Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria produkcji w Przemyśle 4.0 (S1)

Sylabus przedmiotu Pozyskiwanie funduszy europejskich:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria produkcji w Przemyśle 4.0
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Pozyskiwanie funduszy europejskich
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Produkcją
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Terelak-Tymczyna <Agnieszka.Terelak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele z przemysłu Osoba <itm@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP5 15 2,00,50zaliczenie
wykładyW5 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Posiadanie wiedzy dotyczacej analizy rynku, analziy ekonomiczno-finansowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie umiętności pozyskiwania funduszy europejskich na rozwój przedsiębiorstwa.
C-2Nabycie wiedzy na ter\mat rozdzajów funduszy europejskich i możliwosci i ch pozyskania

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt obejmujący: 1. Sporządzenie dokuemntacji konkursowej - studium wykonalności, - wniosek, - inne wymagane konkursem dokumenty15
15
wykłady
T-W-1Rodzaje Funduszy Europejskich. Rodzaje Instytucji Zarzadzajacych poszczególnymi funduszami. Dokumentacja projektowa i konkursowa. Procedury i tryby naborów wniosków. Dokumentacja niezbedna przy podpisywaniu umowy o dofinansowanie.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Studiowanie literatury, baz danych, dokumentacji konkursowej33
A-P-3Konsultacje2
50
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Konsultacje2
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia8
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
M-3Studia przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test z wiedzy
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z projektu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPP4_1P_C20-1_W01
Student zna rozdzaje funduszy europejskich, wie jakie dokumenty sa wymagane w trybach konkursowych przy ubieganiu się o srodki z funduszy europejskich.
IPP4_1P_W04C-2T-W-1M-1, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPP4_1P_C20-1_U01
Student umie sporządzić studium wykonalności, wniosek o dofinansowanie oraz inne dokumenty wymagane przy skłądaniu wniosku.
IPP4_1P_U01, IPP4_1P_U07C-1T-P-1M-2, M-3S-2
IPP4_1P_C20-1_U02
Student umie pracowac w zespole
IPP4_1P_U02C-1T-P-1M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPP4_1P_C20-1_K01
Potrafi wyszukiwać informacje niezbedne do sporządzenia dokumentacji konkursowej i rozwiązywania napotkanych problemó. ma świadomość poza technicznych aspeków i sktutków działalności inżynierskiej.
IPP4_1P_K01C-1T-P-1M-2, M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPP4_1P_C20-1_W01
Student zna rozdzaje funduszy europejskich, wie jakie dokumenty sa wymagane w trybach konkursowych przy ubieganiu się o srodki z funduszy europejskich.
2,0
3,0Student potrafi wymienic rodzaje funduszy europejskich oraz wymagane w trybach konkursowych dokumenty, wie z jakich elementów się składają, potrafi sporządzić wybrany dokument.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPP4_1P_C20-1_U01
Student umie sporządzić studium wykonalności, wniosek o dofinansowanie oraz inne dokumenty wymagane przy skłądaniu wniosku.
2,0
3,0Umie wykonać uproszczoną wersję studium wykonalności , sporządzić wniosek o dofinansowanie oraz listę wymaganych dokumentów.
3,5
4,0
4,5
5,0
IPP4_1P_C20-1_U02
Student umie pracowac w zespole
2,0
3,0Potrafi pracować w grupie, realzizując powierzone mu zadania.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPP4_1P_C20-1_K01
Potrafi wyszukiwać informacje niezbedne do sporządzenia dokumentacji konkursowej i rozwiązywania napotkanych problemó. ma świadomość poza technicznych aspeków i sktutków działalności inżynierskiej.
2,0
3,0Potrafi przeszukiwać bady danych niezbedne do wykonania analiz w studium wykonalności.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Filipek, Agnieszka, Europejskie fundusze strukturalne i inwestycyjne : perspektywa finansowa 2014-2020 : komentarz do Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r., Wydawnictwo Placet Leszek Plak., Warszawa, 2015
  2. Krasuska, Magdalena., Fundusze unijne w nowej perspektywie 2014-2020, Wydawnictwo Wiedza i Praktyka, Warszawa, 2014
  3. Świerszcz, Katarzyna., Skuteczny biznesplan a fundusze europejskie, Wrocław, Wrocławskie Wydawnictwo Naukowe Atla 2, 2010

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt obejmujący: 1. Sporządzenie dokuemntacji konkursowej - studium wykonalności, - wniosek, - inne wymagane konkursem dokumenty15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rodzaje Funduszy Europejskich. Rodzaje Instytucji Zarzadzajacych poszczególnymi funduszami. Dokumentacja projektowa i konkursowa. Procedury i tryby naborów wniosków. Dokumentacja niezbedna przy podpisywaniu umowy o dofinansowanie.15
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Studiowanie literatury, baz danych, dokumentacji konkursowej33
A-P-3Konsultacje2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Konsultacje2
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia8
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPP4_1P_C20-1_W01Student zna rozdzaje funduszy europejskich, wie jakie dokumenty sa wymagane w trybach konkursowych przy ubieganiu się o srodki z funduszy europejskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPP4_1P_W04Ma wiedzę o normach i regułach prawnych, społecznych, ekonomicznych i etycznych oraz o innych pozatechnicznych uwarunkowaniach działalności inżynierskiej, organizujących struktury i instytucje gospodarcze w różnych branżach przemysłu, w tym podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz rozumie złożone zależności zachodzące między nimi.
Cel przedmiotuC-2Nabycie wiedzy na ter\mat rozdzajów funduszy europejskich i możliwosci i ch pozyskania
Treści programoweT-W-1Rodzaje Funduszy Europejskich. Rodzaje Instytucji Zarzadzajacych poszczególnymi funduszami. Dokumentacja projektowa i konkursowa. Procedury i tryby naborów wniosków. Dokumentacja niezbedna przy podpisywaniu umowy o dofinansowanie.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Studia przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test z wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wymienic rodzaje funduszy europejskich oraz wymagane w trybach konkursowych dokumenty, wie z jakich elementów się składają, potrafi sporządzić wybrany dokument.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPP4_1P_C20-1_U01Student umie sporządzić studium wykonalności, wniosek o dofinansowanie oraz inne dokumenty wymagane przy skłądaniu wniosku.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPP4_1P_U01Posiada umiejętność samokształcenia się, w tym potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł, także w języku obcym, potrafi łączyć uzyskane informacje, interpretować je, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
IPP4_1P_U07Potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej proponowanych rozwiązań, projektów i podejmowanych działań inżynierskich właściwych dla inżynierii produkcji.
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiętności pozyskiwania funduszy europejskich na rozwój przedsiębiorstwa.
Treści programoweT-P-1Projekt obejmujący: 1. Sporządzenie dokuemntacji konkursowej - studium wykonalności, - wniosek, - inne wymagane konkursem dokumenty
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-3Studia przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena z projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umie wykonać uproszczoną wersję studium wykonalności , sporządzić wniosek o dofinansowanie oraz listę wymaganych dokumentów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPP4_1P_C20-1_U02Student umie pracowac w zespole
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPP4_1P_U02Potrafi efektywnie używać dowolnych form komunikacji, pracować w grupie, używać specjalistycznej terminologii z zakresu inżynierii mechanicznej, brać aktywny udział w debatach, przygotować w języku polskim i obcym dokumentację dotyczącą rozwiązywanego zadania inżynierskiego wraz z omówieniem wyników jego realizacji.
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiętności pozyskiwania funduszy europejskich na rozwój przedsiębiorstwa.
Treści programoweT-P-1Projekt obejmujący: 1. Sporządzenie dokuemntacji konkursowej - studium wykonalności, - wniosek, - inne wymagane konkursem dokumenty
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-3Studia przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena z projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi pracować w grupie, realzizując powierzone mu zadania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPP4_1P_C20-1_K01Potrafi wyszukiwać informacje niezbedne do sporządzenia dokumentacji konkursowej i rozwiązywania napotkanych problemó. ma świadomość poza technicznych aspeków i sktutków działalności inżynierskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPP4_1P_K01Ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązaniu problemów poznawczych i praktycznych, potrafi krytycznie ocenić posiadaną wiedzę oraz ją uzupełnić i doskonalić, ma świadomość ważności i rozumienia pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiętności pozyskiwania funduszy europejskich na rozwój przedsiębiorstwa.
Treści programoweT-P-1Projekt obejmujący: 1. Sporządzenie dokuemntacji konkursowej - studium wykonalności, - wniosek, - inne wymagane konkursem dokumenty
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-3Studia przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena z projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi przeszukiwać bady danych niezbedne do wykonania analiz w studium wykonalności.
3,5
4,0
4,5
5,0