Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | IT_1A_C33-2_U01 | Student posiada umiejetność samodzielnego opracowywania i stosowania podstawowych narzędzi w obszarze takich metod sterowania jakością jak APQP, PPAP, FMEA i MSA |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IT_1A_U12 | potrafi posłużyć się odpowiednio dobranymi metodami i urządzeniami do pomiaru podstawowych wielkości charakteryzujących elementy i układy pojazdu |
---|
IT_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych dostępnych źródeł; potrafi łączyć uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski i formułować i uzasadniać opinie |
IT_1A_U03 | potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego w transporcie i przygotować prezentację wyników jego realizacji |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie podstaw inżynierii jakości dla przemysłu motoryzacyjnego opartych o wymagania normy ISO/TS 16949:2009. Nabycie umiejętności tworzenia i analizowania modeli zarządzania jakością w przemyśle motoryzacyjnym |
---|
C-2 | Poznanie podstwaowych wymagań metodyki APQP - tj. zaawansowanego planowania jakości wyrobów i planu kontroli |
C-3 | Poznanie podstwaowych wymagań metodyki PPAP - tj. zatwierdzania detali (części) produkcyjnych |
C-4 | Poznanie podstwaowych wymagań metodyki FMEA - tj. analizy przyczyn i skutków potencjalnych błędów |
C-5 | Poznanie podstwaowych wymagań metodyki MSA - tj. analizy systemów pomiarowych. |
Treści programowe | T-W-3 | Zatwierdzenie detali (części) produkcyjnych (PPAP - Production Part Approval Process) |
---|
T-W-4 | Analiza przyczyn i skutków potencjalnych błędów (FMEA - Failure Mode and Effects Analysis) |
T-W-5 | Analiza systemu pomiarowego (MSA - Measurement System Assesment) |
T-W-2 | Zaawansowane planowanie jakości wyrobów i plan kontroli (APQP - Advanced Product Quality Planning and Control Plan) |
T-W-1 | Podstawowe elementy Systemu Zarządzania Jakością dla przemysłu motoryzacyjnego zgodnie z wymaganiami normy ISO/TS 16949:2009 |
T-P-5 | Opracowanie karty FMEA dla wybranego przykładu zakładu wytwarzającego podzespoły dla przemysłu motoryzacyjnego |
T-P-2 | Opracowanie projektu spisu treści i zestawienia procedur dla SZJ dla wybranego przykładu zakładu wytwarzającego podzespoły dla przemysłu motoryzacyjnego |
T-P-4 | Opracowanie projektu algorytmu zatwierdzania detali zgodnie z metodyką PPAP dla wybranego przykładu zakładu wytwarzającego podzespoły dla przemysłu motoryzacyjnego |
T-P-3 | Opracowanie projektu karty kontroli zgodnie metodyką APQP dla wybranego przykładu zakładu wytwarzającego podzespoły dla przemysłu motoryzacyjnego |
T-P-6 | Opracowanie algorytmu postepowania oraz metodyki przeprowadzania analizy systemu pomiarowego (MSA) dla wybranego przykładu układu pomiarowego związanego z wytwarzanie detali dla przemysłu motoryzacyjnego |
T-P-1 | Opracowanie projektu mapy procesu dla wybranego przykładu zakładu wytwarzającego podzespoły dla przemysłu motoryzacyjnego |
Metody nauczania | M-1 | metoda podająca (wykład informacyjny)
metoda problemowa (wykład problemowy) |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne lub pisemne w formie testu:
- obejmującego całość materiału,
- odpowiedzi częściowe punktowane są proporcjonalnie,
- brak punktów ujemnych za niewłaściwą odpowiedź. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nieobecny na wszystkich wykładach. Nie potrafi odpowiedzieć na pytania testowe. |
3,0 | Student obecny na co najmniej połowie wszystkich wykładów. Umie odpowiedzieć na mniej niż połowę zadanych zagadnień. |
3,5 | Student uczestniczy w więcej niż połowie wszystkich wykładów. Umie odpowiedzieć na co najmniej połowę zadanych pytań. |
4,0 | Student obecny na wszystkich wykładach i wykazuje się nabyciem co najmniej połowy wymaganych umiejetności. |
4,5 | Student obecny na wszystkich wykładach i wykazuje się nabyciem większości wymaganych umiejetności. |
5,0 | Student obecny na wszystkich wykładach i wykazuje się nabyciem wszystkich wymaganych umiejetności. |