Wydział Informatyki - Certyfikowany Administrator Microsoft Windows Server
Sylabus przedmiotu WS 011 Windows Server 2019 Administration:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Certyfikowany Administrator Microsoft Windows Server | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | WS 011 Windows Server 2019 Administration | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Roszkowski <Maciej.Roszkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 9,0 | ECTS (formy) | 9,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Umiejętność obsługi systemów Windows |
W-2 | Umiejętność korzystania z anglojęzycznych materiałów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Understanding Windows Server Administration |
C-2 | Understanding Identity Services in Windows Server |
C-3 | Windows Server network infrastructure support |
C-4 | Windows Server File Server Management and Storage Management |
C-5 | Ability to use virtualization and Hyper-V containers in Windows Server |
C-6 | Understanding High Availability on Windows Server |
C-7 | Understanding disaster recovery on Windows Server |
C-8 | Windows Server security configuration |
C-9 | Ability to configure Windows Server security |
C-10 | Using Remote Desktop Service on Windows Server |
C-11 | Ability to remotely access and use network services in Windows Server |
C-12 | Managing monitoring, performance and troubleshooting |
C-13 | Windows Server update and migration management |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Windows Server Administration Overview | 3 |
T-L-2 | Identity Services in Windows Server | 3 |
T-L-3 | Network Infrastructure services in Windows Server | 3 |
T-L-4 | File Servers and Storage management in Windows Server | 3 |
T-L-5 | Hyper-V virtualization and containers in Windows Server | 3 |
T-L-6 | High Availablity in Windows Server | 3 |
T-L-7 | Disaster recovery in Windows Server | 3 |
T-L-8 | Windows Server security | 3 |
T-L-9 | Remote Desktop Services in Windows Server | 4 |
T-L-10 | Remote access and web services in Windows Server | 4 |
T-L-11 | Monitoring, performance, and troubleshooting | 4 |
T-L-12 | Upgrade and migration in Windows Server | 4 |
40 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 40 |
A-L-2 | Praca samodzielna | 230 |
270 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Laboratoria |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Test (jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CAMW_10-_WS011_W01 Posiada wiedzę na temat administracji usługami Windows Server 2019 | CAMW_10-_W04 | — | C-5, C-4, C-3, C-9, C-7, C-6, C-13, C-10, C-1, C-12, C-2, C-11, C-8 | T-L-4, T-L-5, T-L-10, T-L-6, T-L-8, T-L-1, T-L-7, T-L-3, T-L-9, T-L-2, T-L-11, T-L-12 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CAMW_10-_WS011_U01 Posiada umiejętności administracji usługami Windows Server 2019 | CAMW_10-_U04 | — | C-6, C-13, C-4, C-3, C-7, C-10, C-9, C-11, C-8, C-1, C-12, C-2, C-5 | T-L-1, T-L-6, T-L-12, T-L-7, T-L-9, T-L-8, T-L-2, T-L-5, T-L-4, T-L-3, T-L-11, T-L-10 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CAMW_10-_WS011_K01 Posiada kompetencje w zakresie skutecznej komunikacji oraz wykonywania i organizacji pracy | CAMW_10-_K01 | — | C-2, C-11, C-5, C-13, C-9, C-6, C-1, C-8, C-10, C-7, C-12, C-4, C-3 | T-L-6, T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-10, T-L-3, T-L-12, T-L-8, T-L-5, T-L-7, T-L-9, T-L-11 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CAMW_10-_WS011_W01 Posiada wiedzę na temat administracji usługami Windows Server 2019 | 2,0 | |
3,0 | Posiada wiedzę na temat administracji usługami Windows Server 2019 | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CAMW_10-_WS011_U01 Posiada umiejętności administracji usługami Windows Server 2019 | 2,0 | |
3,0 | Posiada umiejętności administracji usługami Windows Server 2019 | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CAMW_10-_WS011_K01 Posiada kompetencje w zakresie skutecznej komunikacji oraz wykonywania i organizacji pracy | 2,0 | |
3,0 | Posiada kompetencje w zakresie skutecznej komunikacji oraz wykonywania i organizacji pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jordan Krause, Windows Server 2019 dla profesjonalistów, Helion, Gliwice, 2020
- Orin Thomas, Windows Server 2019 Inside Out, APN Promise, Warszawa, 2020