Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)

Sylabus przedmiotu Programowanie wirtualnych przyrządów pomiarowych w języku G:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Programowanie wirtualnych przyrządów pomiarowych w języku G
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Maszyn i Napędów Elektrycznych
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Paplicki <Piotr.Paplicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 12 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 9 2,00,56zaliczenie
projektyP7 9 2,00,44zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy technologii informatycznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia rysunków technicznych w AutoCAD.
C-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia rysunków w programie AutoCAD na potrzeby konkretnych projektów elektrycznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Przystosowanie AutoCAD do indywidualnych potrzeb użytkownika1
T-L-2Rysowanie oraz edycja podstawowych obiektów 2D i 3D.2
T-L-3Techniki precyzyjnego rysowania.2
T-L-4Wczytywanie, oglądanie, wydruki, modyfikacje rysunków.2
T-L-5Tworzenie schematu elektrycznego.2
9
projekty
T-P-1Wprowadzenie, wybór tematu projektu.1
T-P-2Realizacja projektu.7
T-P-3Prezentacja projektu.1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.9
A-L-2Przygotowanie się do zajęć.11
A-L-3Opracowanie projektowe.30
50
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-P-2Przygotowanie i praca własna w domu41
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe: wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa.
M-2Metody programowane: z użyciem komputera.
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne, metoda projektów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena przygotowanego projektu oraz prezentacji studenta.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O07-02_W01
Student zna podstawowe możliwości AutoCAD i potrafi wskazać algorytm postępowania dla konkretnego projektu.
EL_1A_W11, EL_1A_W18C-1, C-2T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-2, T-L-1M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O07-02_U01
Student potrafi poprawnie wykorzystać AutoCAD przy tworzeniu prostych rysunków technicznych.
EL_1A_U08, EL_1A_U09, EL_1A_U22C-1, C-2T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-2, T-L-1M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_O07-02_W01
Student zna podstawowe możliwości AutoCAD i potrafi wskazać algorytm postępowania dla konkretnego projektu.
2,0
3,0Student zna podstawowe możliwości AutoCAD i potrafi wskazać algorytm postępowania dla konkretnego projektu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_O07-02_U01
Student potrafi poprawnie wykorzystać AutoCAD przy tworzeniu prostych rysunków technicznych.
2,0
3,0Student potrafi poprawnie wykorzystać AutoCAD przy tworzeniu prostych rysunków technicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Michel K, Sapiński T, Czytam rysunek techniczny, WSiP, Warszawa, 1999, szóste

Literatura dodatkowa

  1. Pikoń A., Pierwsze kroki AutoCAD 2009 PL, Helion, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Przystosowanie AutoCAD do indywidualnych potrzeb użytkownika1
T-L-2Rysowanie oraz edycja podstawowych obiektów 2D i 3D.2
T-L-3Techniki precyzyjnego rysowania.2
T-L-4Wczytywanie, oglądanie, wydruki, modyfikacje rysunków.2
T-L-5Tworzenie schematu elektrycznego.2
9

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wprowadzenie, wybór tematu projektu.1
T-P-2Realizacja projektu.7
T-P-3Prezentacja projektu.1
9

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.9
A-L-2Przygotowanie się do zajęć.11
A-L-3Opracowanie projektowe.30
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-P-2Przygotowanie i praca własna w domu41
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_O07-02_W01Student zna podstawowe możliwości AutoCAD i potrafi wskazać algorytm postępowania dla konkretnego projektu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W11Ma szczegółową i uporządkowaną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji sieci i instalacji niskiego napięcia oraz instalacji oświetleniowych a także zna techniki oraz oprogramowanie wykorzystywane przy projektowaniu instalacji, zna języki opisu elementów składowych
EL_1A_W18Orientuje się w obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych elektrotechniki
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia rysunków technicznych w AutoCAD.
C-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia rysunków w programie AutoCAD na potrzeby konkretnych projektów elektrycznych.
Treści programoweT-L-4Wczytywanie, oglądanie, wydruki, modyfikacje rysunków.
T-L-3Techniki precyzyjnego rysowania.
T-L-5Tworzenie schematu elektrycznego.
T-L-2Rysowanie oraz edycja podstawowych obiektów 2D i 3D.
T-L-1Przystosowanie AutoCAD do indywidualnych potrzeb użytkownika
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe: wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa.
M-2Metody programowane: z użyciem komputera.
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne, metoda projektów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowanego projektu oraz prezentacji studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe możliwości AutoCAD i potrafi wskazać algorytm postępowania dla konkretnego projektu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_O07-02_U01Student potrafi poprawnie wykorzystać AutoCAD przy tworzeniu prostych rysunków technicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U08Potrafi posłużyć się właściwie dobranymi środowiskami programistycznymi, symulatorami oraz narzędziami komputerowo wspomaganego projektowania do symulacji, projektowania i weryfikacji elementów, urządzeń i maszyn elektrycznych, przekształtników oraz prostych instalacji elektrycznych
EL_1A_U09Potrafi porównać rozwiązania projektowe elementów, urządzeń i maszyn elektrycznych oraz instalacji elektrycznych ze względu na zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne (pobór mocy, koszt, funkcjonalność itp.)
EL_1A_U22Ma umiejętności pozwalające na realizację wybranych zadań z kierunków studiów powiązanych z elektrotechniką
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia rysunków technicznych w AutoCAD.
C-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia rysunków w programie AutoCAD na potrzeby konkretnych projektów elektrycznych.
Treści programoweT-L-4Wczytywanie, oglądanie, wydruki, modyfikacje rysunków.
T-L-3Techniki precyzyjnego rysowania.
T-L-5Tworzenie schematu elektrycznego.
T-L-2Rysowanie oraz edycja podstawowych obiektów 2D i 3D.
T-L-1Przystosowanie AutoCAD do indywidualnych potrzeb użytkownika
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe: wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa.
M-2Metody programowane: z użyciem komputera.
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne, metoda projektów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowanego projektu oraz prezentacji studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi poprawnie wykorzystać AutoCAD przy tworzeniu prostych rysunków technicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0