Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (N1)

Sylabus przedmiotu Seminarium inżynierskie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium inżynierskie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Jadczak <Dorota.Jadczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Chełpiński <Piotr.Chelpinski@zut.edu.pl>, Monika Grzeszczuk <Monika.Grzeszczuk@zut.edu.pl>, Grzegorz Mikiciuk <Grzegorz.Mikiciuk@zut.edu.pl>, Ireneusz Ochmian <Ireneusz.Ochmian@zut.edu.pl>, Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl>, Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS7 6 1,01,00zaliczenie
seminariaS8 6 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu nauk przyrodniczych.
W-2Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu statystyki i informatyki.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z z budową i strukturą standardowej pracy inżynierskiej.
C-2Zapoznanie z właściwym cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych.
C-3Zapoznanie z metodami opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją , redagowaniem pracy dyplomowej oraz sposobami prezentacji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Opracowanie wyników badań (tworzenie tabel i rysunków), interpretacja wyników badań.3
T-S-2Prezentacja wstępnych wyników badań3
6
seminaria
T-S-1Przygotowanie do prowadzenia badań naukowych. Ogólne zasady pisania prac inżynierskich, charakterystyka wybranego materiału badawczego, metody badań. 53
T-S-2Dobór literatury wykorzystywanej przy opracowywaniu wybranej tematyki pracy inżynierskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego.3
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Konsultacje dydaktyczne odnośnie zasad opracowania wyników badań.10
A-S-2Pzrygotowanie prezentacji własnych wyników badań.14
A-S-3uczestnictwo w zajęciach6
30
seminaria
A-S-1Konsultacje związane z tematyką seminarium3
A-S-2Przygotowanie do seminarium.10
A-S-3Przygotowanie prezentacji własnej studenta.11
A-S-4uczestnictwo w zajęciach6
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie
M-2Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
M-3Medody programowe z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne - pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wykonania pracy inżynierskiej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_C21_W01
Student ma wiedzę na temat struktury pracy, układu, metod badań stosowanych w wybranych tematykach prac inżynierskich.
OG_1A_W05C-1T-S-1M-1, M-4, M-2S-1
OG_1A_C21_W02
Student ma wiedzę na temat zasad korzystania w pracy dyplomowej z literatury fachowej krajowej i zagranicznej oraz zasad jej cytowania.
OG_1A_W05, OG_1A_W17C-2T-S-2M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_C21_U01
Student posiada umiejętność pisania pracy naukowej w języku polskim, włącznie z cytowaniem literatury krajowej i zagranicznej.
OG_1A_U09C-3, C-2T-S-2M-1, M-3, M-4, M-2S-1, S-2
OG_1A_C21_U02
Student posiada umiejętność wykonywania doświadczeń, eksperymentów, interpretowania wybranych i swoich własnych wyników badań oraz prezentowania ich.
OG_1A_U08, OG_1A_U09, OG_1A_U18C-3, C-2T-S-1M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_C21_K01
Student posiada umiejętność pracy w zespole.
OG_1A_K05C-3, C-2, C-1T-S-2M-3, M-4, M-2S-1, S-2
OG_1A_C21_K02
Student ma świadomość potrzeby doskonalenia się w zakresie tematyki pracy dyplomowej.
OG_1A_K01C-3T-S-2M-3, M-4, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OG_1A_C21_W01
Student ma wiedzę na temat struktury pracy, układu, metod badań stosowanych w wybranych tematykach prac inżynierskich.
2,0
3,0Student opanował wymaganą wiedzę w stopniu podstawowym.
3,5
4,0
4,5
5,0
OG_1A_C21_W02
Student ma wiedzę na temat zasad korzystania w pracy dyplomowej z literatury fachowej krajowej i zagranicznej oraz zasad jej cytowania.
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym opanował zasady korzystania w pracy dyplomowej z fachowej literatury, głównie polskojęzycznej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OG_1A_C21_U01
Student posiada umiejętność pisania pracy naukowej w języku polskim, włącznie z cytowaniem literatury krajowej i zagranicznej.
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym opanował umiejętnośc pisania pracy dyplomowej, ma problemy z cytowaniem literatury krajowej i zagranicznej,
3,5
4,0
4,5
5,0
OG_1A_C21_U02
Student posiada umiejętność wykonywania doświadczeń, eksperymentów, interpretowania wybranych i swoich własnych wyników badań oraz prezentowania ich.
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym opanował umiejętność wykonywania własnego doświadczenia, potrafi zinterpretować podstawowe wyniki uzyskanych wyników.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OG_1A_C21_K01
Student posiada umiejętność pracy w zespole.
2,0
3,0Student biernie uczestniczy w pracy zespołowej nie wykazując własnej inicjatywy.
3,5
4,0
4,5
5,0
OG_1A_C21_K02
Student ma świadomość potrzeby doskonalenia się w zakresie tematyki pracy dyplomowej.
2,0
3,0Student biernie wykonuje polecenia prowadzącego zajęcia bez przejawiania własnej inicjatywy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową., Wyd. Złote myśli, 2006
  2. Węglińska N., Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów., Oficyna Wydawnicza IMPULS, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską., TAWPN Universitates, Kraków, 2006

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Opracowanie wyników badań (tworzenie tabel i rysunków), interpretacja wyników badań.3
T-S-2Prezentacja wstępnych wyników badań3
6

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Przygotowanie do prowadzenia badań naukowych. Ogólne zasady pisania prac inżynierskich, charakterystyka wybranego materiału badawczego, metody badań. 53
T-S-2Dobór literatury wykorzystywanej przy opracowywaniu wybranej tematyki pracy inżynierskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego.3
6

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Konsultacje dydaktyczne odnośnie zasad opracowania wyników badań.10
A-S-2Pzrygotowanie prezentacji własnych wyników badań.14
A-S-3uczestnictwo w zajęciach6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Konsultacje związane z tematyką seminarium3
A-S-2Przygotowanie do seminarium.10
A-S-3Przygotowanie prezentacji własnej studenta.11
A-S-4uczestnictwo w zajęciach6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_1A_C21_W01Student ma wiedzę na temat struktury pracy, układu, metod badań stosowanych w wybranych tematykach prac inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_W05student ma podstawową wiedzę z zakresu technologii informacyjnej, z uwzględnieniem pozyskiwania oraz przetwarzania informacji i tekstów, konstrukcji i wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, baz danych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z z budową i strukturą standardowej pracy inżynierskiej.
Treści programoweT-S-1Przygotowanie do prowadzenia badań naukowych. Ogólne zasady pisania prac inżynierskich, charakterystyka wybranego materiału badawczego, metody badań. 5
Metody nauczaniaM-1Metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie
M-4Metody praktyczne - pokaz
M-2Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował wymaganą wiedzę w stopniu podstawowym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_1A_C21_W02Student ma wiedzę na temat zasad korzystania w pracy dyplomowej z literatury fachowej krajowej i zagranicznej oraz zasad jej cytowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_W05student ma podstawową wiedzę z zakresu technologii informacyjnej, z uwzględnieniem pozyskiwania oraz przetwarzania informacji i tekstów, konstrukcji i wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, baz danych
OG_1A_W17student ma elementarną wiedzę w zakresie regulacji prawnych, ochrony własności intelektualnej, ergonomii oraz bezpieczeństwa i higieny pracy ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki zabiegów agrotechnicznych stosowanych w ogrodnictwie
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z właściwym cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych.
Treści programoweT-S-2Dobór literatury wykorzystywanej przy opracowywaniu wybranej tematyki pracy inżynierskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego.
Metody nauczaniaM-1Metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie
M-2Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym opanował zasady korzystania w pracy dyplomowej z fachowej literatury, głównie polskojęzycznej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_1A_C21_U01Student posiada umiejętność pisania pracy naukowej w języku polskim, włącznie z cytowaniem literatury krajowej i zagranicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U09student posiada umiejętność przygotowania prac projektowych, sprawozdań, raportów oraz wystąpień ustnych z zakresu ogrodnictwa z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także innych źródeł w celu precyzyjnego porozumienia się z instytucjami, producentami, odbiorcami związanymi z produkcją ogrodniczą
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie z metodami opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją , redagowaniem pracy dyplomowej oraz sposobami prezentacji.
C-2Zapoznanie z właściwym cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych.
Treści programoweT-S-2Dobór literatury wykorzystywanej przy opracowywaniu wybranej tematyki pracy inżynierskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego.
Metody nauczaniaM-1Metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie
M-3Medody programowe z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne - pokaz
M-2Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wykonania pracy inżynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym opanował umiejętnośc pisania pracy dyplomowej, ma problemy z cytowaniem literatury krajowej i zagranicznej,
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_1A_C21_U02Student posiada umiejętność wykonywania doświadczeń, eksperymentów, interpretowania wybranych i swoich własnych wyników badań oraz prezentowania ich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U08student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego ogrodnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
OG_1A_U09student posiada umiejętność przygotowania prac projektowych, sprawozdań, raportów oraz wystąpień ustnych z zakresu ogrodnictwa z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także innych źródeł w celu precyzyjnego porozumienia się z instytucjami, producentami, odbiorcami związanymi z produkcją ogrodniczą
OG_1A_U18student posiada umiejętność wyszukiwania i analizy potrzebnych informacji w celu sporządzania prostych opracowań naukowych oraz poszerzania tych umiejętności przez całe życie
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie z metodami opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją , redagowaniem pracy dyplomowej oraz sposobami prezentacji.
C-2Zapoznanie z właściwym cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych.
Treści programoweT-S-1Opracowanie wyników badań (tworzenie tabel i rysunków), interpretacja wyników badań.
Metody nauczaniaM-3Medody programowe z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne - pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wykonania pracy inżynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym opanował umiejętność wykonywania własnego doświadczenia, potrafi zinterpretować podstawowe wyniki uzyskanych wyników.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_1A_C21_K01Student posiada umiejętność pracy w zespole.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_K05student potrafi pracować w zespole w charakterze osoby odpowiedzialnej za końcowy wynik pracy oraz jako wykonawca części powierzonego zadania
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie z metodami opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją , redagowaniem pracy dyplomowej oraz sposobami prezentacji.
C-2Zapoznanie z właściwym cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych.
C-1Zapoznanie studenta z z budową i strukturą standardowej pracy inżynierskiej.
Treści programoweT-S-2Dobór literatury wykorzystywanej przy opracowywaniu wybranej tematyki pracy inżynierskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego.
Metody nauczaniaM-3Medody programowe z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne - pokaz
M-2Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wykonania pracy inżynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student biernie uczestniczy w pracy zespołowej nie wykazując własnej inicjatywy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_1A_C21_K02Student ma świadomość potrzeby doskonalenia się w zakresie tematyki pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_K01student ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie z metodami opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją , redagowaniem pracy dyplomowej oraz sposobami prezentacji.
Treści programoweT-S-2Dobór literatury wykorzystywanej przy opracowywaniu wybranej tematyki pracy inżynierskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego.
Metody nauczaniaM-3Medody programowe z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne - pokaz
M-2Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wykonania pracy inżynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student biernie wykonuje polecenia prowadzącego zajęcia bez przejawiania własnej inicjatywy.
3,5
4,0
4,5
5,0