Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (N2)
Sylabus przedmiotu Przygotowanie pracy magisterskiej i do egzaminu dyplomowego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przygotowanie pracy magisterskiej i do egzaminu dyplomowego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Bioinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Telesiński <Arkadiusz.Telesinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dorota Jadczak <Dorota.Jadczak@zut.edu.pl>, Marcin Kubus <Marcin.Kubus@zut.edu.pl>, Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl>, Hubert Romanowski <Hubert-Romanowski@zut.edu.pl>, Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl>, Adam Szymski <Adam-Szymski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 20,0 | ECTS (formy) | 20,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończone szkolenie biblioteczne. |
W-2 | Umiejętność edytowania tekstu |
W-3 | Znajomość zasad projektowania i umiejętność wykonania projektu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie pracy magisterskiej i do egzaminu dyplomowego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Przygotowanie założeń metodycznych i prowadzenie analiz związanych z opracowywanym terenem. | 0 |
T-PD-2 | Studiowanie dostępnej literatury, map i źródeł historycznych, opracowanie przeglądu literatury związanego z tematyką pracy dyplomowej. | 0 |
T-PD-3 | Opracowanie wyników analiz, wykonanie rysunków projektowych oraz plansz. | 0 |
T-PD-4 | Pisanie pracy dyplomowej i przygotowanie się do jej obrony i egzaminu magisterskiego. | 0 |
T-PD-5 | Tematyka pracy dyplomowej zapewnia udział w badaniach naukowych | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Udział w konsultacjach związanych z tematyką pracy magisterskiej | 45 |
A-PD-2 | Wyszukiwanie piśmiennictwa w zasobach baz danych bibliotek, czasopism naukowych i stron www, analiza zebranego piśmiennictwa związanego z tematyką pracy dyplomowej | 130 |
A-PD-3 | Szczegółowe analizy terenu opracowania związanego z tematem pracy | 120 |
A-PD-4 | Opracowanie analiz, wykonanie rysunków projektowych, tabel, plansz | 110 |
A-PD-5 | Pisanie pracy dyplomowej | 100 |
A-PD-6 | Przygotowanie pracy do druku | 40 |
A-PD-7 | Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego i obrony pracy dyplomowej | 60 |
605 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciagła postepów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem pracy. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy magisterskiej. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_C14_W01 student wie jak samodzielnie wykonać projekt, zebrać wymagane doniesienia literatury i dane o terenie opracowania, opracować analizy i na ich podstawie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego | AK_2A_W03, AK_2A_W04, AK_2A_W05, AK_2A_W09, AK_2A_W11, AK_2A_W12, AK_2A_W13 | — | — | C-1 | T-PD-4, T-PD-1, T-PD-2, T-PD-3 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_C14_U01 Student potrafi przeprowadzić analizy badanego terenu związanego z tematyką pracy, opracować je, a także wykonać projekt i napisać pracę dyplomową | AK_2A_U01, AK_2A_U02, AK_2A_U07 | — | — | C-1 | T-PD-4, T-PD-1, T-PD-2, T-PD-3 | M-1 | S-2, S-1 |
AK_2A_C14_U02 Student ma umiejętność przekazywania uporządkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy z zakresu architektury krajobrazu | AK_2A_U07 | — | — | C-1 | T-PD-4, T-PD-1, T-PD-2, T-PD-3 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_C14_K01 student wykazuje otwartą i poszukującą postawę w kierunku kształcenia się i samodoskonalenia w zakresie architektury krajobrazu w oparciu o najnowsze osiągnięcia. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć z dziedziny architektury krajobrazu na tle doniesień naukowych i prac projektowych | AK_2A_K03, AK_2A_K04, AK_2A_K07 | — | — | C-1 | T-PD-4, T-PD-1, T-PD-2, T-PD-3 | M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_C14_W01 student wie jak samodzielnie wykonać projekt, zebrać wymagane doniesienia literatury i dane o terenie opracowania, opracować analizy i na ich podstawie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego | 2,0 | student nie zna zasad pisania pracy dyplomowej |
3,0 | student zna w stopniu podstawowym zasady pisania pracy dyplomowej, wykazuje małą samodzielność w jej realizacji | |
3,5 | student zna zasady pisania pracy dyplomowej, wymaga jednak dużej pomocy ze strony promotora | |
4,0 | student dobrze opanował zasady pisania pracy dyplomowej, wymaga niewielkiej pomocy promotora | |
4,5 | student dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej, wykonuje analizy i projekty, opracowuje pracę niemal samodzielnie | |
5,0 | student bardzo dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej i wykazuje przy tym dużą kreatywność zarówno podczas prac terenowych, jak i przy opracowywaniu analiz, wykonywaniu projektu i pisaniu pracy |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_C14_U01 Student potrafi przeprowadzić analizy badanego terenu związanego z tematyką pracy, opracować je, a także wykonać projekt i napisać pracę dyplomową | 2,0 | Student wykazuje duże braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie, nie potrafi samodzielnie przeprowadzić i opracować badań, ani zaprezentować swojej pracy dyplomowej |
3,0 | Student wykazuje braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie, podczas badań i opracowania pracy dyplomowej wymaga dużej pomocy promotora | |
3,5 | Student posiada wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, lecz pracę dyplomową wykonuje z dużą pomocą promotora | |
4,0 | Student posiada dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, pracę dyplomowa realizuje z niewielką pomocą promotora | |
4,5 | Student posiada bardzo dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, pracę dyplomowa realizuje z niewielką pomocą promotora | |
5,0 | Student posiada bardzo dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, samodzielnie wybiera temat pracy, potrafi do jej wyboru przekonać promotora, pracę dyplomową realizuje z niewielką pomocą promotora | |
AK_2A_C14_U02 Student ma umiejętność przekazywania uporządkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy z zakresu architektury krajobrazu | 2,0 | student nie posiadł umiejętności przekazywania zdobytej wiedzy podczas studiów |
3,0 | student w stopniu podstawowym posiadł umiejętność ptrzekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu architektury krajobrazu, nie potrafi odnieść do niej w sposób krytyczny | |
3,5 | student posiadł umiejętność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu architektury krajobrazu, jednak nie potrafi odnieść się do niej w sposób krytyczny | |
4,0 | student posiadł w dobrym stopniu umiejętność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu ogrodnictwa, potrafi odnieść się do niej w sposób krytyczny | |
4,5 | student bardzo dobrze posiadł umiejętność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu ogrodnictwa, potrafi się odnieść do niej w sposób krytyczny | |
5,0 | student bardzo dobrze posiadł umiejętność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu ogrodnictwa, potrafi się odnieść do niej w sposób krytyczny, dyskutuje podając własne argumenty |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_C14_K01 student wykazuje otwartą i poszukującą postawę w kierunku kształcenia się i samodoskonalenia w zakresie architektury krajobrazu w oparciu o najnowsze osiągnięcia. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć z dziedziny architektury krajobrazu na tle doniesień naukowych i prac projektowych | 2,0 | student nie wykazuje zainteresowania informacjami naukowymi z dziedziny architektury krajobrazu |
3,0 | student wykazuje zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny architektury krajobrazu | |
3,5 | student wykazuje zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny architektury krajobrazu oraz dziedzin pokrewnych | |
4,0 | student wykazuje zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny architektury krajobrazu oraz dziedzin pokrewnych, jest gotowy do analizy własnych osiągnięć na tle doniesień naukowych. | |
4,5 | student wykazuje duże zainteresowanie najnowszymi informacjami naukowymi z dziedziny architektury krajobrazu oraz dziedzin pokrewnych, jest otwarty na nowości i gotowy do analizy własnych osiągnięć na tle doniesień naukowych. | |
5,0 | Student wykazuje bardzo duże zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa na poziomie literatury światowej, jest otwarty na nowośc i gotowy do analizy własnych osiągnięć na tle najnowszych doniesień naukowych. Potrafi o nich dyskutować |
Literatura podstawowa
- Gambarelli G., Łucki Zb., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996
- Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Woyke J., Woyke H., Jak nie nalezy pisać prac naukowych, http://jerzy_woyke.users.sggw.pl/jakniepisac.html, Warszawa, 2011