Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Struktury danych i techniki programowania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Teleinformatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Struktury danych i techniki programowania
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki Stosowanej
Nauczyciel odpowiedzialny Barbara Grochowalska <Barbara.Szymanik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 2,60,38zaliczenie
wykładyW2 30 2,40,62egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony moduł Matematyka
W-2Ukończony moduł Podstawy algorytmizacji i programowania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawami programowania w języku C++ ze szczególnym uwzględnieniem programowania obiektowego.
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi strukturami danych w języku C++.
C-3Ukształtowanie umiejętności związanych z programowaniem w języku C++ w paradygmacie obiektowym.
C-4Ukształtowanie umiejętności z zakresu implementacji algorytmów wykorzystujących dynamiczne struktury danych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wstęp do programowania w języku C++. Podstawowa składnia, instrukcje warunkowe, pętle, tablice statyczne.2
T-L-2Wskaźniki, dynamiczna alokacja pamięci. Funkcje, przekazywanie parametru do funkcji przez wskaźnik i referencję.2
T-L-3Programowanie obiektowe. Budowanie własnych klas i obiektów.2
T-L-4Programowanie obiektowe. Funkcje zaprzyjaźnione z klasami, przeciążanie operatorów.2
T-L-5Programowanie obiektowe. Dziedziczenie, funkcje wirtualne, polimorfizm.2
T-L-6Kolokwium I2
T-L-7Szablony klas. Implementacja własnych szablonów.2
T-L-8Kontener vector. Implementacja własna i ćwiczenia z kontenerem z STL.2
T-L-9Listy. Implementacja na tablicy statycznej. Ćwiczenia z kontenerem list z STL.2
T-L-10Stos. Rekurencja.2
T-L-11Kolejka FIFO. Implementacja własna na tablicy cyklicznej, ćwiczenia z wykorzytaniem kontenera deque i adaptera queue z STL.2
T-L-12Drzewa binarne. Implementacja wybranego algorytmu przechodzenia po drzewie.2
T-L-13Kontenery map, multimap, set, multiset z STL2
T-L-14Implementacja algorytmów sortowania.2
T-L-15Kolokwium II2
30
wykłady
T-W-1Elementy języka C++. Pierwszy program. Zapoznanie ze środowiskiem Visual Studio.2
T-W-2Programowanie obiektowe. Klasy - pola, metody, konstruktor, destruktor. Obiekty, wskaźniki na obiekty.2
T-W-3Programowanie obiektowe. Dziedziczenie, metody witrualne, klasy abstrakcyjne. Polimorfizm.2
T-W-4Deklaracje przyjaźni. Przyjaźń funkcji z klasą, metody z klasą i klasy z klasą. Operatory - klasyfikacja. Przeciążanie operatorów.2
T-W-5Szablony funkcji i szablony klas. Specyfikacja szablonu.2
T-W-6Złożoność obliczeniowa i czasowa algorytmu. Obliczanie złożoności czasowej i klasy złożoności.2
T-W-7Wprowadzenie do STL. Kontenery, iteratory i algorytmy. Listy jednokierunkowe i dwukierunkowe. Implementacja, przykłady.2
T-W-8Stos. Implementacja i przykłady. Stos procesora. Dynamiczna alokacja danych na stercie. Wskaźniki intelignetne.2
T-W-9Rekurencja. Rekurencyjne algorytmy sortowania - mergesort i quicksort.2
T-W-10Kolejki FIFO.2
T-W-11Drzewa. Drzewa binarne. Algorytmy przechodzenia drzewa. Kontenery asocjacyjne - map, multimap, set, multiset.2
T-W-12Przeszukiwanie struktur danych. Wyszukiwanie w drzewie BST. Funktory. Kolejka priorytetowa w STL. Implementacja kolejki priorytetowej na kopcu.2
T-W-13Sortowanie przez kopcowanie. Porównanie wydajności różnych algorytmów sortowania. Równoważenie drzew.2
T-W-14Drzewa gier. Przykład gry - kółko i krzyżyk. Algorytm min-max.4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć (utrwalenie wiadomości, przypomnienie treści wykładu)10
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia.10
A-L-4Praca własna - realizacja własnych zadań programistycznych. Praca z materiałami źródłowymi.15
65
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie do zajęć10
A-W-3Praca własna z materiałami źródłowymi10
A-W-4Przygotowanie do egzaminu.10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Wykład problemowy.
M-3Prezentacja multimedialna.
M-4Ćwiczenia labolatoryjne z wykorzystaniem stanowisk komputerowych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie laboratorium. Sprawdzian praktyczny.
S-2Ocena podsumowująca: Wykład: egzamin pisemny (test) oraz ustny z całości materiału.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe laboratorium.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_1A_C07_W01
Student ma wiedzą w zakresie programowania w języku C++ w paradygmacie proceduralnym i obiektowym.
TI_1A_W08C-1T-W-1, T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3S-2
TI_1A_C07_W02
Student ma wiedzę odnośnie podstawowych struktur danych w języku C++.
TI_1A_W09C-2T-W-7, T-W-8, T-W-14, T-W-10, T-W-11, T-W-13, T-W-9, T-W-12M-1, M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_1A_C07_U01
Student potrafi napisać program w paradygmacie proceduralnym oraz obiektowym w języku C++.
TI_1A_U05C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6M-4S-1
TI_1A_C07_U02
Student potrafi zaimplementować wybrane struktury danych. Student potrafi również wykorzystać znane struktury danych, również te zawarte w STL, w bardziej zaawansowanych programach.
TI_1A_U07C-4T-L-8, T-L-9, T-L-15, T-L-10, T-L-14, T-L-11, T-L-12, T-L-13, T-L-7M-4S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TI_1A_C07_W01
Student ma wiedzą w zakresie programowania w języku C++ w paradygmacie proceduralnym i obiektowym.
2,0Student uzyskał punktację w zakresie poniżej 50% z pytań egzaminacyjnych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-60% z pytań egzaminacyjnych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z pytań egzaminacyjnych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z pytań egzaminacyjnych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z pytań egzaminacyjnych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z pytań egzaminacyjnych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego
TI_1A_C07_W02
Student ma wiedzę odnośnie podstawowych struktur danych w języku C++.
2,0Student uzyskał punktację w zakresie poniżej 50% z pytań egzaminacyjnych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-60% z pytań egzaminacyjnych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z pytań egzaminacyjnych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z pytań egzaminacyjnych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z pytań egzaminacyjnych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z pytań egzaminacyjnych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TI_1A_C07_U01
Student potrafi napisać program w paradygmacie proceduralnym oraz obiektowym w języku C++.
2,0Student uzyskał punktację w zakresie poniżej 50% z pytań zadawanych podczas zaliczenia pierwszej części laboratorium.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-60% z pytań zadawanych podczas zaliczenia pierwszej części laboratorium.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z pytań zadawanych podczas zaliczenia pierwszej części laboratorium.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z pytań zadawanych podczas zaliczenia pierwszej części laboratorium.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z pytań zadawanych podczas zaliczenia pierwszej części laboratorium.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z pytań zadawanych podczas zaliczenia pierwszej części laboratorium.
TI_1A_C07_U02
Student potrafi zaimplementować wybrane struktury danych. Student potrafi również wykorzystać znane struktury danych, również te zawarte w STL, w bardziej zaawansowanych programach.
2,0Student uzyskał punktację w zakresie poniżej 50% z pytań zadawanych podczas zaliczenia drugiej części laboratorium.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-60% z pytań zadawanych podczas zaliczenia drugiej części laboratorium..
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z pytań zadawanych podczas zaliczenia drugiej części laboratorium.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z pytań zadawanych podczas zaliczenia drugiej części laboratorium.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z pytań zadawanych podczas zaliczenia drugiej części laboratorium.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z pytań zadawanych podczas zaliczenia drugiej części laboratorium.

Literatura podstawowa

  1. Piotr Wróblewski, Algorytmy struktury danych i techniki programowania, Helion, Gliwice, 2001, 2
  2. L.Banachowski, K.Diks, W.Rytter, Algorytmy i struktury danych, WNT-Wydawnictwa Naukowo-Techniczne Sp.z o.o., 2006

Literatura dodatkowa

  1. Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest, Clifford Stein, Wprowadzenie do algorytmów, Wydawnictwa Naukowo - Techniczne, 2004

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wstęp do programowania w języku C++. Podstawowa składnia, instrukcje warunkowe, pętle, tablice statyczne.2
T-L-2Wskaźniki, dynamiczna alokacja pamięci. Funkcje, przekazywanie parametru do funkcji przez wskaźnik i referencję.2
T-L-3Programowanie obiektowe. Budowanie własnych klas i obiektów.2
T-L-4Programowanie obiektowe. Funkcje zaprzyjaźnione z klasami, przeciążanie operatorów.2
T-L-5Programowanie obiektowe. Dziedziczenie, funkcje wirtualne, polimorfizm.2
T-L-6Kolokwium I2
T-L-7Szablony klas. Implementacja własnych szablonów.2
T-L-8Kontener vector. Implementacja własna i ćwiczenia z kontenerem z STL.2
T-L-9Listy. Implementacja na tablicy statycznej. Ćwiczenia z kontenerem list z STL.2
T-L-10Stos. Rekurencja.2
T-L-11Kolejka FIFO. Implementacja własna na tablicy cyklicznej, ćwiczenia z wykorzytaniem kontenera deque i adaptera queue z STL.2
T-L-12Drzewa binarne. Implementacja wybranego algorytmu przechodzenia po drzewie.2
T-L-13Kontenery map, multimap, set, multiset z STL2
T-L-14Implementacja algorytmów sortowania.2
T-L-15Kolokwium II2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Elementy języka C++. Pierwszy program. Zapoznanie ze środowiskiem Visual Studio.2
T-W-2Programowanie obiektowe. Klasy - pola, metody, konstruktor, destruktor. Obiekty, wskaźniki na obiekty.2
T-W-3Programowanie obiektowe. Dziedziczenie, metody witrualne, klasy abstrakcyjne. Polimorfizm.2
T-W-4Deklaracje przyjaźni. Przyjaźń funkcji z klasą, metody z klasą i klasy z klasą. Operatory - klasyfikacja. Przeciążanie operatorów.2
T-W-5Szablony funkcji i szablony klas. Specyfikacja szablonu.2
T-W-6Złożoność obliczeniowa i czasowa algorytmu. Obliczanie złożoności czasowej i klasy złożoności.2
T-W-7Wprowadzenie do STL. Kontenery, iteratory i algorytmy. Listy jednokierunkowe i dwukierunkowe. Implementacja, przykłady.2
T-W-8Stos. Implementacja i przykłady. Stos procesora. Dynamiczna alokacja danych na stercie. Wskaźniki intelignetne.2
T-W-9Rekurencja. Rekurencyjne algorytmy sortowania - mergesort i quicksort.2
T-W-10Kolejki FIFO.2
T-W-11Drzewa. Drzewa binarne. Algorytmy przechodzenia drzewa. Kontenery asocjacyjne - map, multimap, set, multiset.2
T-W-12Przeszukiwanie struktur danych. Wyszukiwanie w drzewie BST. Funktory. Kolejka priorytetowa w STL. Implementacja kolejki priorytetowej na kopcu.2
T-W-13Sortowanie przez kopcowanie. Porównanie wydajności różnych algorytmów sortowania. Równoważenie drzew.2
T-W-14Drzewa gier. Przykład gry - kółko i krzyżyk. Algorytm min-max.4
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć (utrwalenie wiadomości, przypomnienie treści wykładu)10
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia.10
A-L-4Praca własna - realizacja własnych zadań programistycznych. Praca z materiałami źródłowymi.15
65
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie do zajęć10
A-W-3Praca własna z materiałami źródłowymi10
A-W-4Przygotowanie do egzaminu.10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C07_W01Student ma wiedzą w zakresie programowania w języku C++ w paradygmacie proceduralnym i obiektowym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_W08Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie inżynierii oprogramowania, technik projektowania, modelowania, tworzenia i testowania oprogramowania.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami programowania w języku C++ ze szczególnym uwzględnieniem programowania obiektowego.
Treści programoweT-W-1Elementy języka C++. Pierwszy program. Zapoznanie ze środowiskiem Visual Studio.
T-W-6Złożoność obliczeniowa i czasowa algorytmu. Obliczanie złożoności czasowej i klasy złożoności.
T-W-2Programowanie obiektowe. Klasy - pola, metody, konstruktor, destruktor. Obiekty, wskaźniki na obiekty.
T-W-3Programowanie obiektowe. Dziedziczenie, metody witrualne, klasy abstrakcyjne. Polimorfizm.
T-W-4Deklaracje przyjaźni. Przyjaźń funkcji z klasą, metody z klasą i klasy z klasą. Operatory - klasyfikacja. Przeciążanie operatorów.
T-W-5Szablony funkcji i szablony klas. Specyfikacja szablonu.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Wykład problemowy.
M-3Prezentacja multimedialna.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Wykład: egzamin pisemny (test) oraz ustny z całości materiału.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał punktację w zakresie poniżej 50% z pytań egzaminacyjnych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-60% z pytań egzaminacyjnych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z pytań egzaminacyjnych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z pytań egzaminacyjnych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z pytań egzaminacyjnych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z pytań egzaminacyjnych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C07_W02Student ma wiedzę odnośnie podstawowych struktur danych w języku C++.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_W09Zna wybrane języki programowania niskiego i wysokiego poziomu. Ma podstawową wiedzę z zakresu dobrych praktyk programistycznych.
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z podstawowymi strukturami danych w języku C++.
Treści programoweT-W-7Wprowadzenie do STL. Kontenery, iteratory i algorytmy. Listy jednokierunkowe i dwukierunkowe. Implementacja, przykłady.
T-W-8Stos. Implementacja i przykłady. Stos procesora. Dynamiczna alokacja danych na stercie. Wskaźniki intelignetne.
T-W-14Drzewa gier. Przykład gry - kółko i krzyżyk. Algorytm min-max.
T-W-10Kolejki FIFO.
T-W-11Drzewa. Drzewa binarne. Algorytmy przechodzenia drzewa. Kontenery asocjacyjne - map, multimap, set, multiset.
T-W-13Sortowanie przez kopcowanie. Porównanie wydajności różnych algorytmów sortowania. Równoważenie drzew.
T-W-9Rekurencja. Rekurencyjne algorytmy sortowania - mergesort i quicksort.
T-W-12Przeszukiwanie struktur danych. Wyszukiwanie w drzewie BST. Funktory. Kolejka priorytetowa w STL. Implementacja kolejki priorytetowej na kopcu.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Wykład problemowy.
M-3Prezentacja multimedialna.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Wykład: egzamin pisemny (test) oraz ustny z całości materiału.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał punktację w zakresie poniżej 50% z pytań egzaminacyjnych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-60% z pytań egzaminacyjnych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z pytań egzaminacyjnych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z pytań egzaminacyjnych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z pytań egzaminacyjnych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z pytań egzaminacyjnych z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C07_U01Student potrafi napisać program w paradygmacie proceduralnym oraz obiektowym w języku C++.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_U05Potrafi sformułować algorytm i posłużyć się językami programowania niskiego i wysokiego poziomu oraz odpowiednimi narzędziami informatycznymi do opracowania programów komputerowych służących do transmisji danych i analizy tego procesu.
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności związanych z programowaniem w języku C++ w paradygmacie obiektowym.
Treści programoweT-L-1Wstęp do programowania w języku C++. Podstawowa składnia, instrukcje warunkowe, pętle, tablice statyczne.
T-L-2Wskaźniki, dynamiczna alokacja pamięci. Funkcje, przekazywanie parametru do funkcji przez wskaźnik i referencję.
T-L-3Programowanie obiektowe. Budowanie własnych klas i obiektów.
T-L-4Programowanie obiektowe. Funkcje zaprzyjaźnione z klasami, przeciążanie operatorów.
T-L-5Programowanie obiektowe. Dziedziczenie, funkcje wirtualne, polimorfizm.
T-L-6Kolokwium I
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia labolatoryjne z wykorzystaniem stanowisk komputerowych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie laboratorium. Sprawdzian praktyczny.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał punktację w zakresie poniżej 50% z pytań zadawanych podczas zaliczenia pierwszej części laboratorium.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-60% z pytań zadawanych podczas zaliczenia pierwszej części laboratorium.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z pytań zadawanych podczas zaliczenia pierwszej części laboratorium.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z pytań zadawanych podczas zaliczenia pierwszej części laboratorium.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z pytań zadawanych podczas zaliczenia pierwszej części laboratorium.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z pytań zadawanych podczas zaliczenia pierwszej części laboratorium.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C07_U02Student potrafi zaimplementować wybrane struktury danych. Student potrafi również wykorzystać znane struktury danych, również te zawarte w STL, w bardziej zaawansowanych programach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_U07Potrafi zastosować w praktyce wiedzę z zakresu inżynierii oprogramowania oraz dobre praktyki programistyczne stosując wybrane narzędzia i środowiska deweloperskie.
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności z zakresu implementacji algorytmów wykorzystujących dynamiczne struktury danych.
Treści programoweT-L-8Kontener vector. Implementacja własna i ćwiczenia z kontenerem z STL.
T-L-9Listy. Implementacja na tablicy statycznej. Ćwiczenia z kontenerem list z STL.
T-L-15Kolokwium II
T-L-10Stos. Rekurencja.
T-L-14Implementacja algorytmów sortowania.
T-L-11Kolejka FIFO. Implementacja własna na tablicy cyklicznej, ćwiczenia z wykorzytaniem kontenera deque i adaptera queue z STL.
T-L-12Drzewa binarne. Implementacja wybranego algorytmu przechodzenia po drzewie.
T-L-13Kontenery map, multimap, set, multiset z STL
T-L-7Szablony klas. Implementacja własnych szablonów.
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia labolatoryjne z wykorzystaniem stanowisk komputerowych.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe laboratorium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał punktację w zakresie poniżej 50% z pytań zadawanych podczas zaliczenia drugiej części laboratorium.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-60% z pytań zadawanych podczas zaliczenia drugiej części laboratorium..
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z pytań zadawanych podczas zaliczenia drugiej części laboratorium.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z pytań zadawanych podczas zaliczenia drugiej części laboratorium.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z pytań zadawanych podczas zaliczenia drugiej części laboratorium.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z pytań zadawanych podczas zaliczenia drugiej części laboratorium.