalski@zut.edu.pl>, Irena Karpik <Irena.Karpik@zut.edu.pl>, Krzysztof Stawicki <Krzysztof.Stawicki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 18 2,00,38zaliczenie
wykładyW2 18 2,00,62egzamin
ćwiczenia audytoryjneA2 12 1,00,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie przedmiotu Matematyka.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunkach technicznych oraz do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów fizycznych.
C-2Zapoznanie z podstawowymi metodami numerycznymi oraz poszerzenie zakresu znajomości metod matematycznych, co ma umożliwić nabycie umiejętności tworzenia algorytmów numerycznych i podejmowanie decyzji projektowych na poziomie inżynierskim w zakresie zadań obliczeniowych elektrotechniki.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Układy równań algebraicznych.1
T-A-2Interpolacja i aproksymacja.1
T-A-3Całka.1
T-A-4Pochodna, operatory różniczkowe.4
T-A-5Numeryczne metody rozwiązywania równań różniczkowych cząstkowych.5
12
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do Matlaba1
T-L-2Rozwiązywanie równań nieliniowych1
T-L-3Układ równań liniowych (eliminacja Gaussa)2
T-L-4Interpolacja1
T-L-5Całkowanie numeryczne1
T-L-6Różniczkowanie numeryczne1
T-L-7Operatory różniczkowe: gradient, dywergencja, rotacja3
T-L-8Metoda odbić zwierciadlanych1
T-L-9Metoda różnic skończonych1
T-L-10Metoda elementów skończonych5
T-L-11Elementy statystyki1
18
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia w metodach numerycznych.1
T-W-2Wybrane metody rozwiązywania równań nieliniowych.1
T-W-3Wybrane zagadnienia algebry liniowej: rozwiązywanie układów równań liniowych i grupy układów równań, odwracanie macierzy2
T-W-4Interpolacja i aproksymacja1
T-W-5Numeryczne różniczkowanie i całkowanie1
T-W-6Numeryczne metody rozwiązywania równań różniczkowych zwyczajnych1
T-W-7Metoda odbić zwierciadlanych w zagadnieniach elektrotechniki1
T-W-8Układy współrzędnych; operatory różniczkowe: dywergencja, gradient, rotacja, operator Laplace’a dla funkcji skalarnej i wektorowej; przykłady równań różniczkowych cząstkowych w zagadnieniach elektrotechniki3
T-W-9Metoda rozdzielenia zmiennych i jej zastosowania, funkcje specjalne3
T-W-10Metody różnicowe, wprowadzenie do metody elementów skończonych3
T-W-11Podstawy rachunku prawdopodobieństwa i statystyki1
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach12
A-A-2Przygotowanie do zajęć.13
25
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.18
A-L-2Przygotowanie do zajęć.32
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.18
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów wraz ze studiowaniem literatury.22
A-W-3Przygotowanie do egzaminu.10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjno-problemowy.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera.
M-3Metody problemowe z użyciem dostępnego na zajęciach sprzętu i oprogramowania.
M-4Ćwiczenia audytoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Wykład: na podstawie dyskusji.
S-2Ocena formująca: Ocena pracy studenta podczas wykonywania ćwiczeń laboratoryjnych.
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny połączony z egzaminem ustnym.
S-4Ocena formująca: Sprawdziany przed rozpoczęciem ćwiczenia laboratoryjnego.
S-5Ocena formująca: Test.
S-6Ocena podsumowująca: Kolokwium.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C03x_W02
Student ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę niezbędną do matematycznego opisu i zagadnień inżynierskich.
EL_1A_W01C-2, C-1T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-9, T-W-5, T-W-11, T-W-6M-1S-3, S-1
EL_1A_C03x_W03
Student ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę niezbędną do matematycznego opisu i analizy zagadnień elektrotechniki.
EL_1A_W01C-2, C-1T-W-8, T-W-7, T-W-10M-1S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C03x_U01
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich.
EL_1A_U07C-2, C-1T-L-10, T-L-1, T-L-8, T-L-7, T-L-6, T-L-9, T-L-3, T-L-4, T-L-11, T-L-2, T-L-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-2, M-4S-2, S-4, S-5, S-6
EL_1A_C03x_U02
Student potrafi wykorzystać poznane metody, modele matematyczne i symulacje komputerowe do rozwiązywania problemów matematycznych i inżynierskich.
EL_1A_U07C-2T-L-10, T-L-8, T-L-9, T-L-11M-2, M-3S-2, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C03x_W02
Student ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę niezbędną do matematycznego opisu i zagadnień inżynierskich.
2,0Student nie uzyskał z każdej formy oceny min. 3,00.
3,0Student uzyskał średnią z form ocen min. 3,00 i z każdej formy oceny min. 3,00.
3,5Student uzyskał średnią z form ocen min. 3,25 i z każdej formy oceny min. 3,00.
4,0Student uzyskał średnią z form ocen min. 3,75 i z każdej formy oceny min. 3,00.
4,5Student uzyskał średnią z form ocen min. 4,25 i z każdej formy oceny min. 3,00.
5,0Student uzyskał średnią z form ocen min. 4,75 i z każdej formy oceny min. 3,00.
EL_1A_C03x_W03
Student ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę niezbędną do matematycznego opisu i analizy zagadnień elektrotechniki.
2,0Student nie uzyskał z każdej formy oceny min. 3,00.
3,0Student uzyskał średnią z form ocen min. 3,00 i z każdej formy oceny min. 3,00.
3,5Student uzyskał średnią z form ocen min. 3,25 i z każdej formy oceny min. 3,00.
4,0Student uzyskał średnią z form ocen min. 3,75 i z każdej formy oceny min. 3,00.
4,5Student uzyskał średnią z form ocen min. 4,25 i z każdej formy oceny min. 3,00.
5,0Student uzyskał średnią z form ocen min. 4,75 i z każdej formy oceny min. 3,00.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C03x_U01
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich.
2,0Student nie uzyskał z każdej formy oceny min. 3,00.
3,0Student uzyskał średnią z form ocen min. 3,00 i z każdej formy oceny min. 3,00.
3,5Student uzyskał średnią z form ocen min. 3,25 i z każdej formy oceny min. 3,00.
4,0Student uzyskał średnią z form ocen min. 3,75 i z każdej formy oceny min. 3,00.
4,5Student uzyskał średnią z form ocen min. 4,25 i z każdej formy oceny min. 3,00.
5,0Student uzyskał średnią z form ocen min. 4,75 i z każdej formy oceny min. 3,00.
EL_1A_C03x_U02
Student potrafi wykorzystać poznane metody, modele matematyczne i symulacje komputerowe do rozwiązywania problemów matematycznych i inżynierskich.
2,0Student nie uzyskał z każdej formy oceny min. 3,00.
3,0Student uzyskał średnią z form ocen min. 3,00 i z każdej formy oceny min. 3,00.
3,5Student uzyskał średnią z form ocen min. 3,25 i z każdej formy oceny min. 3,00.
4,0Student uzyskał średnią z form ocen min. 3,75 i z każdej formy oceny min. 3,00.
4,5Student uzyskał średnią z form ocen min. 4,25 i z każdej formy oceny min. 3,00.
5,0Student uzyskał średnią z form ocen min. 4,75 i z każdej formy oceny min. 3,00.

Literatura podstawowa

  1. Baron B., Piątek Ł, Metody numeryczne w C++ Builder, Helion, 2004
  2. Dahlgquist G., Bjöck A., Metody numeryczne, PWN, Warszawa, 1983
  3. Fortuna Z., Macukow B., Wąsowski J., Metody numeryczne, WNT, Warszawa, 1982
  4. Kiełbasiński A., Schwetlick H., Numeryczna algebra liniowa, WNT, Warszawa, 1992
  5. Ralston A., Wstęp do analizy numerycznej, PWN, Warszawa, 1983
  6. Kosma Z., Metody numeryczne dla zastosowań inżynierskich, Wydawnictwo Politechniki Radomskiej, Radom, 1999
  7. Kącki E., Równania różniczkowe cząstkowe w zagadnieniach fizyki i techniki, WNT, Warszawa, 1992
  8. Grzymkowski R., Kapusta A., Nowak I., Słota D., Metody numeryczne. Zagadnienia brzegowe, Wydawnictwo Pracowni Komputerowej Jacka Skalmierskiego, Gliwice, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Chari M.V.K., Salon S.J., Numerical methods in electromagnetism, Academic press, New York, 2000

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Układy równań algebraicznych.1
T-A-2Interpolacja i aproksymacja.1
T-A-3Całka.1
T-A-4Pochodna, operatory różniczkowe.4
T-A-5Numeryczne metody rozwiązywania równań różniczkowych cząstkowych.5
12

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do Matlaba1
T-L-2Rozwiązywanie równań nieliniowych1
T-L-3Układ równań liniowych (eliminacja Gaussa)2
T-L-4Interpolacja1
T-L-5Całkowanie numeryczne1
T-L-6Różniczkowanie numeryczne1
T-L-7Operatory różniczkowe: gradient, dywergencja, rotacja3
T-L-8Metoda odbić zwierciadlanych1
T-L-9Metoda różnic skończonych1
T-L-10Metoda elementów skończonych5
T-L-11Elementy statystyki1
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia w metodach numerycznych.1
T-W-2Wybrane metody rozwiązywania równań nieliniowych.1
T-W-3Wybrane zagadnienia algebry liniowej: rozwiązywanie układów równań liniowych i grupy układów równań, odwracanie macierzy2
T-W-4Interpolacja i aproksymacja1
T-W-5Numeryczne różniczkowanie i całkowanie1
T-W-6Numeryczne metody rozwiązywania równań różniczkowych zwyczajnych1
T-W-7Metoda odbić zwierciadlanych w zagadnieniach elektrotechniki1
T-W-8Układy współrzędnych; operatory różniczkowe: dywergencja, gradient, rotacja, operator Laplace’a dla funkcji skalarnej i wektorowej; przykłady równań różniczkowych cząstkowych w zagadnieniach elektrotechniki3
T-W-9Metoda rozdzielenia zmiennych i jej zastosowania, funkcje specjalne3
T-W-10Metody różnicowe, wprowadzenie do metody elementów skończonych3
T-W-11Podstawy rachunku prawdopodobieństwa i statystyki1
18

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach12
A-A-2Przygotowanie do zajęć.13
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.18
A-L-2Przygotowanie do zajęć.32
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.18
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów wraz ze studiowaniem literatury.22
A-W-3Przygotowanie do egzaminu.10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C03x_W02Student ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę niezbędną do matematycznego opisu i zagadnień inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W01Ma wiedzę w zakresie matematyki obejmującą algebrę, analizę, ciągi oraz elementy rachunku różniczkowego i całkowego, rachunku macierzowego oraz rachunku prawdopodobieństwa, w tym metody matematyczne i metody numeryczne niezbędne do: - opisu i analizy działania obwodów elektrycznych a także podstawowych zjawisk fizycznych w nich występujących; - opisu i analizy działania systemów elektrycznych; - opisu i analizy algorytmów przetwarzania sygnałów; - syntezy elementów, układów i systemów elektrycznych
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi metodami numerycznymi oraz poszerzenie zakresu znajomości metod matematycznych, co ma umożliwić nabycie umiejętności tworzenia algorytmów numerycznych i podejmowanie decyzji projektowych na poziomie inżynierskim w zakresie zadań obliczeniowych elektrotechniki.
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunkach technicznych oraz do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów fizycznych.
Treści programoweT-W-4Interpolacja i aproksymacja
T-W-1Podstawowe pojęcia w metodach numerycznych.
T-W-3Wybrane zagadnienia algebry liniowej: rozwiązywanie układów równań liniowych i grupy układów równań, odwracanie macierzy
T-W-2Wybrane metody rozwiązywania równań nieliniowych.
T-W-9Metoda rozdzielenia zmiennych i jej zastosowania, funkcje specjalne
T-W-5Numeryczne różniczkowanie i całkowanie
T-W-11Podstawy rachunku prawdopodobieństwa i statystyki
T-W-6Numeryczne metody rozwiązywania równań różniczkowych zwyczajnych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny połączony z egzaminem ustnym.
S-1Ocena formująca: Wykład: na podstawie dyskusji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie uzyskał z każdej formy oceny min. 3,00.
3,0Student uzyskał średnią z form ocen min. 3,00 i z każdej formy oceny min. 3,00.
3,5Student uzyskał średnią z form ocen min. 3,25 i z każdej formy oceny min. 3,00.
4,0Student uzyskał średnią z form ocen min. 3,75 i z każdej formy oceny min. 3,00.
4,5Student uzyskał średnią z form ocen min. 4,25 i z każdej formy oceny min. 3,00.
5,0Student uzyskał średnią z form ocen min. 4,75 i z każdej formy oceny min. 3,00.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C03x_W03Student ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę niezbędną do matematycznego opisu i analizy zagadnień elektrotechniki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W01Ma wiedzę w zakresie matematyki obejmującą algebrę, analizę, ciągi oraz elementy rachunku różniczkowego i całkowego, rachunku macierzowego oraz rachunku prawdopodobieństwa, w tym metody matematyczne i metody numeryczne niezbędne do: - opisu i analizy działania obwodów elektrycznych a także podstawowych zjawisk fizycznych w nich występujących; - opisu i analizy działania systemów elektrycznych; - opisu i analizy algorytmów przetwarzania sygnałów; - syntezy elementów, układów i systemów elektrycznych
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi metodami numerycznymi oraz poszerzenie zakresu znajomości metod matematycznych, co ma umożliwić nabycie umiejętności tworzenia algorytmów numerycznych i podejmowanie decyzji projektowych na poziomie inżynierskim w zakresie zadań obliczeniowych elektrotechniki.
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunkach technicznych oraz do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów fizycznych.
Treści programoweT-W-8Układy współrzędnych; operatory różniczkowe: dywergencja, gradient, rotacja, operator Laplace’a dla funkcji skalarnej i wektorowej; przykłady równań różniczkowych cząstkowych w zagadnieniach elektrotechniki
T-W-7Metoda odbić zwierciadlanych w zagadnieniach elektrotechniki
T-W-10Metody różnicowe, wprowadzenie do metody elementów skończonych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny połączony z egzaminem ustnym.
S-1Ocena formująca: Wykład: na podstawie dyskusji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie uzyskał z każdej formy oceny min. 3,00.
3,0Student uzyskał średnią z form ocen min. 3,00 i z każdej formy oceny min. 3,00.
3,5Student uzyskał średnią z form ocen min. 3,25 i z każdej formy oceny min. 3,00.
4,0Student uzyskał średnią z form ocen min. 3,75 i z każdej formy oceny min. 3,00.
4,5Student uzyskał średnią z form ocen min. 4,25 i z każdej formy oceny min. 3,00.
5,0Student uzyskał średnią z form ocen min. 4,75 i z każdej formy oceny min. 3,00.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C03x_U01Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U07Potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, a także symulacje komputerowe do analizy i oceny działania elementów, maszyn oraz urządzeń elektrycznych i przekształtników energii elektrycznej
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi metodami numerycznymi oraz poszerzenie zakresu znajomości metod matematycznych, co ma umożliwić nabycie umiejętności tworzenia algorytmów numerycznych i podejmowanie decyzji projektowych na poziomie inżynierskim w zakresie zadań obliczeniowych elektrotechniki.
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunkach technicznych oraz do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów fizycznych.
Treści programoweT-L-10Metoda elementów skończonych
T-L-1Wprowadzenie do Matlaba
T-L-8Metoda odbić zwierciadlanych
T-L-7Operatory różniczkowe: gradient, dywergencja, rotacja
T-L-6Różniczkowanie numeryczne
T-L-9Metoda różnic skończonych
T-L-3Układ równań liniowych (eliminacja Gaussa)
T-L-4Interpolacja
T-L-11Elementy statystyki
T-L-2Rozwiązywanie równań nieliniowych
T-L-5Całkowanie numeryczne
T-A-1Układy równań algebraicznych.
T-A-2Interpolacja i aproksymacja.
T-A-3Całka.
T-A-4Pochodna, operatory różniczkowe.
T-A-5Numeryczne metody rozwiązywania równań różniczkowych cząstkowych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera.
M-4Ćwiczenia audytoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena pracy studenta podczas wykonywania ćwiczeń laboratoryjnych.
S-4Ocena formująca: Sprawdziany przed rozpoczęciem ćwiczenia laboratoryjnego.
S-5Ocena formująca: Test.
S-6Ocena podsumowująca: Kolokwium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie uzyskał z każdej formy oceny min. 3,00.
3,0Student uzyskał średnią z form ocen min. 3,00 i z każdej formy oceny min. 3,00.
3,5Student uzyskał średnią z form ocen min. 3,25 i z każdej formy oceny min. 3,00.
4,0Student uzyskał średnią z form ocen min. 3,75 i z każdej formy oceny min. 3,00.
4,5Student uzyskał średnią z form ocen min. 4,25 i z każdej formy oceny min. 3,00.
5,0Student uzyskał średnią z form ocen min. 4,75 i z każdej formy oceny min. 3,00.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C03x_U02Student potrafi wykorzystać poznane metody, modele matematyczne i symulacje komputerowe do rozwiązywania problemów matematycznych i inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U07Potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, a także symulacje komputerowe do analizy i oceny działania elementów, maszyn oraz urządzeń elektrycznych i przekształtników energii elektrycznej
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi metodami numerycznymi oraz poszerzenie zakresu znajomości metod matematycznych, co ma umożliwić nabycie umiejętności tworzenia algorytmów numerycznych i podejmowanie decyzji projektowych na poziomie inżynierskim w zakresie zadań obliczeniowych elektrotechniki.
Treści programoweT-L-10Metoda elementów skończonych
T-L-8Metoda odbić zwierciadlanych
T-L-9Metoda różnic skończonych
T-L-11Elementy statystyki
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera.
M-3Metody problemowe z użyciem dostępnego na zajęciach sprzętu i oprogramowania.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena pracy studenta podczas wykonywania ćwiczeń laboratoryjnych.
S-4Ocena formująca: Sprawdziany przed rozpoczęciem ćwiczenia laboratoryjnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie uzyskał z każdej formy oceny min. 3,00.
3,0Student uzyskał średnią z form ocen min. 3,00 i z każdej formy oceny min. 3,00.
3,5Student uzyskał średnią z form ocen min. 3,25 i z każdej formy oceny min. 3,00.
4,0Student uzyskał średnią z form ocen min. 3,75 i z każdej formy oceny min. 3,00.
4,5Student uzyskał średnią z form ocen min. 4,25 i z każdej formy oceny min. 3,00.
5,0Student uzyskał średnią z form ocen min. 4,75 i z każdej formy oceny min. 3,00.