Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)
Sylabus przedmiotu Platforma LabVIEW:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Platforma LabVIEW | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Maszyn i Napędów Elektrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Paplicki <Piotr.Paplicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Paplicki <Piotr.Paplicki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 12 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy informatyki, Informatyka i programowanie obiektowe, Metody matematyczne w elektrotechnice |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student poprawnie formułuje algorytm postępowania dla konkretnego problemu i potrafi go zapisać w języku G |
C-2 | Student posługuje się pętlami, zmiennymi i ciągami o różnym charakterze,potrafi obsłużyć wejścia/wyjścia zewnętrzego urządzenia pomiarowego, stworzyć interfejs użytkownika |
C-3 | Student potrafi dobierać niezbędne narzędzia, typy zmiennych, struktury algorytmów i narzędzia kontrolno - diagnostyczne by tworzyć aplikacje kontrolno - pomiarowe dla konkretnego typu zagadnień |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie do platformy LabView | 1 |
T-L-2 | Nawigacja w programie LabView - okna, menu, front panel, block diagram, tworzenie projektów, funkcje | 2 |
T-L-3 | Rozwiązywanie problemów oraz debuggowanie aplikacji w środowisku LV | 1 |
T-L-4 | Implementacja VI - pętle while i for, sekwencje | 1 |
T-L-5 | Tworzenie aplikacji modułowej w środowisku LV | 2 |
T-L-6 | Tworzenie oraz posługiwanie się strukturami danych w środowisku LV | 2 |
9 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Wprowadzenie, wybór tematu projektu | 1 |
T-P-2 | Realizacja projektu | 7 |
T-P-3 | Prezentacja projektu | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-L-2 | praca w domu i przygotowanie dokumentacji | 40 |
49 | ||
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-P-2 | Praca własna | 40 |
49 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: opis |
M-2 | Metody problemowe: wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa |
M-3 | Metody programowe: z użyciem komputera |
M-4 | Metody praktyczne: metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena przygotowanego projektu na podstawie analizy działania aplikacji oraz prezentacji studenta |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_O07-01_W03 Student poprawnie formułuje algorytm postępowania dla konkretnego problemu i potrafi go zapisać w języku G | EL_1A_W11 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-4, T-L-6, T-L-5, T-L-3 | M-3, M-4, M-2 | S-1 |
EL_1A_O07-01_W04 Student posługuje się pętlami, zmiennymi i ciągami o różnym charakterze,potrafi obsłużyć wejścia/wyjścia zewnętrzego urządzenia pomiarowego, stworzyć interfejs użytkownika | EL_1A_W18 | — | — | C-2 | T-L-4, T-L-6, T-L-5, T-L-3 | M-3, M-4, M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_O07-01_U01 Student potrafi dobierać, analizować i tworzyć aplikacje pomiarowo - kontrolno - symulacyjne przy pomocy platformy LabView | EL_1A_U08, EL_1A_U09, EL_1A_U22 | — | — | C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-6, T-L-5, T-L-3 | M-3, M-4, M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_O07-01_W03 Student poprawnie formułuje algorytm postępowania dla konkretnego problemu i potrafi go zapisać w języku G | 2,0 | Student uzyskał poniżej 50% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
5,0 | Student uzyskał powyżej 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
EL_1A_O07-01_W04 Student posługuje się pętlami, zmiennymi i ciągami o różnym charakterze,potrafi obsłużyć wejścia/wyjścia zewnętrzego urządzenia pomiarowego, stworzyć interfejs użytkownika | 2,0 | Student uzyskał poniżej 50% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
5,0 | Student uzyskał powyżej 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_O07-01_U01 Student potrafi dobierać, analizować i tworzyć aplikacje pomiarowo - kontrolno - symulacyjne przy pomocy platformy LabView | 2,0 | Student nie potrafi dobrać niezbędnego narzędzia, typu zmiennych, struktury algorytmów i narzędzi kontrolno - diagnostyczne aby tworzyć aplikacje kontrolno - pomiarowe dla konkretnego typu zagadnień |
3,0 | Student potrafi dobierać niezbędne narzędzia, typy zmiennych, struktury algorytmów i narzędzia kontrolno - diagnostyczne by tworzyć aplikacje kontrolno - pomiarowe dla konkretnego typu zagadnień | |
3,5 | Student zna i potrafi wymienić podstawowe typy zmiennych , struktury algorytmów i narzędzia kontrolno - diagnostyczne by tworzyć aplikacje kontrolno - pomiarowe dla konkretnego typu zagadnień | |
4,0 | Student zna i potrafi zaimplementować podstawowe typy zmiennych , struktury algorytmów i narzędzia kontrolno - diagnostyczne by tworzyć aplikacje kontrolno - pomiarowe dla konkretnego typu zagadnień | |
4,5 | Student zna i potrafi zaimplementować zaawansowane typy zmiennych i zaawansowane struktury algorytmów | |
5,0 | Student zna i potrafi zaimplementować zaawansowane typy zmiennych , zaawansowane struktury algorytmów i wzorce projektowe |
Literatura podstawowa
- Tłaczała Wiesław, Środowisko LabVIEW w eksperymencie wspomaganym komputerowo, WNT, Warszawa, 2002
- www.ni.com, MAteriały elektroniczne firmy NI, -, -, 2011