Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych (S1)

Sylabus przedmiotu Historia rozwoju lądowego sprzętu bojowego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Historia rozwoju lądowego sprzętu bojowego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Lisowski <Maciej.Lisowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jaromir Mysłowski <m.szczepanek@am.szczecin.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien znać budowę i zasadę funkcjonowania podstawowych podzespołów w pojazdach.Mieć podstawową wiedzę z zakresu historii Polski i konfliktów zbrojnych w Europie na przestrzeni dziejów. Wyszukiwać dane, dokonywać analiz i porównań

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z poczatkami lądowego sprzetu bojowego -przykłady z historii wojen
C-2Zapoznanie studentów z kolejnymi etapami rozwojju lądowego sprzetu bojowego -przykłady pierwszych czołgów z historii I Wojny Swiatowej
C-3Zapoznanie studentów z kolejnymi etapami dynamicznego rozwojju lądowego sprzetu bojowego -przykłady czołgów walczacych stron z historii II Wojny Swiatowej
C-4Zapoznanie studentów z kolejnymi z typami i rodzajami lądowego sprzetu bojowego używanego przez Polskie Wojska Pancerne-przykłady czołgów II Wojny Swiatowej
C-5Zapoznanie studentów z typami i rodzajami lądowego sprzetu bojowego używanego przez Polskie Wojska Pancerne po zakończeniu II Wojny Swiatowej
C-6Zapoznanie studentów z typami i rodzajami lądowego sprzetu bojowego używanego współcześnie przez Polskie Wojska Pancerne

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Historia wojen -pierwsze machiny bojowe ,ich budowa i zasada funkcjonowania1
T-W-2Podział i klasyfikacja pojazdów bojowych1
T-W-3Pierwsze kołowe i gąsienicowe pojazdy bojowe I Wojna światowa1
T-W-4Doświadczenia z pol bitewnych WW I - dalszy rozwój pojazdów bojowych1
T-W-5Wnioski praktyczne z pol bitewnych WW I - okres miedzywojenny1
T-W-6Nowa wizja rozwoju Wojsk Pancernych -teoria i praktyka1
T-W-7Wojska pancerne państw europejskich przed wybuchem WW II1
T-W-8Polacy w wojskach pancernych u boku państw sprzymierzonych ,nowe konstrukcje ,taktyka i metody walki1
T-W-9Spektakularne sukcesy Polskich Wojsk Pancernych w latach WW II1
T-W-10Kołowe i gąsienicowe pojazdy bojowe w Wojsku Polskim po zakończeniu II Wojny światowej1
T-W-11Zmiana doktryny i sojuszy w okresie Zimnej Wojny -nowe tendencje w budowie kołowych i gąsienicowych pojazdów bojowych1
T-W-12Wstapienie Polski do Struktur NATO - dostęp do sprzętu bojowego innych państw sprzymierzonych1
T-W-13Nowoczesne konstrukcje krajowego przemysłu zbrojeniowego1
T-W-14Wspólne manewry w ramach Struktur NATO - zastosowanie sprzętu bojowego innych państw sprzymierzonych w polskich jednostkach : czołgi Leopard ,Abrams1
T-W-15Tendencje rozwojowe Polskich Wojsk Pancernych1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia końcowego z wykładów10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny, pokaz multimedialny z użyciem komputera, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Końcowa ocena zaliczająca przedmiot w formie prezentacji multimedialnej na określone reprezentatywne tematy związane z treścią wykładów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPBiS_1A_C33_W02
Student powinien znać podstawowe zagadnienia związane z historią ,budową ,funkcjonowaniem ladowego sprzętu bojowego
IPBiS_1A_W17C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-9, T-W-10, T-W-12, T-W-7, T-W-13M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPBiS_1A_C33_U02
Student potrafi analizować informacje dotyczące pojazdów bojowych ,zna ich budowe i przeznaczenie oraz infratrukturę polskich wojsk pancernych.Potrafi ocenic funkcjonowanie całego sytemu ,określic mobilność i parametry bojowe pojazdów oraz całych jednostek i ich znaczenie strategiczne
IPBiS_1A_U08C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-7, T-W-13, T-W-14, T-W-15M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPBiS_1A_C33_K02
Stdent ma kompetencje do świadomego zajmowania się zawodowo eksploatacją pojazdów bojowych i specjalnych
IPBiS_1A_K02C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-7, T-W-13, T-W-14, T-W-15M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPBiS_1A_C33_W02
Student powinien znać podstawowe zagadnienia związane z historią ,budową ,funkcjonowaniem ladowego sprzętu bojowego
2,0Student uczestniczył w zajeciach ( lub nie) ,nie opanował wymaganego materiału i nie przejawiał zainteresownia przedmiotem
3,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dostateczna i przejawiał umiarkowane zainteresownia przedmiotem
3,5Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dostateczna i przejawiał zainteresownia przedmiotem
4,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był aktywny na zajęciach
4,5Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra lub wyższą i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był bardzo aktywny na zajęciach
5,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra lub wyższą i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był bardzo aktywny na zajęciach,jest liderem w grupie

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPBiS_1A_C33_U02
Student potrafi analizować informacje dotyczące pojazdów bojowych ,zna ich budowe i przeznaczenie oraz infratrukturę polskich wojsk pancernych.Potrafi ocenic funkcjonowanie całego sytemu ,określic mobilność i parametry bojowe pojazdów oraz całych jednostek i ich znaczenie strategiczne
2,0Student uczestniczył w zajeciach ( lub nie) ,nie opanował wymaganego materiału i nie przejawiał zainteresownia przedmiotem
3,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dostateczna i przejawiał umiarkowane zainteresownia przedmiotem
3,5Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dostateczna i przejawiał zainteresownia przedmiotem
4,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był aktywny na zajęciach
4,5Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra lub wyższą i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był bardzo aktywny na zajęciach
5,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra lub wyższą i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był bardzo aktywny na zajęciach,jest liderem w grupie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPBiS_1A_C33_K02
Stdent ma kompetencje do świadomego zajmowania się zawodowo eksploatacją pojazdów bojowych i specjalnych
2,0Student uczestniczył w zajeciach ( lub nie) , nie przejawiał zainteresownia przedmiotem, brak mu kreatywności
3,0Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał niewielkie zainteresownia przedmiotem, brak mu kreatywności
3,5Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał zainteresownia przedmiotem, był kreatywny ,nie brak mu motywacji
4,0Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał duże zainteresownia przedmiotem, był aktywny kreatywny ,nie brak mu motywacji
4,5Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał duże zainteresownia przedmiotem, był aktywny i kreatywny , ma motywacje i chęć działania
5,0Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał duże zainteresownia przedmiotem, był aktywny i kreatywny , ma motywacje i chęć działania,jest liderem w grupie

Literatura podstawowa

  1. Richard Ogórkiewicz, Czołgi 100 lat historii, Oficyna wydawnicza READ ME, Łódz, 2015, 1
  2. Jerzy Majka, Brygada Motorowa płk Maczka, Wydawnictwo LIBRA, Rzeszów 2004, 2004, 1
  3. Rajmund Szubański, Polska broń pancerna w 1939, Dom Wydawniczy Bellona, warszawa, 2004, 1

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Historia wojen -pierwsze machiny bojowe ,ich budowa i zasada funkcjonowania1
T-W-2Podział i klasyfikacja pojazdów bojowych1
T-W-3Pierwsze kołowe i gąsienicowe pojazdy bojowe I Wojna światowa1
T-W-4Doświadczenia z pol bitewnych WW I - dalszy rozwój pojazdów bojowych1
T-W-5Wnioski praktyczne z pol bitewnych WW I - okres miedzywojenny1
T-W-6Nowa wizja rozwoju Wojsk Pancernych -teoria i praktyka1
T-W-7Wojska pancerne państw europejskich przed wybuchem WW II1
T-W-8Polacy w wojskach pancernych u boku państw sprzymierzonych ,nowe konstrukcje ,taktyka i metody walki1
T-W-9Spektakularne sukcesy Polskich Wojsk Pancernych w latach WW II1
T-W-10Kołowe i gąsienicowe pojazdy bojowe w Wojsku Polskim po zakończeniu II Wojny światowej1
T-W-11Zmiana doktryny i sojuszy w okresie Zimnej Wojny -nowe tendencje w budowie kołowych i gąsienicowych pojazdów bojowych1
T-W-12Wstapienie Polski do Struktur NATO - dostęp do sprzętu bojowego innych państw sprzymierzonych1
T-W-13Nowoczesne konstrukcje krajowego przemysłu zbrojeniowego1
T-W-14Wspólne manewry w ramach Struktur NATO - zastosowanie sprzętu bojowego innych państw sprzymierzonych w polskich jednostkach : czołgi Leopard ,Abrams1
T-W-15Tendencje rozwojowe Polskich Wojsk Pancernych1
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia końcowego z wykładów10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPBiS_1A_C33_W02Student powinien znać podstawowe zagadnienia związane z historią ,budową ,funkcjonowaniem ladowego sprzętu bojowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_W17Ma podstawową wiedzę na temat cyklu życia pojazdów bojowych i specjalnych.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z poczatkami lądowego sprzetu bojowego -przykłady z historii wojen
C-2Zapoznanie studentów z kolejnymi etapami rozwojju lądowego sprzetu bojowego -przykłady pierwszych czołgów z historii I Wojny Swiatowej
C-3Zapoznanie studentów z kolejnymi etapami dynamicznego rozwojju lądowego sprzetu bojowego -przykłady czołgów walczacych stron z historii II Wojny Swiatowej
Treści programoweT-W-1Historia wojen -pierwsze machiny bojowe ,ich budowa i zasada funkcjonowania
T-W-2Podział i klasyfikacja pojazdów bojowych
T-W-3Pierwsze kołowe i gąsienicowe pojazdy bojowe I Wojna światowa
T-W-4Doświadczenia z pol bitewnych WW I - dalszy rozwój pojazdów bojowych
T-W-5Wnioski praktyczne z pol bitewnych WW I - okres miedzywojenny
T-W-6Nowa wizja rozwoju Wojsk Pancernych -teoria i praktyka
T-W-9Spektakularne sukcesy Polskich Wojsk Pancernych w latach WW II
T-W-10Kołowe i gąsienicowe pojazdy bojowe w Wojsku Polskim po zakończeniu II Wojny światowej
T-W-12Wstapienie Polski do Struktur NATO - dostęp do sprzętu bojowego innych państw sprzymierzonych
T-W-7Wojska pancerne państw europejskich przed wybuchem WW II
T-W-13Nowoczesne konstrukcje krajowego przemysłu zbrojeniowego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, pokaz multimedialny z użyciem komputera, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Końcowa ocena zaliczająca przedmiot w formie prezentacji multimedialnej na określone reprezentatywne tematy związane z treścią wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uczestniczył w zajeciach ( lub nie) ,nie opanował wymaganego materiału i nie przejawiał zainteresownia przedmiotem
3,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dostateczna i przejawiał umiarkowane zainteresownia przedmiotem
3,5Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dostateczna i przejawiał zainteresownia przedmiotem
4,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był aktywny na zajęciach
4,5Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra lub wyższą i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był bardzo aktywny na zajęciach
5,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra lub wyższą i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był bardzo aktywny na zajęciach,jest liderem w grupie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPBiS_1A_C33_U02Student potrafi analizować informacje dotyczące pojazdów bojowych ,zna ich budowe i przeznaczenie oraz infratrukturę polskich wojsk pancernych.Potrafi ocenic funkcjonowanie całego sytemu ,określic mobilność i parametry bojowe pojazdów oraz całych jednostek i ich znaczenie strategiczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_U08Potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich z zakresu mechaniki i budowy pojazdów bojowych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z poczatkami lądowego sprzetu bojowego -przykłady z historii wojen
C-2Zapoznanie studentów z kolejnymi etapami rozwojju lądowego sprzetu bojowego -przykłady pierwszych czołgów z historii I Wojny Swiatowej
C-3Zapoznanie studentów z kolejnymi etapami dynamicznego rozwojju lądowego sprzetu bojowego -przykłady czołgów walczacych stron z historii II Wojny Swiatowej
Treści programoweT-W-1Historia wojen -pierwsze machiny bojowe ,ich budowa i zasada funkcjonowania
T-W-2Podział i klasyfikacja pojazdów bojowych
T-W-3Pierwsze kołowe i gąsienicowe pojazdy bojowe I Wojna światowa
T-W-4Doświadczenia z pol bitewnych WW I - dalszy rozwój pojazdów bojowych
T-W-5Wnioski praktyczne z pol bitewnych WW I - okres miedzywojenny
T-W-6Nowa wizja rozwoju Wojsk Pancernych -teoria i praktyka
T-W-8Polacy w wojskach pancernych u boku państw sprzymierzonych ,nowe konstrukcje ,taktyka i metody walki
T-W-9Spektakularne sukcesy Polskich Wojsk Pancernych w latach WW II
T-W-10Kołowe i gąsienicowe pojazdy bojowe w Wojsku Polskim po zakończeniu II Wojny światowej
T-W-11Zmiana doktryny i sojuszy w okresie Zimnej Wojny -nowe tendencje w budowie kołowych i gąsienicowych pojazdów bojowych
T-W-12Wstapienie Polski do Struktur NATO - dostęp do sprzętu bojowego innych państw sprzymierzonych
T-W-7Wojska pancerne państw europejskich przed wybuchem WW II
T-W-13Nowoczesne konstrukcje krajowego przemysłu zbrojeniowego
T-W-14Wspólne manewry w ramach Struktur NATO - zastosowanie sprzętu bojowego innych państw sprzymierzonych w polskich jednostkach : czołgi Leopard ,Abrams
T-W-15Tendencje rozwojowe Polskich Wojsk Pancernych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, pokaz multimedialny z użyciem komputera, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Końcowa ocena zaliczająca przedmiot w formie prezentacji multimedialnej na określone reprezentatywne tematy związane z treścią wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uczestniczył w zajeciach ( lub nie) ,nie opanował wymaganego materiału i nie przejawiał zainteresownia przedmiotem
3,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dostateczna i przejawiał umiarkowane zainteresownia przedmiotem
3,5Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dostateczna i przejawiał zainteresownia przedmiotem
4,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był aktywny na zajęciach
4,5Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra lub wyższą i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był bardzo aktywny na zajęciach
5,0Student uczestniczył w zajeciach , opanował wymagany materiał,uzyskał ocene dobra lub wyższą i przejawiał zainteresownia przedmiotem,był bardzo aktywny na zajęciach,jest liderem w grupie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPBiS_1A_C33_K02Stdent ma kompetencje do świadomego zajmowania się zawodowo eksploatacją pojazdów bojowych i specjalnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_K02Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej włączając w to wpływ na otoczenie oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z poczatkami lądowego sprzetu bojowego -przykłady z historii wojen
Treści programoweT-W-1Historia wojen -pierwsze machiny bojowe ,ich budowa i zasada funkcjonowania
T-W-2Podział i klasyfikacja pojazdów bojowych
T-W-3Pierwsze kołowe i gąsienicowe pojazdy bojowe I Wojna światowa
T-W-4Doświadczenia z pol bitewnych WW I - dalszy rozwój pojazdów bojowych
T-W-5Wnioski praktyczne z pol bitewnych WW I - okres miedzywojenny
T-W-6Nowa wizja rozwoju Wojsk Pancernych -teoria i praktyka
T-W-8Polacy w wojskach pancernych u boku państw sprzymierzonych ,nowe konstrukcje ,taktyka i metody walki
T-W-9Spektakularne sukcesy Polskich Wojsk Pancernych w latach WW II
T-W-10Kołowe i gąsienicowe pojazdy bojowe w Wojsku Polskim po zakończeniu II Wojny światowej
T-W-11Zmiana doktryny i sojuszy w okresie Zimnej Wojny -nowe tendencje w budowie kołowych i gąsienicowych pojazdów bojowych
T-W-12Wstapienie Polski do Struktur NATO - dostęp do sprzętu bojowego innych państw sprzymierzonych
T-W-7Wojska pancerne państw europejskich przed wybuchem WW II
T-W-13Nowoczesne konstrukcje krajowego przemysłu zbrojeniowego
T-W-14Wspólne manewry w ramach Struktur NATO - zastosowanie sprzętu bojowego innych państw sprzymierzonych w polskich jednostkach : czołgi Leopard ,Abrams
T-W-15Tendencje rozwojowe Polskich Wojsk Pancernych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, pokaz multimedialny z użyciem komputera, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Końcowa ocena zaliczająca przedmiot w formie prezentacji multimedialnej na określone reprezentatywne tematy związane z treścią wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uczestniczył w zajeciach ( lub nie) , nie przejawiał zainteresownia przedmiotem, brak mu kreatywności
3,0Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał niewielkie zainteresownia przedmiotem, brak mu kreatywności
3,5Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał zainteresownia przedmiotem, był kreatywny ,nie brak mu motywacji
4,0Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał duże zainteresownia przedmiotem, był aktywny kreatywny ,nie brak mu motywacji
4,5Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał duże zainteresownia przedmiotem, był aktywny i kreatywny , ma motywacje i chęć działania
5,0Student uczestniczył w zajeciach , przejawiał duże zainteresownia przedmiotem, był aktywny i kreatywny , ma motywacje i chęć działania,jest liderem w grupie