Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Aplikacje mobilne przetwarzające dane w chmurze:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Teleinformatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Aplikacje mobilne przetwarzające dane w chmurze
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Przetwarzania Sygnałów i Inżynierii Multimedialnej
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Chlewicki <Wojciech.Chlewicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 0,60,44zaliczenie
laboratoriaL6 15 0,60,30zaliczenie
projektyP6 15 0,80,26zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw informatyki i zasad programowania obiektowego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student potrafi zainstalować środowisko deweloperskie wraz z niezbędnymi dodatkami i przeprowadzić jego konfigurację.
C-2Student potrafi utworzyć i uruchomić projekt dla aplikacji mobilnej oraz skonfigurować jej komponenty.
C-3Student potrafi przetestować aplikację, sprawdzić jej poprawność działania i w razie potrzeby dokonać korekt.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie: przedstawienie narzędzi do tworzenia aplikacji mobilnych, które będą używane w laboratorium.1
T-L-2Tworzenie projektu w środowisku wyższego rzędu. Proste aplikacje: kompilacja, korekta błędów i uruchamianie.2
T-L-3Tworzenie specyfikacji oraz implementacja przykładowych baz danych w chmurze obliczeniowej oraz przykładowego magazynu danych. Autogeneracja aplikacji w oparciu o bazę danych.3
T-L-4Tworzenie projektu w środowisku niższego rzędu. Wykorzystanie komponentów, implementacja, kompilacja oraz testy.2
T-L-5Zestawianie połączeń z bazą danych i z magazynem danych w chmurze obliczeniowej.2
T-L-6Implementacja i uruchamianie zaawansowanych aplikacji przetwarzających dane w chmurze.5
15
projekty
T-P-1Zapoznanie się z możliwymi do wykorzystania w projekcie technologiami. Określenie zakresu projektu oraz specyfikacji wymagań aplikacji.4
T-P-2Wykonanie oraz testy aplikacji będącej celem projektu.10
T-P-3Zaliczenie projektu1
15
wykłady
T-W-1Strategie tworzenia aplikacji mobilnych przetwarzających dane w chmurze: aplikacja mobilna z serwisem połączenia z bazą danych lub magazynem, aplikacja sieci Web z serwisem w chmurze, aplikacje hybrydowe wykorzystujące kontrolkę WebViewer.2
T-W-2Centra danych: koncepcja wypożyczania i współdzielenia usług w chmurze jako alternatywa do serwerów w pojedynczych organizacjach. Zagadnienia programistyczne: przegląd narzędzi do tworzenia aplikacji mobilnych wykorzystujących usługi w chmurze. Specyfika projektowania aplikacji mobilnych.2
T-W-3Omówienie możliwości interakcji użytkownika z urządzeniem: idiomy interfejsów i cechy wspólne graficznych interfejsów użytkownika w różnych systemach operacyjnych dla urządzeń mobilnych. Projekty wieloplatformowe – dyskusja wad i zalet.2
T-W-4Omówienie elementów sprzętowych, które mogą być wbudowane w telefonie (urządzenia We/Wy, pamięć, czujniki i układy przetwarzania informacji).2
T-W-5Przedstawienie panelu użytkownika z usługami w chmurze.2
T-W-6Zagadnienia programistyczne ciąg dalszy: przechowywanie danych, bazy danych, magazyny danych, wielowątkowość.2
T-W-7Automatyzacja procesu tworzenia aplikacji mobilnych w oparciu o bazę danych w chmurze: wybór formy przechowywania danych, zestawienie połączenia, implementacja logiki aplikacji, generacja graficznego interfejsu użytkownika.2
T-W-8Możliwości komercjalizacji –tworzenie pakietu dystrybucyjnego (lub publikacja aplikacji), proces certyfikacji aplikacji, subskrypcja usług w chmurze, portale do sprzedaży oprogramowania dla urządzeń mobilnych.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
15
projekty
A-P-1Konsultacje i zaliczenia kamieni milowych15
A-P-2Praca własna5
20
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład multimedialny z przykładami.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem środowiska programistycznego z emulatorem urządzenia mobilnego.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie zaliczeń ćwiczeń laboratoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie wyników sprawdzianów i realizacji zadanego zagadnienia projektowego oraz egzaminacyjnego.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_1A_C30.1_W01
Ma wiedzę w zakresie stosowanych technologii, zasad działania, projektowania oraz realizowania aplikacji mobilnych przetwarzających dane w chmurze obliczeniowej.
TI_1A_W08C-3, C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-W-2M-1S-2
TI_1A_C30.1_W02
Zna stosowane technologie oraz narzędzia (niskiego i wysokiego poziomu) niezbędnę do implementacji oraz przeprowadzenia testów aplikacji mobilnych przetwarzających dane w chmurze.
TI_1A_W09C-3, C-2T-W-8, T-W-6, T-W-7, T-W-5M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_1A_C30.1_U01
Posiada umiejętności zaprojektowania aplikacji mobilnej oraz zaplecza aplikacji mobilnej w chmurze obliczeniowej oraz potrafi oszacować koszty wytworzenia i wykorzystania takiego rozwiązania.
TI_1A_U07C-3, C-2T-L-2, T-L-5, T-L-1, T-L-6, T-L-4, T-L-3, T-P-1, T-P-2, T-P-3M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TI_1A_C30.1_W01
Ma wiedzę w zakresie stosowanych technologii, zasad działania, projektowania oraz realizowania aplikacji mobilnych przetwarzających dane w chmurze obliczeniowej.
2,0Nie spełnia wymogu uzyskania oceny 3.0 uzyskując poniżej 50% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.
3,0Student zna technologie niezbędne do utworzenia aplikacji mobilnej połączoną z wybraną bazą danych w chmurze.
3,5Student zna bardziej zaawansowane techniki niezbędne do utworzenia aplikacji mobilnej połączoną z wybraną bazą danych w chmurze - wyższego i niższego rzędu.
4,0Student zna zaawansowane techniki niezbędne do utworzenia aplikacji mobilnej połączoną z wybraną bazą danych w chmurze - wyższego i niższego rzędu.
4,5Student zna prawie wszystkie omówione techniki niezbędne do utworzenia aplikacji mobilnej połączoną z wybraną bazą danych w chmurze - wyższego i niższego rzędu.
5,0Student zna wszystkie omówione techniki niezbędne do utworzenia aplikacji mobilnej połączoną z wybraną bazą danych w chmurze - wyższego i niższego rzędu.
TI_1A_C30.1_W02
Zna stosowane technologie oraz narzędzia (niskiego i wysokiego poziomu) niezbędnę do implementacji oraz przeprowadzenia testów aplikacji mobilnych przetwarzających dane w chmurze.
2,0Nie spełnia wymogu uzyskania oceny 3.0 uzyskując poniżej 50% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.
3,0Student zna wybrane środowisko programistyczne oraz podstawy języka programowania niezbędne do utworzenia aplikacji mobilnej połączoną z wybraną bazą danych w chmurze.
3,5Student zna środowiska programistyczne oraz podstawy programowania niezbędne do utworzenia aplikacji mobilnej połączoną z wybraną bazą danych w chmurze.
4,0Student zna omawiane środowiska programistyczne oraz podstawy programowania niezbędne do utworzenia aplikacji mobilnej połączoną z wybraną bazą danych w chmurze.
4,5Student zna prawie wszystkie omawiane środowiska programistyczne oraz podstawy programowania niezbędne do utworzenia aplikacji mobilnej połączoną z wybraną bazą danych w chmurze.
5,0Student zna wszystkie omawiane środowiska programistyczne oraz podstawy programowania niezbędne do utworzenia aplikacji mobilnej połączoną z wybraną bazą danych w chmurze.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TI_1A_C30.1_U01
Posiada umiejętności zaprojektowania aplikacji mobilnej oraz zaplecza aplikacji mobilnej w chmurze obliczeniowej oraz potrafi oszacować koszty wytworzenia i wykorzystania takiego rozwiązania.
2,0Nie spełnia wymogu uzyskania oceny 3.0 uzyskując poniżej 50% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.
3,0Student potrafi zaprojektować i zrealizować proste zaplecze aplikacji mobilnej w chmurze oraz potrafi zestawić połączenie tego zaplecza z aplikacją mobilną.
3,5Student potrafi zaprojektować i zrealizować bardziej zaawansowane zaplecze aplikacji mobilnej w chmurze oraz potrafi zestawić połączenie tego zaplecza z aplikacją mobilną.
4,0Student potrafi zaprojektować i zrealizować zaawansowane zaplecze aplikacji mobilnej w chmurze oraz potrafi zestawić połączenie tego zaplecza z aplikacją mobilną.
4,5Student potrafi zaprojektować i zrealizować zaawansowane zaplecze aplikacji mobilnej w chmurze oraz potrafi zestawić połączenie tego zaplecza z aplikacją mobilną z wykorzystaniem prawie wszystkich omawianych technologii.
5,0Student potrafi zaprojektować i zrealizować zaawansowane zaplecze aplikacji mobilnej w chmurze oraz potrafi zestawić połączenie tego zaplecza z aplikacją mobilną z wykorzystaniem wszystkich omawianych technologii.

Literatura podstawowa

  1. T. Leung, Beginning PowerApps, Apress, 2017
  2. R. Ganapathy, Learning Google Apps Script, Packt Publishing, 2018
  3. Z. Fryźlewicz, Windows Azure: wprowadzenie do programowania w chmurze, Helion, Gliwice, 2012

Literatura dodatkowa

  1. J. Rosenberg i A. Mateos, Chmura obliczeniowa. Rozwiązania dla biznesu, Helion, Gliwice, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie: przedstawienie narzędzi do tworzenia aplikacji mobilnych, które będą używane w laboratorium.1
T-L-2Tworzenie projektu w środowisku wyższego rzędu. Proste aplikacje: kompilacja, korekta błędów i uruchamianie.2
T-L-3Tworzenie specyfikacji oraz implementacja przykładowych baz danych w chmurze obliczeniowej oraz przykładowego magazynu danych. Autogeneracja aplikacji w oparciu o bazę danych.3
T-L-4Tworzenie projektu w środowisku niższego rzędu. Wykorzystanie komponentów, implementacja, kompilacja oraz testy.2
T-L-5Zestawianie połączeń z bazą danych i z magazynem danych w chmurze obliczeniowej.2
T-L-6Implementacja i uruchamianie zaawansowanych aplikacji przetwarzających dane w chmurze.5
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Zapoznanie się z możliwymi do wykorzystania w projekcie technologiami. Określenie zakresu projektu oraz specyfikacji wymagań aplikacji.4
T-P-2Wykonanie oraz testy aplikacji będącej celem projektu.10
T-P-3Zaliczenie projektu1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Strategie tworzenia aplikacji mobilnych przetwarzających dane w chmurze: aplikacja mobilna z serwisem połączenia z bazą danych lub magazynem, aplikacja sieci Web z serwisem w chmurze, aplikacje hybrydowe wykorzystujące kontrolkę WebViewer.2
T-W-2Centra danych: koncepcja wypożyczania i współdzielenia usług w chmurze jako alternatywa do serwerów w pojedynczych organizacjach. Zagadnienia programistyczne: przegląd narzędzi do tworzenia aplikacji mobilnych wykorzystujących usługi w chmurze. Specyfika projektowania aplikacji mobilnych.2
T-W-3Omówienie możliwości interakcji użytkownika z urządzeniem: idiomy interfejsów i cechy wspólne graficznych interfejsów użytkownika w różnych systemach operacyjnych dla urządzeń mobilnych. Projekty wieloplatformowe – dyskusja wad i zalet.2
T-W-4Omówienie elementów sprzętowych, które mogą być wbudowane w telefonie (urządzenia We/Wy, pamięć, czujniki i układy przetwarzania informacji).2
T-W-5Przedstawienie panelu użytkownika z usługami w chmurze.2
T-W-6Zagadnienia programistyczne ciąg dalszy: przechowywanie danych, bazy danych, magazyny danych, wielowątkowość.2
T-W-7Automatyzacja procesu tworzenia aplikacji mobilnych w oparciu o bazę danych w chmurze: wybór formy przechowywania danych, zestawienie połączenia, implementacja logiki aplikacji, generacja graficznego interfejsu użytkownika.2
T-W-8Możliwości komercjalizacji –tworzenie pakietu dystrybucyjnego (lub publikacja aplikacji), proces certyfikacji aplikacji, subskrypcja usług w chmurze, portale do sprzedaży oprogramowania dla urządzeń mobilnych.1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Konsultacje i zaliczenia kamieni milowych15
A-P-2Praca własna5
20
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C30.1_W01Ma wiedzę w zakresie stosowanych technologii, zasad działania, projektowania oraz realizowania aplikacji mobilnych przetwarzających dane w chmurze obliczeniowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_W08Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie inżynierii oprogramowania, technik projektowania, modelowania, tworzenia i testowania oprogramowania.
Cel przedmiotuC-3Student potrafi przetestować aplikację, sprawdzić jej poprawność działania i w razie potrzeby dokonać korekt.
C-1Student potrafi zainstalować środowisko deweloperskie wraz z niezbędnymi dodatkami i przeprowadzić jego konfigurację.
C-2Student potrafi utworzyć i uruchomić projekt dla aplikacji mobilnej oraz skonfigurować jej komponenty.
Treści programoweT-W-1Strategie tworzenia aplikacji mobilnych przetwarzających dane w chmurze: aplikacja mobilna z serwisem połączenia z bazą danych lub magazynem, aplikacja sieci Web z serwisem w chmurze, aplikacje hybrydowe wykorzystujące kontrolkę WebViewer.
T-W-3Omówienie możliwości interakcji użytkownika z urządzeniem: idiomy interfejsów i cechy wspólne graficznych interfejsów użytkownika w różnych systemach operacyjnych dla urządzeń mobilnych. Projekty wieloplatformowe – dyskusja wad i zalet.
T-W-2Centra danych: koncepcja wypożyczania i współdzielenia usług w chmurze jako alternatywa do serwerów w pojedynczych organizacjach. Zagadnienia programistyczne: przegląd narzędzi do tworzenia aplikacji mobilnych wykorzystujących usługi w chmurze. Specyfika projektowania aplikacji mobilnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny z przykładami.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie wyników sprawdzianów i realizacji zadanego zagadnienia projektowego oraz egzaminacyjnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia wymogu uzyskania oceny 3.0 uzyskując poniżej 50% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.
3,0Student zna technologie niezbędne do utworzenia aplikacji mobilnej połączoną z wybraną bazą danych w chmurze.
3,5Student zna bardziej zaawansowane techniki niezbędne do utworzenia aplikacji mobilnej połączoną z wybraną bazą danych w chmurze - wyższego i niższego rzędu.
4,0Student zna zaawansowane techniki niezbędne do utworzenia aplikacji mobilnej połączoną z wybraną bazą danych w chmurze - wyższego i niższego rzędu.
4,5Student zna prawie wszystkie omówione techniki niezbędne do utworzenia aplikacji mobilnej połączoną z wybraną bazą danych w chmurze - wyższego i niższego rzędu.
5,0Student zna wszystkie omówione techniki niezbędne do utworzenia aplikacji mobilnej połączoną z wybraną bazą danych w chmurze - wyższego i niższego rzędu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C30.1_W02Zna stosowane technologie oraz narzędzia (niskiego i wysokiego poziomu) niezbędnę do implementacji oraz przeprowadzenia testów aplikacji mobilnych przetwarzających dane w chmurze.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_W09Zna wybrane języki programowania niskiego i wysokiego poziomu. Ma podstawową wiedzę z zakresu dobrych praktyk programistycznych.
Cel przedmiotuC-3Student potrafi przetestować aplikację, sprawdzić jej poprawność działania i w razie potrzeby dokonać korekt.
C-2Student potrafi utworzyć i uruchomić projekt dla aplikacji mobilnej oraz skonfigurować jej komponenty.
Treści programoweT-W-8Możliwości komercjalizacji –tworzenie pakietu dystrybucyjnego (lub publikacja aplikacji), proces certyfikacji aplikacji, subskrypcja usług w chmurze, portale do sprzedaży oprogramowania dla urządzeń mobilnych.
T-W-6Zagadnienia programistyczne ciąg dalszy: przechowywanie danych, bazy danych, magazyny danych, wielowątkowość.
T-W-7Automatyzacja procesu tworzenia aplikacji mobilnych w oparciu o bazę danych w chmurze: wybór formy przechowywania danych, zestawienie połączenia, implementacja logiki aplikacji, generacja graficznego interfejsu użytkownika.
T-W-5Przedstawienie panelu użytkownika z usługami w chmurze.
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny z przykładami.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie wyników sprawdzianów i realizacji zadanego zagadnienia projektowego oraz egzaminacyjnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia wymogu uzyskania oceny 3.0 uzyskując poniżej 50% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.
3,0Student zna wybrane środowisko programistyczne oraz podstawy języka programowania niezbędne do utworzenia aplikacji mobilnej połączoną z wybraną bazą danych w chmurze.
3,5Student zna środowiska programistyczne oraz podstawy programowania niezbędne do utworzenia aplikacji mobilnej połączoną z wybraną bazą danych w chmurze.
4,0Student zna omawiane środowiska programistyczne oraz podstawy programowania niezbędne do utworzenia aplikacji mobilnej połączoną z wybraną bazą danych w chmurze.
4,5Student zna prawie wszystkie omawiane środowiska programistyczne oraz podstawy programowania niezbędne do utworzenia aplikacji mobilnej połączoną z wybraną bazą danych w chmurze.
5,0Student zna wszystkie omawiane środowiska programistyczne oraz podstawy programowania niezbędne do utworzenia aplikacji mobilnej połączoną z wybraną bazą danych w chmurze.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C30.1_U01Posiada umiejętności zaprojektowania aplikacji mobilnej oraz zaplecza aplikacji mobilnej w chmurze obliczeniowej oraz potrafi oszacować koszty wytworzenia i wykorzystania takiego rozwiązania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_U07Potrafi zastosować w praktyce wiedzę z zakresu inżynierii oprogramowania oraz dobre praktyki programistyczne stosując wybrane narzędzia i środowiska deweloperskie.
Cel przedmiotuC-3Student potrafi przetestować aplikację, sprawdzić jej poprawność działania i w razie potrzeby dokonać korekt.
C-2Student potrafi utworzyć i uruchomić projekt dla aplikacji mobilnej oraz skonfigurować jej komponenty.
Treści programoweT-L-2Tworzenie projektu w środowisku wyższego rzędu. Proste aplikacje: kompilacja, korekta błędów i uruchamianie.
T-L-5Zestawianie połączeń z bazą danych i z magazynem danych w chmurze obliczeniowej.
T-L-1Wprowadzenie: przedstawienie narzędzi do tworzenia aplikacji mobilnych, które będą używane w laboratorium.
T-L-6Implementacja i uruchamianie zaawansowanych aplikacji przetwarzających dane w chmurze.
T-L-4Tworzenie projektu w środowisku niższego rzędu. Wykorzystanie komponentów, implementacja, kompilacja oraz testy.
T-L-3Tworzenie specyfikacji oraz implementacja przykładowych baz danych w chmurze obliczeniowej oraz przykładowego magazynu danych. Autogeneracja aplikacji w oparciu o bazę danych.
T-P-1Zapoznanie się z możliwymi do wykorzystania w projekcie technologiami. Określenie zakresu projektu oraz specyfikacji wymagań aplikacji.
T-P-2Wykonanie oraz testy aplikacji będącej celem projektu.
T-P-3Zaliczenie projektu
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem środowiska programistycznego z emulatorem urządzenia mobilnego.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie wyników sprawdzianów i realizacji zadanego zagadnienia projektowego oraz egzaminacyjnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia wymogu uzyskania oceny 3.0 uzyskując poniżej 50% punktacji z testu obejmującego wiedzę z przypisanego efektu kształcenia.
3,0Student potrafi zaprojektować i zrealizować proste zaplecze aplikacji mobilnej w chmurze oraz potrafi zestawić połączenie tego zaplecza z aplikacją mobilną.
3,5Student potrafi zaprojektować i zrealizować bardziej zaawansowane zaplecze aplikacji mobilnej w chmurze oraz potrafi zestawić połączenie tego zaplecza z aplikacją mobilną.
4,0Student potrafi zaprojektować i zrealizować zaawansowane zaplecze aplikacji mobilnej w chmurze oraz potrafi zestawić połączenie tego zaplecza z aplikacją mobilną.
4,5Student potrafi zaprojektować i zrealizować zaawansowane zaplecze aplikacji mobilnej w chmurze oraz potrafi zestawić połączenie tego zaplecza z aplikacją mobilną z wykorzystaniem prawie wszystkich omawianych technologii.
5,0Student potrafi zaprojektować i zrealizować zaawansowane zaplecze aplikacji mobilnej w chmurze oraz potrafi zestawić połączenie tego zaplecza z aplikacją mobilną z wykorzystaniem wszystkich omawianych technologii.