Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S1)
Sylabus przedmiotu Aplikacje internetowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Teleinformatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Aplikacje internetowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Przetwarzania Sygnałów i Inżynierii Multimedialnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Robert Krupiński <Robert.Krupinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Mateusz Tecław <Mateusz.Teclaw@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy programowania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi do tworzenia aplikacji internetowych |
C-2 | Zapoznanie studentów z platformami programistycznymi wykorzystywanymi do tworzenia aplikacji internetowych |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności tworzenia prostych aplikacji internetowych z wykorzystaniem różnych technologii |
C-4 | Ukształtowanie umiejętności praktycznych z zakresu procesu wytwarzania oprogramowania (tworzenie, śledzenie działania, diagnozowanie problemów) |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Struktura oraz składnia dokumentów HTML5. Podstawowe elementy funkcjonalne. | 2 |
T-L-2 | Arkusze stylów CSS3. Model pudełkowy, selektory, pseudoklasy, efekty i transformacje. Modele flex oraz grid. | 2 |
T-L-3 | Podstawy języka JavaScript. Składnia, zmienne, funkcje, HTML DOM (Document Object Model) | 2 |
T-L-4 | JavaScript: klasy i obiekty, system zdarzeń, funkcje zwrotne i asynchroniczne wykonywanie procedur, ECMAScript 6. | 2 |
T-L-5 | Javascript: Operacje na ciągach znakowych, operacje na tablicach, podstawy AJAX (Asynchronous JavaScript And XML) | 2 |
T-L-6 | Realizacja prostej aplikacji internetowej z wykorzystaniem HTML5, CSS3 oraz JavaScript. | 2 |
T-L-7 | Wstęp do Canvas 2D. Deklaracja, pojęcie kontekstu, wymiary i subpikselowe definiowanie położenia. | 2 |
T-L-8 | Canvas: rysowanie postawowych kształtów, maszyna stanów, zapisywanie i odtwarzanie ustawień. | 3 |
T-L-9 | Canvas: renderowanie pozaekranowe, style linii i wypełnienia, translacja i rotacja układu odniesienia, praca z grafiką rastrową, maska przycinania, strefy zderzeń. | 3 |
T-L-10 | Canvas: synchronizacja czasowa i animacje. | 2 |
T-L-11 | Canvas: wykorzystanie elementów SVG do rysowania obiektów (obiekt Path) | 2 |
T-L-12 | Realizacja prostej internetowej gry platformowej z wykorzystaniem Canvas 2D. | 2 |
T-L-13 | Samodzielna realizacja zadań zaliczających. | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Narzędzia do projektowania aplikacji internetowych: edycja, uruchamianie, śledzenie działania. | 2 |
T-W-2 | Podstawowa aplikacja JavaScript. Podstawowa aplikacja PHP. Uruchomienia na serwerze. | 2 |
T-W-3 | Arkusze stylów CSS. | 2 |
T-W-4 | Składnia języka JavaScript. | 2 |
T-W-5 | Obsługa Canvas za pomocą JavaScript. Rysowanie. | 4 |
T-W-6 | Składnia języka PHP. | 2 |
T-W-7 | Projektowanie aplikacja za pomocą wybranego frontendu, np., Bootstrap. | 3 |
T-W-8 | Tworzenie aplikacji internetowych z wykorzystaniem Node.js. | 3 |
T-W-9 | Tworzenie grafiki 3D w aplikacjach internetowych z wykorzystaniem WebGL. | 4 |
T-W-10 | Tworzenie aplikacji internetowych z wykorzystaniem AngularJS. | 2 |
T-W-11 | Obsługa audio w JavaScript . | 2 |
T-W-12 | Komunikacja aplikacji klienckiej z serwerem. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-L-2 | Samodzielna praca przy komputerze (uzupełnianie ćwiczeń laboratoryjnych). | 36 |
66 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie do zajęć (przypomnienie materiału z wykładu, samodzielne studiowanie literatury, samodzielne wykonywanie ćwiczeń programistycznych) | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Metoda przypadków polegająca na analizowaniu rozwiązań konkretnych problemów technicznych |
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem rzeczywistego środowiska deweloperskiego |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie testowe wykładów. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych. |
S-3 | Ocena formująca: Śródsemestralne zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_1A_C06_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę w zakresie tworzenia aplikacji internetowych z wykorzystaniem wybranych języków wysokiego poziomu. | TI_1A_W09 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-11, T-W-12 | M-1, M-3 | S-1 |
TI_1A_C06_W02 Student posiada wiedzę umożliwiającą korzystanie z platform programistycznych do tworzenia aplikacji internetowych | TI_1A_W10 | — | — | C-2 | T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_1A_C06_U01 Student potrafi utworzyć aplikację internetową z wykorzystaniem HTML5, CSS3 oraz ECMAScript6. | TI_1A_U08 | — | — | C-3, C-4 | T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-10, T-L-8, T-L-2, T-L-5, T-L-7, T-L-9, T-L-11, T-L-6, T-L-12, T-L-13 | M-3, M-4 | S-3 |
TI_1A_C06_U02 Student potrafi utworzyć graficzną aplikację internetową z wykorzystaniem elementu Canvas języka HTML5. | TI_1A_U12 | — | — | C-3, C-4 | T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-10, T-L-8, T-L-2, T-L-5, T-L-7, T-L-9, T-L-11, T-L-6, T-L-12, T-L-13 | M-3, M-4 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_1A_C06_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę w zakresie tworzenia aplikacji internetowych z wykorzystaniem wybranych języków wysokiego poziomu. | 2,0 | Student uzyskał poniżej 50% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. | |
5,0 | Student uzyskał powyżej 90% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. | |
TI_1A_C06_W02 Student posiada wiedzę umożliwiającą korzystanie z platform programistycznych do tworzenia aplikacji internetowych | 2,0 | Student uzyskał poniżej 50% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. | |
5,0 | Student uzyskał powyżej 90% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_1A_C06_U01 Student potrafi utworzyć aplikację internetową z wykorzystaniem HTML5, CSS3 oraz ECMAScript6. | 2,0 | Student uzyskał poniżej 50% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. | |
5,0 | Student uzyskał powyżej 90% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. | |
TI_1A_C06_U02 Student potrafi utworzyć graficzną aplikację internetową z wykorzystaniem elementu Canvas języka HTML5. | 2,0 | Student uzyskał poniżej 50% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. | |
5,0 | Student uzyskał powyżej 90% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. |
Literatura podstawowa
- N. Bevacqua, Nowoczesny JavaScript. Poznaj ES6 i praktyczne zastosowania nowych rozwiązań., Helion, 2018
- L. Atencio, Programowanie funkcyjne z JavaScriptem. Sposób na lepszy kod, Helion, 2018
- S. Timms, JavaScript i wzorce projektowe. Programowanie dla zaawansowanych, Helion, 2017, 2
- L Lernay, R. Cobum, J. Kymin, HTML, CSS i JavaScript dla każdego, Helion, 7, 2016
Literatura dodatkowa
- S. Lindstrom, CSS. Refaktoryzacja kodu, Helion, 2017