Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (N1)
Sylabus przedmiotu Zajęcia praktyczne z sadownictwa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zajęcia praktyczne z sadownictwa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Chełpiński <Piotr.Chelpinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Grzegorz Mikiciuk <Grzegorz.Mikiciuk@zut.edu.pl>, Ireneusz Ochmian <Ireneusz.Ochmian@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiadomości z zakresu sadownictwa. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozpoznawanie gatunków drzew i krzewów owocowych. |
C-2 | Opanowanie podstaw cięcia i formowania drzew i krzewów. |
C-3 | Wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych w sadach i jagodnikach. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
zajęcia terenowe | ||
T-T-1 | Rozpoznawanie drzew i krzewów. Wykonywanie podstawowych zabiegów pielęgnacyjnych. Praktyczna nauka cięcia i formowania drzew i krzewów. | 12 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
zajęcia terenowe | ||
A-T-1 | przygotowanie do zajęć terenowych | 18 |
A-T-2 | uczestnictwo w zajęciach | 12 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody praktyczne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: sprawdzian ustny |
S-2 | Ocena formująca: dyskusja |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_C19_W01 Student zna gatunki drzew i krzewów owocowych | OG_1A_W23 | — | — | C-1 | T-T-1 | M-1 | S-1 |
OG_1A_C19_W02 Student ma wiedzę o formowaniu i cięciu drzew i krzewów oraz prostych zabiegach pielęgnacyjnych w sadach i jagodnikach | OG_1A_W09, OG_1A_W14 | — | — | C-2, C-3 | T-T-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_C19_U01 Potrafi rozpoznawać gatunki drzew i krzewów. | OG_1A_U12 | — | — | C-1 | T-T-1 | M-1 | S-1 |
OG_1A_C19_U02 Posiada umiejętność podstaw cięcia i formowania drzew i krzewów. | OG_1A_U15 | — | — | C-2 | T-T-1 | M-1 | S-1 |
OG_1A_C19_U03 Potrafi wykonać podstawowe zabiegi pielęgnacyjne w sadach i jagodnikach. | OG_1A_U11, OG_1A_U15 | — | — | C-3 | T-T-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_C19_K01 Zdolny do pracy w zespole. | OG_1A_K05 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-T-1 | M-1 | S-1, S-2 |
OG_1A_C19_K02 Kompetentny w zakresie podstaw z praktycznej wiedzy dotyczącej uprawy drzew i krzewów. | OG_1A_K06, OG_1A_K07 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-T-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_C19_W01 Student zna gatunki drzew i krzewów owocowych | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe gatunki drzew i krzewów owocowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
OG_1A_C19_W02 Student ma wiedzę o formowaniu i cięciu drzew i krzewów oraz prostych zabiegach pielęgnacyjnych w sadach i jagodnikach | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę o cięciu i formowaniu drzew i krzewów oraz o zabiegach pielęgnacyjnych w sadach i jagodnikach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_C19_U01 Potrafi rozpoznawać gatunki drzew i krzewów. | 2,0 | student nie opanował tematyki przedmiotu |
3,0 | student opanował umiejętność rozpoznawania drzew i krzewów w stopniu podstawowym | |
3,5 | student opanował umiejętność rozpoznawania drzew i krzewów w stopniu dostatecznym | |
4,0 | student dobrze potrafi rozpoznać gatunki drzew i krzewów | |
4,5 | student umiejętnie wykorzystuje w praktyce opanowaną umiejętność z zakresu rozpoznawania gatunków drzew i krzewów | |
5,0 | student w bardzo dobrym stopniu opanował umiejętność rozpoznawania gatunków drzew i krzewów | |
OG_1A_C19_U02 Posiada umiejętność podstaw cięcia i formowania drzew i krzewów. | 2,0 | student nie opanował tematyki przedmiotu |
3,0 | student opanował cięcie i formowanie w stopniu dostatecznym | |
3,5 | student w stopniu dostatecznym opanował umiejętność podstawowego cięcia i formowania drzew i krzewów, samodzielnie dobiera podstawowe metody cięcia i formowania | |
4,0 | student prawidłowo dobiera sposoby cięcia i formowania drzew i krzewów | |
4,5 | student posiada umiejętność cięcia i formowania drzew i krzewów, jest zdolny do samodzielnego podejmowania działań | |
5,0 | student w bardzo dobrym stopniu opanował umiejętność cięcia i formowania drzew i krzewów, potrafi samodzielnie podejmować decyzje i przewidywać ich efekty | |
OG_1A_C19_U03 Potrafi wykonać podstawowe zabiegi pielęgnacyjne w sadach i jagodnikach. | 2,0 | student nie potrafi wykonać podstawowych zabiegów pielęgnacyjnych w sadach i jagodnikach |
3,0 | student opanował umiejętność wykonywania podstawowych zabiegów pielęgnacyjnych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | student opanował w stopniu dostatecznym, potrafi samodzielnie wykonać podstawowe zabiegi pielęgnacyjne w sadach i jagodnikach | |
4,0 | student prawidłowo wykonuje podstawowe zabiegi pielęgnacyjne w sadach i jagodnikach | |
4,5 | student posiada umiejętność wykonywania zabiegów pielęgnacyjnych, dostrzega efekty przyczynowo-skutkowe stosowanych zabiegów, jest zdolny do samodzielnego podejmowania decyzji | |
5,0 | student bardzo dobrze opanował umiejętność wykonywania zabiegów pielęgnacyjnych z omawianego zakresu, potrafi samodzielnie wykonać zabiegi pielęgnacyjne |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_C19_K01 Zdolny do pracy w zespole. | 2,0 | student nie potrafi pracować w zespole |
3,0 | student stara się pracować w zespole | |
3,5 | student w małym stopniu potrafi zorganizować pracę w zespole | |
4,0 | student jest w stanie zorganizować pracę w zespole | |
4,5 | student potrafi dobrze zorganizować pracę w zespole | |
5,0 | student w bardzo dobrym stopniu potrafi zorganizować pracę w zespole | |
OG_1A_C19_K02 Kompetentny w zakresie podstaw z praktycznej wiedzy dotyczącej uprawy drzew i krzewów. | 2,0 | student nie opanował tematyki przedmiotu |
3,0 | student w stopniu podstawowym jest kompetentny w zakresie podstaw z praktycznej wiedzy dotyczącej uprawy drzew i krzewów | |
3,5 | student opanował praktyczną wiedzę z zakresu podstawowej wiedzy na temat uprawy drzew i krzewów | |
4,0 | student prawidłowo wykorzystuje wiedzę dotyczącą uprawy drzew i krzewów, jak również umie zastosować ją w praktyce | |
4,5 | student posiada wiedzę na dobrym poziomie i jest ją w stanie umiejętnie wykorzystać w praktyce | |
5,0 | student bardzo dobrze opanował wiedzę z omawianego zakresu, samodzielnie wnioskuje i planuje działania prowadzące do osiągnięcia zamierzonych celów |
Literatura podstawowa
- Pieniążek S.A, Sadownictwo, PWRiL, Warszawa, 2000