Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S1)
Sylabus przedmiotu Narzędzia CAD w instalacjach elektrycznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Narzędzia CAD w instalacjach elektrycznych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Maszyn i Napędów Elektrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Paplicki <Piotr.Paplicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiadomości z zakresu instalacji i urządzeń elektrycznych. |
W-2 | Umiejętność rysowania w AutoCAD. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejętności tworzenia dokumentacji projektowej z wykorzystaniem narzędzi CAD. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności projektowania rozdzielnic elektryczych z wykorzystaniem narzędzi CAD. |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności wykorzystania narzędzi CAD do obliczeń podstawowych parametrów sieci i instalacji elektrycznych. |
C-4 | Ukształtowanie umiejętności wykorzystania narzędzi CAD przy doborze kabli oraz urządzeń rozdzielczych, łączeniowych i zabezpieczających sieci i instalacje elektryczne. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Tworzenie i wyodrębnianie punktów geodezyjnych na planach elektrycznych. | 2 |
T-L-2 | Tworzenie symboli elektrycznych stosowanych w projektach instalacji elektrycznej. | 4 |
T-L-3 | Tworzenie planów instalacji elektrycznej w obiektach budowlanych. | 6 |
T-L-4 | Tworzenie schematu elektrycznego wybranych złącz koblowo-pomiarowych. | 4 |
T-L-5 | Tworzenie schematu strukturalnego zasilania obiektu budowlanego. | 2 |
T-L-6 | Tworzenie schematów i widoków rozdzielnic elektrycznych. | 10 |
T-L-7 | Zaliczenie laboratorium laboratoryjnych. | 2 |
30 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Projekt układu zasilania, rozdziału i pomiaru energii elektrycznej dla budynu wielorodzinnego. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-L-2 | Samodzielne studiowanie tematyki zajęć oraz przygotowanie się do zaliczenia laboratorium. | 20 |
50 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-P-2 | Samodzielne studiowanie tematyki zajęć oraz przygotowanie się do zaliczenia projektu. | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda praktyczna/ćwiczenia laboratoryjne. |
M-2 | Metoda praktyczna/metoda projektów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona po zakończeniu całego cyklu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie samodzielnie przygotowanego i przedstawionego przez studenta sprawozdania z ćwiczeń. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanego projektu oraz prezentacji studenta. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C05_W01 Student zna podstawowe możliwości CAD i potrafi wskazać algorytm postępowania dla konkretnego zadania projektowego. | EL_1A_W11, EL_1A_W18 | — | — | C-1, C-3, C-4, C-2 | T-L-4, T-L-5, T-L-1, T-L-7, T-L-2, T-L-6, T-L-3, T-P-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C05_U01 Student potrafi tworzyć dokumentację projektową z wykorzystaniem narzędzi CAD. | EL_1A_U08, EL_1A_U09, EL_1A_U22 | — | — | C-1 | T-L-4, T-L-1, T-L-7, T-L-2, T-L-3 | M-1 | S-1 |
EL_1A_C05_U02 Ukształtowanie umiejętności projektowania rozdzielnic elektryczych z wykorzystaniem narzędzi CAD. | EL_1A_U08, EL_1A_U09, EL_1A_U22 | — | — | C-2 | T-L-5, T-L-7, T-L-6 | M-1 | S-1 |
EL_1A_C05_U03 Student potrafi wykorzystać narzędzia CAD do obliczeń podstawowych parametrów sieci i instalacji elektrycznych. | EL_1A_U08, EL_1A_U09, EL_1A_U22 | — | — | C-3 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
EL_1A_C05_U04 Student potrafi wykorzystać narzędzia CAD przy doborze kabli oraz urządzeń rozdzielczych, łączeniowych i zabezpieczających sieci i instalacje elektryczne. | EL_1A_U08, EL_1A_U09, EL_1A_U22 | — | — | C-4 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C05_W01 Student zna podstawowe możliwości CAD i potrafi wskazać algorytm postępowania dla konkretnego zadania projektowego. | 2,0 | Student nie złożył sprawozdania z ćwiczeń laboratoryjnych i projektu lub student złożył sprawozdanie, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 0-50%. |
3,0 | Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i projektu oraz zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 51-60%. | |
3,5 | Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i projektu oraz zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 61-70%. | |
4,0 | Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i projektu oraz zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 71-80%. | |
4,5 | Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i projektu oraz zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 81-90%. | |
5,0 | Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i projektu oraz zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 91-100%. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C05_U01 Student potrafi tworzyć dokumentację projektową z wykorzystaniem narzędzi CAD. | 2,0 | Student nie złożył sprawozdania z ćwiczeń laboratoryjnych lub student złożył sprawozdanie, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 0-50%. |
3,0 | Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 51-60%. | |
3,5 | Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 61-70%. | |
4,0 | Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 71-80%. | |
4,5 | Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 81-90%. | |
5,0 | Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 91-100%. | |
EL_1A_C05_U02 Ukształtowanie umiejętności projektowania rozdzielnic elektryczych z wykorzystaniem narzędzi CAD. | 2,0 | Student nie złożył sprawozdania z ćwiczeń laboratoryjnych lub student złożył sprawozdanie, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 0-50%. |
3,0 | Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 51-60%. | |
3,5 | Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 61-70%. | |
4,0 | Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 71-80%. | |
4,5 | Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 81-90%. | |
5,0 | Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 91-100%. | |
EL_1A_C05_U03 Student potrafi wykorzystać narzędzia CAD do obliczeń podstawowych parametrów sieci i instalacji elektrycznych. | 2,0 | Student nie złożył sprawozdania z projektu lub student złożył sprawozdanie, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 0-50%. |
3,0 | Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 51-60%. | |
3,5 | Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 61-70%. | |
4,0 | Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 71-80%. | |
4,5 | Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 81-90%. | |
5,0 | Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 91-100%. | |
EL_1A_C05_U04 Student potrafi wykorzystać narzędzia CAD przy doborze kabli oraz urządzeń rozdzielczych, łączeniowych i zabezpieczających sieci i instalacje elektryczne. | 2,0 | Student nie złożył sprawozdania z projektu lub student złożył sprawozdanie, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 0-50%. |
3,0 | Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 51-60%. | |
3,5 | Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 61-70%. | |
4,0 | Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 71-80%. | |
4,5 | Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 81-90%. | |
5,0 | Student złożył sprawozdanie z projektu i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 91-100%. |
Literatura podstawowa
- Markiewicz H., Instalacje elektryczne., WNT, Warszawa, 2008
- Michel K, Sapiński T, Czytam rysunek techniczny, WSiP, Warszawa, 1999, szóste
- Maksymiuk J, Aparaty elektryczne, WNT, Warszawa, 1992
Literatura dodatkowa
- Pikoń A., Pierwsze kroki AutoCAD 2009 PL, Helion, 2009