Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S1)
Sylabus przedmiotu Elektronarzędzia:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Elektronarzędzia | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Pracownia Elektrotechniki Przemysłowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Frąckiewicz <Zbigniew.Frackiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 13 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu Maszyn Elektrycznych. |
W-2 | Podstawy Elektrotechniki. |
W-3 | Elektronika i Energoelektronika. |
W-4 | Układy wbudowane. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie budowy i działania elektronarzędzi |
C-2 | Poznanie obsługi i zasad konserwacji elektronarzędzi |
C-3 | BHP Elektronarzędzi |
C-4 | Kompetencje społeczne dotyczą możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Założenia projektowe | 2 |
T-P-2 | Normy i przepisy | 2 |
T-P-3 | Inowacje i Wynalazki - Elektronarzędzia | 2 |
T-P-4 | Wykonanie projektu wybranego elektronarzędzia. | 7 |
T-P-5 | Prezentacja wykonanych projektów | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Klasyfikacja, rodzaje i zastosowania elektronarzędzi | 2 |
T-W-2 | Budowa elektronarzędzi | 4 |
T-W-3 | Działanie elektronarzędzi | 2 |
T-W-4 | Konserwacja elektronarzędzi | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Wykonanie projektu | 30 |
A-P-3 | Opracowaie prezentacji | 5 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Pryzgoowanie do zaliczania | 15 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Tradycyjna |
M-2 | Audiowizualna - rzutnik pisma |
M-3 | Audiowizualna - rzutnik komputerowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ustny |
S-2 | Ocena podsumowująca: Test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C32.4_W01 Znajomość budowy, działania, konserwacji oraz norm i przepisów obsługi a taakże BHP elekronarzędzi. Znajomość nowych wynalazków dotyczących elektronarzędzi. | EL_1A_W04, EL_1A_W15 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C32.4_U01 Umiejętność projektowania narzędzi elektrycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami. | EL_1A_U02, EL_1A_U08, EL_1A_U11 | — | — | C-2 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C32.4_K01 Student rozumie potrzebę znajomości przepisow BHP dotyczących używania, naprawy i konserwacji elektronarzędzi. Wie jak wykorzystywać elektronarzędzia dla dobra społeczeństwa. | EL_1A_K04 | — | — | C-4 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C32.4_W01 Znajomość budowy, działania, konserwacji oraz norm i przepisów obsługi a taakże BHP elekronarzędzi. Znajomość nowych wynalazków dotyczących elektronarzędzi. | 2,0 | Uzyskanie poniżej 50% punktów z pytań testowych dotyczących ocenianego efektu przedmiotowego. |
3,0 | Uzyskanie 50-60% punktów z pytań testowych dotyczącyh ocenianego efektu przedmiotowego. | |
3,5 | Uzyskanie 61-70% punktów z pytań testowych dotyczącyh ocenianego efektu przedmiotowego. | |
4,0 | Uzyskanie 71-80% punktów z pytań testowych dotyczącyh ocenianego efektu przedmiotowego. | |
4,5 | Uzyskanie 81-90% punktów z pytań testowych dotyczącyh ocenianego efektu przedmiotowego. | |
5,0 | Uzyskanie 91-100% punktów z pytań testowych dotyczącyh ocenianego efektu przedmiotowego. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C32.4_U01 Umiejętność projektowania narzędzi elektrycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami. | 2,0 | Uzyskanie poniżej 50% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu. |
3,0 | Uzyskanie 50-60% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu. | |
3,5 | Uzyskanie 61-70% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu. | |
4,0 | Uzyskanie 71-80% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu. | |
4,5 | Uzyskanie 81-90% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu. | |
5,0 | Uzyskanie 91-100% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C32.4_K01 Student rozumie potrzebę znajomości przepisow BHP dotyczących używania, naprawy i konserwacji elektronarzędzi. Wie jak wykorzystywać elektronarzędzia dla dobra społeczeństwa. | 2,0 | Student nie potrafi określić celów społecznych ani możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka. |
3,0 | Student potrafi określić podstawowe cele społeczne i możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka. | |
3,5 | Student potrafi dobrze określić podstawowe cele społeczne i możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka. | |
4,0 | Student dobrze potrafi określić cele społeczne i możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka. | |
4,5 | Student lepiej niż dobrze potrafi określić cele społeczne i możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka. | |
5,0 | Student bardzo dobrze potrafi określić podstawowe cele społeczne i możliwości wykorzystania elektronarzędzi dla wygody i bezpieczeństwa człowieka. |
Literatura podstawowa
- Wiadomości Urzędu Patentowego RP., 2019
- Biuletyn Urzędu Patentowego RP., 2019
- Normy dotyczące narzędzi elektrycznych., 2019
Literatura dodatkowa
- Kwartalnik Naukowo-Techniczny "Technologia i Automatyzacja Montażu", 2019
- Kwartalnik Techniczny "Obróbka Metalu", 2019
- www.uprp.pl, 2019