Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S1)
specjalność: żywienie człowieka i dietetyka

Sylabus przedmiotu Technologiczne projektowanie zakładów przemysłu spożywczego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologiczne projektowanie zakładów przemysłu spożywczego
Specjalność technologia i żywienie
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Jerzy Balejko <Jerzy.Balejko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 2,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA7 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomośc technologii spożywczych
W-2Wiedza z inżynierii procesowej
W-3Znajomość zasad transportu wewnętrznego.
W-4Znajomośc maszyn i urządzeń przemysłu spożywczego
W-5Znajomośc prawa żywnościowego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów w sposób kompleksowy z ogólnymi problemami projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
C-2Ukształtowanie umiejętności projektowania zakładów a także prognozowania, programowania, projektowania inwestycji, budowy i uruchamiania zakładu.
C-3Przygotowanie studentów do rozwiązywania problemów inżynierskich związanych z technologicznym projektowaniem zakładów przemysłu spożywczego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Założenia projektowe3
T-A-2Schematy blokowe procesu technologicznego2
T-A-3Bilans materiałowy4
T-A-4Zasady doboru urzadzeń i maszyn stosowanych w zakladach przemysłu spożywczego5
T-A-5Obliczanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych, magazynowych i ekspedycyjnych4
T-A-6Obliczanie powierzchni pomieszczeń socjalnych2
T-A-7Uklad funkcjonalny zakładów przemysłu spożywczego2
T-A-8Wentylacja iklimatyzacja zakładów2
T-A-9Projektowanie zapotrzebowania mocy na oświetlenie2
T-A-10Komputerowe wspomaganie procesu projektowania - praca w programie AutoCad4
30
wykłady
T-W-1Wprowadzenie i założenia projektowe1
T-W-2Program produkcji. Schematy blokowe procesu technologicznego1
T-W-3Wybór metody produkcji1
T-W-4Charakterystyka surowca, materiałów pomocniczych, produktów głównych, ubocznych i odpadowych2
T-W-5Opracowanie procesu technologicznego2
T-W-6Bilans materiałowy i energetyczny procesu produkcyjnego2
T-W-7Zasada doboru maszyn i urzadzeń w zakładach przemysłu spożywczego2
T-W-8Szacowanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych i ekspedycyjnych2
T-W-9Ustalenie typu oraz liczby aparatów, maszyn i urzadzeń1
T-W-10Kontrola procesu produkcyjnego1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do kolokwium zaliczającego15
A-A-3Samodzielna praca projektowa15
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu20
A-W-3Praca samodzielna25
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
M-3Projekt

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
S-3Ocena podsumowująca: Ocena projektu
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_D14tiz_W01
Posiada kompleksową wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
TZZ_1A_W08C-1T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-A-2, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-3, T-A-10, T-A-4, T-A-1, T-A-5M-3, M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_D14tiz_U01
Potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
TZZ_1A_U01, TZZ_1A_U02, TZZ_1A_U03, TZZ_1A_U04, TZZ_1A_U05, TZZ_1A_U06, TZZ_1A_U11, TZZ_1A_U20, TZZ_1A_U27, TZZ_1A_U28, TZZ_1A_U29C-2T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-A-2, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-3, T-A-10, T-A-4, T-A-1, T-A-5M-3, M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_D14tiz_K01
Ma świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
TZZ_1A_K02, TZZ_1A_K01, TZZ_1A_K03, TZZ_1A_K04, TZZ_1A_K05, TZZ_1A_K06C-3T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-A-2, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-3, T-A-10, T-A-4, T-A-1, T-A-5M-3, M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_D14tiz_W01
Posiada kompleksową wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
3,0Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego, ale z licznymi błędami.
3,5Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego, ale ze znacznymi niedociągnięciami
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
5,0Student posiada znakomitą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_D14tiz_U01
Potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
2,0Student nie potrafi zaprojektować zakładu przemysłu spożywczego ani prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
3,0Student potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu, ale z licznymi błędami.
3,5Student potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu, ale ze znacznymi niedociągnięciami.
4,0Student dobrze potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
4,5Student bardzo dobrze potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
5,0Student znakomicie potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_D14tiz_K01
Ma świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
2,0Student nie ma świadomości ryzyka i poczucia odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
3,0Student ma częściową świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
3,5Student ma zadowalającą świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
4,0Student ma świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
4,5Student ma znaczną świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
5,0Student ma pełną świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.

Literatura podstawowa

  1. M. Dłużewski, Technologiczne projektowanie zakładów przemysłu spożywczeg., WNT, 1974
  2. M. Dłużewski, Zarys projektowania zakładów przemysłu spożywczego., WNT, 1987
  3. M. Dobrzycki, Wyposażenie techniczne zakładów żywienia zbiorowego., WSiP, 1977
  4. Bilska, Grzesińska, Tomaszewska, Technologiczne projektowanie zakładów przemysłu spożywczeg., SGGW, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Koziorowska B, projektowanie technologiczne zakładów gastronomicznych, SGGW, Warszawa, 1998

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Założenia projektowe3
T-A-2Schematy blokowe procesu technologicznego2
T-A-3Bilans materiałowy4
T-A-4Zasady doboru urzadzeń i maszyn stosowanych w zakladach przemysłu spożywczego5
T-A-5Obliczanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych, magazynowych i ekspedycyjnych4
T-A-6Obliczanie powierzchni pomieszczeń socjalnych2
T-A-7Uklad funkcjonalny zakładów przemysłu spożywczego2
T-A-8Wentylacja iklimatyzacja zakładów2
T-A-9Projektowanie zapotrzebowania mocy na oświetlenie2
T-A-10Komputerowe wspomaganie procesu projektowania - praca w programie AutoCad4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie i założenia projektowe1
T-W-2Program produkcji. Schematy blokowe procesu technologicznego1
T-W-3Wybór metody produkcji1
T-W-4Charakterystyka surowca, materiałów pomocniczych, produktów głównych, ubocznych i odpadowych2
T-W-5Opracowanie procesu technologicznego2
T-W-6Bilans materiałowy i energetyczny procesu produkcyjnego2
T-W-7Zasada doboru maszyn i urzadzeń w zakładach przemysłu spożywczego2
T-W-8Szacowanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych i ekspedycyjnych2
T-W-9Ustalenie typu oraz liczby aparatów, maszyn i urzadzeń1
T-W-10Kontrola procesu produkcyjnego1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do kolokwium zaliczającego15
A-A-3Samodzielna praca projektowa15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu20
A-W-3Praca samodzielna25
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D14tiz_W01Posiada kompleksową wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_W08Zna zasady i prawa leżące u podstaw inżynierii procesowej. Posiada znajomość podstawowych pojęć i terminologii niezbędnych w inżynierii przemysłu spożywczego i maszynoznawstwie. Ma podstawową wiedzę związaną z materiałami, rozwiązaniami konstrukcyjnymi maszyn i urządzeń przemysłu spożywczego, projektowaniem, eksploatacją linii technologicznych i procesów w przemyśle spożywczym.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów w sposób kompleksowy z ogólnymi problemami projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
Treści programoweT-W-3Wybór metody produkcji
T-W-2Program produkcji. Schematy blokowe procesu technologicznego
T-W-4Charakterystyka surowca, materiałów pomocniczych, produktów głównych, ubocznych i odpadowych
T-W-5Opracowanie procesu technologicznego
T-W-6Bilans materiałowy i energetyczny procesu produkcyjnego
T-W-1Wprowadzenie i założenia projektowe
T-W-7Zasada doboru maszyn i urzadzeń w zakładach przemysłu spożywczego
T-W-8Szacowanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych i ekspedycyjnych
T-W-9Ustalenie typu oraz liczby aparatów, maszyn i urzadzeń
T-W-10Kontrola procesu produkcyjnego
T-A-2Schematy blokowe procesu technologicznego
T-A-6Obliczanie powierzchni pomieszczeń socjalnych
T-A-7Uklad funkcjonalny zakładów przemysłu spożywczego
T-A-8Wentylacja iklimatyzacja zakładów
T-A-9Projektowanie zapotrzebowania mocy na oświetlenie
T-A-3Bilans materiałowy
T-A-10Komputerowe wspomaganie procesu projektowania - praca w programie AutoCad
T-A-4Zasady doboru urzadzeń i maszyn stosowanych w zakladach przemysłu spożywczego
T-A-1Założenia projektowe
T-A-5Obliczanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych, magazynowych i ekspedycyjnych
Metody nauczaniaM-3Projekt
M-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
S-3Ocena podsumowująca: Ocena projektu
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
3,0Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego, ale z licznymi błędami.
3,5Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego, ale ze znacznymi niedociągnięciami
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
5,0Student posiada znakomitą wiedzę z zakresu projektowania zakładów przemysłu spożywczego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D14tiz_U01Potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
TZZ_1A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
TZZ_1A_U03Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i obcym.
TZZ_1A_U04Posługuje się językiem obcym w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumiem publikacji naukowych, dokumentacji technologicznej, instrukcji obsługi urządzeń (maszyn) oraz podobnych dokumentów.
TZZ_1A_U05Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych.
TZZ_1A_U06Posługuje się poprawną nomenklaturą i terminologią chemiczną potrafi dobrać właściwe procedury i metody analityczne, potrafi określić wiarygodność analiz. 1,2,8,
TZZ_1A_U11Posiada podstawowe umiejętności rozwiązywania problemów inżynierskich związanych z projektowaniem, wyposażaniem i eksploatacją linii technologicznych przemysłu spożywczego, potrafi wykorzystać poznane metody komputerowej analizy i oceny problemów technologicznych.
TZZ_1A_U20Potrafi podejmować działania mające na celu rozwiązywanie problemów techniczno-technologicznych w przetwórstwie surowców żywnościowych pochodzenia roślinnego i zwierzęcego. Zna wady i zalety podejmowanych działań.
TZZ_1A_U27Potrafi dobrać maszyny i urządzenia niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia procesu technologicznego związanego z przetwórstwem żywności.
TZZ_1A_U28Potrafi zaprojektować linie technologiczne dobierając adekwatne do danego procesu maszyny i urządzenia.
TZZ_1A_U29Posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie problemów zawodowych.
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności projektowania zakładów a także prognozowania, programowania, projektowania inwestycji, budowy i uruchamiania zakładu.
Treści programoweT-W-3Wybór metody produkcji
T-W-2Program produkcji. Schematy blokowe procesu technologicznego
T-W-4Charakterystyka surowca, materiałów pomocniczych, produktów głównych, ubocznych i odpadowych
T-W-5Opracowanie procesu technologicznego
T-W-6Bilans materiałowy i energetyczny procesu produkcyjnego
T-W-1Wprowadzenie i założenia projektowe
T-W-7Zasada doboru maszyn i urzadzeń w zakładach przemysłu spożywczego
T-W-8Szacowanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych i ekspedycyjnych
T-W-9Ustalenie typu oraz liczby aparatów, maszyn i urzadzeń
T-W-10Kontrola procesu produkcyjnego
T-A-2Schematy blokowe procesu technologicznego
T-A-6Obliczanie powierzchni pomieszczeń socjalnych
T-A-7Uklad funkcjonalny zakładów przemysłu spożywczego
T-A-8Wentylacja iklimatyzacja zakładów
T-A-9Projektowanie zapotrzebowania mocy na oświetlenie
T-A-3Bilans materiałowy
T-A-10Komputerowe wspomaganie procesu projektowania - praca w programie AutoCad
T-A-4Zasady doboru urzadzeń i maszyn stosowanych w zakladach przemysłu spożywczego
T-A-1Założenia projektowe
T-A-5Obliczanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych, magazynowych i ekspedycyjnych
Metody nauczaniaM-3Projekt
M-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
S-3Ocena podsumowująca: Ocena projektu
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaprojektować zakładu przemysłu spożywczego ani prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
3,0Student potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu, ale z licznymi błędami.
3,5Student potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu, ale ze znacznymi niedociągnięciami.
4,0Student dobrze potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
4,5Student bardzo dobrze potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
5,0Student znakomicie potrafi zaprojektować zakład przemysłu spożywczego a także prognozować, programować, projektować inwestycję, budowę i uruchamianie zakładu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D14tiz_K01Ma świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_K02Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur.
TZZ_1A_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
TZZ_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie. Potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz określić priorytety służące realizacji określonych zadań.
TZZ_1A_K04Ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego przetwórstwa żywności i żywienia człowieka.
TZZ_1A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
TZZ_1A_K06Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni a zwłaszcza rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy. Potrafi przyjąć rolę lidera.
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie studentów do rozwiązywania problemów inżynierskich związanych z technologicznym projektowaniem zakładów przemysłu spożywczego.
Treści programoweT-W-3Wybór metody produkcji
T-W-2Program produkcji. Schematy blokowe procesu technologicznego
T-W-4Charakterystyka surowca, materiałów pomocniczych, produktów głównych, ubocznych i odpadowych
T-W-5Opracowanie procesu technologicznego
T-W-6Bilans materiałowy i energetyczny procesu produkcyjnego
T-W-1Wprowadzenie i założenia projektowe
T-W-7Zasada doboru maszyn i urzadzeń w zakładach przemysłu spożywczego
T-W-8Szacowanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych i ekspedycyjnych
T-W-9Ustalenie typu oraz liczby aparatów, maszyn i urzadzeń
T-W-10Kontrola procesu produkcyjnego
T-A-2Schematy blokowe procesu technologicznego
T-A-6Obliczanie powierzchni pomieszczeń socjalnych
T-A-7Uklad funkcjonalny zakładów przemysłu spożywczego
T-A-8Wentylacja iklimatyzacja zakładów
T-A-9Projektowanie zapotrzebowania mocy na oświetlenie
T-A-3Bilans materiałowy
T-A-10Komputerowe wspomaganie procesu projektowania - praca w programie AutoCad
T-A-4Zasady doboru urzadzeń i maszyn stosowanych w zakladach przemysłu spożywczego
T-A-1Założenia projektowe
T-A-5Obliczanie powierzchni pomieszczeń produkcyjnych, magazynowych i ekspedycyjnych
Metody nauczaniaM-3Projekt
M-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
S-3Ocena podsumowująca: Ocena projektu
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości ryzyka i poczucia odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
3,0Student ma częściową świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
3,5Student ma zadowalającą świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
4,0Student ma świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
4,5Student ma znaczną świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.
5,0Student ma pełną świadomość ryzyka i poczucie odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów inżynierskich przy technologicznym projektowaniu zakładów przemysłu spożywczego.