Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S1)
Sylabus przedmiotu Zasilanie urządzeń scenicznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zasilanie urządzeń scenicznych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów, Sygnałów i Elektroniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Witold Mickiewicz <Witold.Mickiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 13 | Grupa obieralna | 6 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość problematyki projektowania instalacji elektrycznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z urządzeniami nagłośnienia i oświetlenia sceny oraz problematyką i specyfiką projektowania instalacji elektrycznych do zasilania urządzeń scenicznych. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności projektowania instalacji elektrycznych do zasilania urządzeń scenicznych z uwzględnieniem specyficznych wymagań dotyczących niezawodności i bezpieczeństwa. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Omówienie zadania projektowego i celu projektu. | 1 |
T-P-2 | Realizacja wybranego zadania projektowego dotyczącego zasilania urządzeń scenicznych: - wykonanie projektu systemu zasilania sceny w obiekcie stałym - dobór elementów i struktury instalacji na podstawie odpowiednich przepisów i obliczeń; - wykonanie projektu mobilnego systemu zasilania sceny dla określolonego zestawu urządzeń nagłośnieniowych i oświetleniowych - dobór elementów i struktury instalacji na podstawie odpowiednich przepisów i obliczeń; | 12 |
T-P-3 | Zaliczenie projektu i jego prezentacja. | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Sceniczne urządzenia nagłośnieniowe i ich specyfika pod kątem zasilania energią elektryczną. | 2 |
T-W-2 | Sceniczne urządzenia oświetleniowe i ich specyfika pod kątem zasilania energią elektryczną. | 2 |
T-W-3 | Wymagania normowe dotyczące niezawodności i bezpieczeństwa zasilania energią elektryczną urządzeń scenicznych. | 2 |
T-W-4 | Struktura oraz elementy funkcjonalne scenicznych sieci zasilających. | 3 |
T-W-5 | Zaliczenie przedmiotu | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Rozwiązywanie problemu projektowego | 30 |
A-P-3 | Przygotowanie prezentacji multimedialnej prezentującej wykonany projekt | 5 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Indywidualne studia literaturowe. | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Realizacja zadań projektowych w zespołach |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładu |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C32.6_W01 Student zna rodzaje i parametry użytkowe urządzeń nagłośnieniowych i oświetlenia sceny oraz posiada wiedzę w zakresie projektowania instalacji elektrycznych do zasilania urządzeń scenicznych. | EL_1A_W04, EL_1A_W15 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C32.6_U01 Student posiada umiejętności projektowania instalacji elektrycznych do zasilania urządzeń scenicznych z uwzględnieniem specyficznych wymagań dotyczących niezawodności i bezpieczeństwa. | EL_1A_U02, EL_1A_U08, EL_1A_U11 | — | — | C-2 | T-P-1, T-P-2, T-P-3 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_C32.6_K01 Student jest zdolny do pracy w grupie i rozwiązania problemu inżynierskiego o średnim poziomie trudności. | EL_1A_K04 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-P-2, T-P-3 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C32.6_W01 Student zna rodzaje i parametry użytkowe urządzeń nagłośnieniowych i oświetlenia sceny oraz posiada wiedzę w zakresie projektowania instalacji elektrycznych do zasilania urządzeń scenicznych. | 2,0 | Student uzyskał mniej niż 50% z zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% z zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% z zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% z zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% z zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. | |
5,0 | Student uzyskał powyżej 90% z zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C32.6_U01 Student posiada umiejętności projektowania instalacji elektrycznych do zasilania urządzeń scenicznych z uwzględnieniem specyficznych wymagań dotyczących niezawodności i bezpieczeństwa. | 2,0 | Jedna z form ocen wynosi 2,00 (ndst). |
3,0 | Średnia z form ocen jest w zakresie od 3,00 do 3,24 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku). | |
3,5 | Średnia z form ocen jest w zakresie od 3,25 do 3,74 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku). | |
4,0 | Średnia z form ocen jest w zakresie od 3,75 do 4,24 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku). | |
4,5 | Średnia z form ocen jest w zakresie od 4,25 do 4,74 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku). | |
5,0 | Średnia z form ocen jest powyżej 4,74 (po zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku). |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_C32.6_K01 Student jest zdolny do pracy w grupie i rozwiązania problemu inżynierskiego o średnim poziomie trudności. | 2,0 | Student uzyskał mniej niż 50% punktów z zaliczenia danego efektu kształcenia. |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% punktów z zaliczenia danego efektu kształcenia. | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% punktów z zaliczenia danego efektu kształcenia. | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% punktów z zaliczenia danego efektu kształcenia. | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% punktów z zaliczenia danego efektu kształcenia. | |
5,0 | Student uzyskał powyżej 90% punktów z zaliczenia danego efektu kształcenia. |
Literatura podstawowa
- Max Keller, Fascynujące światło, LTT
- S. Niestępski, Instalacje elektryczne. Budowa, projektowanie i eksploatacja, OWPW, 2011
- A. Everest, Podręcznik akustyki, Sonia Draga, Warszawa, 2011